ПОВЕЌЕ

    РЕВОЛУЦИОНЕРНО ОТКРИТИЕ ЗА ЛУЃЕТО СО ОШТЕТЕН ВИД: Автофокус очила што можат да ја заменат традиционалната диоптрија

    Време зa читање: 4 минути

    Додека Марк Закерберг ги рекламираше најновите паметни очила Ray-Ban на Meta, а Apple ги промовираше своите очила за мешана реалност Vision Pro во 2023 година, финскиот стартап IXI тивко изработуваше високотехнолошки спецификации за попрактични цели.

    Основана во 2021 година, компанијата се појави од незабележан момент во април со финансирање од 36 милиони долари за комерцијализација на она што го тврди дека се првите очила со автофокус во светот. Спецификациите ветуваат дека ќе го променат начинот на кој луѓето со оштетен вид го гледаат светот околу нив.

    „Ниту еден производ од технолошките гиганти не го поправа видот“, изјави во интервју за TNW Нико Ејден, коосновач и извршен директор на IXI. „Тие ги гледаат паметните очила како нова нослива платформа за асистенти со вештачка интелигенција или снимање снимки за вашиот профил на социјалните медиуми, но не го решаваат вистинскиот проблем со видот“.

    Ајден зборува од искуство. Тој поминал 14 години во Нокиа развивајќи технологија за снимање и зголемена реалност (AR) што ги постави темелите за слушалките HoloLens на Мајкрософт. Потоа, тој е ко-основач на Varjo, водечкиот европски производител на мешана реалност (XR) .

    Сепак, очилата на IXI немаат фенси камери, вештачка интелигенција или VR функции. Наместо тоа, тие користат сензор со мала потрошувачка на енергија кој ги следи движењата на вашето око. Со емитување светлосни импулси и мерење на рефлексиите што се одбиваат од вашето око, сензорот може да утврди дали гледате блиску, далеку или некаде помеѓу.

    Потоа очилата ги испраќаат тие информации преку електрични сигнали до леќите, кои се составени од тенок слој течен кристал сместен помеѓу два слоја пластика. Кога на стаклото се применува електрично поле, течните кристали ја менуваат структурата многу малку, што значи дека ја свиткуваат светлината различно. Тоа му овозможува на леќата автоматски да фокусира на она што го гледате, со време на задоцнување од околу 0,2 секунди.

    „Се обидуваме да ја направиме истата промена што се случи со фотоапаратите – од фиксен фокус кон рачен фокус и потоа автоматски фокус“, рече Ајден.

    Очилата за автофокус на IXI изгледаат како замена за бифокалните и прогресивните леќи. Овие очила нудат корекција на видот за повеќе растојанија, како што се читање и возење, сè во еден објектив. Сепак, тие имаат ограничени зони на користење, со дисторзии на рабовите и тесен дел за читање. Ова може да ги направи активностите како што е одењето по скалите прилично незгодни.

    Поради можностите за автофокус, IXI вели дека може да понуди целосно видно поле низ целиот објектив. А благодарение на електрониката со мала потрошувачка на енергија, на технологијата не ѝ треба многу простор – може да се вклопи во рамките на обичен пар спецификации.

    Сепак, компанијата сè уште е во рана фаза. IXI сè уште е во фаза на истражување и развој и сè уште не одредила датум за лансирање на својот прв производ. Компанијата, исто така, мора да ги надмине техничките предизвици поврзани со транспарентноста, замагленоста и можноста за носење во текот на целиот ден за да се осигури дека производот ја достигнува или надминува оптичката јасност на традиционалните пластични очила. Исто така, мора да ги исполни строгите медицински барања за диоптерски очила.

    Ајден е оптимист во врска со потенцијалот на технологијата да ја пополни празнината помеѓу паметните очила што ги развиваат технолошките гиганти и традиционалната индустрија за очила, која, како што рече, инвестира повеќе во бренд и дизајн отколку во оптика. Доколку IXI може да го наруши тој сегмент, би можела да оствари големи добивки.

    Глобалниот пазар на очила достигна 200 милијарди долари во 2024 година. Расте за 8-9% секоја година и не покажува никакви знаци на запирање. Тоа е затоа што човечкиот вид се влошува, проблем што научниците го поврзуваат со прекумерното време поминато пред екран во комбинација со лоши услови на осветлување и неактивен животен стил во затворен простор.

    Можеби не е изненадување, тогаш, што IXI не е сосема сам во оваа област. Францускиот стартап Laclarée и јапонскиот Elcyo исто така работат на очила за автофокус, иако ни тие сè уште не објавиле производ.

    Вооружена со ново финансирање, IXI сега планира да го засили истражувањето и развојот, да го прошири својот тим од 50 луѓе и да се пресели во ново седиште со наменски изградена лабораторија и простории за чистење. Компанијата планира да ги одржи првите демонстрации во живо на своите очила подоцна оваа година.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично