Продажбата на нови автомобили во Европа падна за повеќе од 5% во јуни, соопшти во четвртокот Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA), како одраз на глобалните предизвици со кои се соочуваат производителите на автомобили.
Тесла изгуби пазарен удел шести месец по ред и покрај зголемувањето на вкупната продажба на електрични автомобили, додека четирите најпродавани групи во Европа – Фолксваген, Стелантис, Рено и Хјундаи, продадоа помалку автомобили отколку во јуни 2024 година.
Европските производители на автомобили регистрираа загуби од повеќе милијарди долари и издадоа предупредувања за профит додека се борат да се справат со конкуренцијата од Кина, увозните царини на САД од 25% и домашните регулативи насочени кон забрзување на транзицијата кон електрични возила.
Продажбата во Европската унија, Велика Британија и Европската асоцијација за слободна трговија падна за 5,1% во јуни во однос на претходната година, на 1,24 милиони автомобили, покажаа податоците на ACEA. Регистрациите кај Фолксваген, Рено, Стелантис и Хјундаи се намалија за 6,1%, 12,3%, 0,6% и 8,7%, соодветно. Продажбата на „Тесла“ се намали за 22,9%, а нејзиниот пазарен удел се намали на 2,8% од 3,4% пред една година.
Уделот на брендовите што не се опфатени со ACEA, вклучувајќи ги BYD и другите кинески производители на автомобили, се зголеми повеќе од двојно на 4,5%.
Во ЕУ, вкупната продажба на автомобили се намали за 7,3% на годишно ниво, дури и кога регистрациите на автомобили на батерии со електрични (BEV), хибридни електрични (HEV) и plug-in хибридни (PHEV) се зголемија за 7,8%, 41,6% и 6,1%, соодветно.
Трите типа електрифицирани возила учествуваа со 59,8% од регистрациите на патнички автомобили во ЕУ во јуни, што е зголемување од 50% претходната година.
Вкупната продажба во Германија, Франција и Италија се намали за 13,8%, 6,7% и 17,4%, соодветно, додека се зголеми за 6,7% во Велика Британија и 15,2% во Шпанија.
„Додека возачите бараат почисти, поевтини автомобили, динамичните нови брендови се залагаат за да ја пополнат празнината што ја оставија некои постоечки компании кои беа премногу бавни во тоа да им го дадат на клиентите она што го сакаат“, рече Бен Нелмес, основач на фирмата за анализа на податоци за електрични возила New AutoMotive.