ПОВЕЌЕ

    СООЧЕНА СО „ЦУНАМИ“ ОД ПРАТКИ ОД КИНА, и ЕУ подготвува царински ограничувања, а Франција прва ги смени правилата

    Време зa читање: 5 минути

    Франција од следната година ќе воведе данок за ракување за секој мал пакет испратен од Кина преку платформи како „Шеин“ и „Тему“, соопшти министерката за јавни сметки Амели де Моншален. Моншален рече дека данокот ќе биде „неколку евра“ за секој пакет, или неколку центи за секој артикл. Целта, додаде таа, е платформите да плаќаат, а не потрошувачот.

    Франција не е сама во барањето начини за справување со бранот мали пакети од Кина. Во Соединетите Американски Држави, властите започнаа невидена регулаторна акција по ова прашање. Традиционално, жителите на Соединетите Американски Држави уживаа многу висок праг на ослободување: секој увоз вреден помалку од 800 долари можеше да влезе во земјата без царински давачки или сложени процедури, според таканареченото правило „de minimis“.

    Овој систем им донесе голема корист на кинеските е-трговци на мало, кои испраќаа мали количини стока директно до американските потрошувачи за да избегнат даноци и царински давачки. „Шеин“, „Тему“ и „АлиЕкспрес“ изградија дел од својот успех во Соединетите Американски Држави врз овој модел на поделени пратки.

    САД од 2 април годинава го укинаа ослободувањето од царина за пратки под 800 долари. Како директна последица на тоа, кинеските платформи веројатно ќе ги удвојат своите напори на европскиот пазар, каде што регулативите сè уште се сметаат за поблаги. „Нема сомнение дека ќе има инвазија од Индо-пацифичкиот регион“, вели Мишел-Едуар Леклерк, раководител на дистрибутивната група што го дели неговото презиме, очекувајќи масовен трансфер на текови во Европа во услови на затворање на американскиот пазар.

    Европа сега се подготвува за вистинско цунами од пакети, главно од Кина.

    Европската комисија оваа година препорача укинување на влезот без данок за пакети вредни помалку од 150 евра, во 2028 година – или три години по САД. Ова ќе влијае на многу пакети: минатата година имаше 4,6 милијарди од нив, или околу 145 пристигнуваа секоја секунда, иако таа бројка е двојно поголема отколку во 2023 година и три пати поголема отколку во 2022 година. Повеќе од девет од десет од овие пакети потекнуваат од Кина, каде што се наоѓаат главните логистички центри на гигантите за онлајн малопродажба како што се Shein, Temu и AliExpress. Над таа сума, 12% од нивната вредност мора да се плати како данок.

    Штетите се натрупуваат и предизвикуваат големи загуби за неколку индустриски сектори: индустријата за облека бележи речиси 12 милијарди евра изгубена продажба годишно (или 5,2% од прометот), козметичката индустрија 3 милијарди евра (4,8% од продажбата) и индустријата за играчки 1 милијарда евра (8,7% од продажбата). Според анализата на влијанието на Европската унија, кога едно мало и средно претпријатие е жртва на фалсификување или пиратство, на пример, има 34% помала веројатност да преживее отколку малите и средни претпријатија кои не се соочиле со прекршувања на правата на интелектуална сопственост.

    Поради ова, без да чека на Европа, Франција објави „брзо воведување, на европско ниво, на механизам за надомест за управување за секој мал пакет што влегува во Европа“ за финансирање на контролите. Француските власти велат дека доколку не се воспостави европски систем, пакетите што ги оданочува Франција ќе влезат во ЕУ само преку друга земја-членка.

    Меѓу платформите за онлајн продажба, Shein и Temu се етаблираа за само неколку години како тешки играчи во е-трговијата во Франција и Европа, каде што имаат 75 милиони корисници. Shein, првично кинески, но сега со седиште во Сингапур, е специјализиран за ултра-трендовски, ефтин моден дизајн, додека Temu (лансиран од групацијата Pinduoduo) продава широк спектар на производи, од текстил до играчки до високотехнолошки направи, по ниски цени. Меѓу нив, а заедно со Amazon, Shein и Temu сочинуваат околу една четвртина од онлајн продажбата на мода во Франција.

    Како доказ за нивниот пробив, речиси една од четири пратки обработени од La Poste во Франција сега доаѓа од Shein или Temu (пет пати повеќе отколку пред пет години). Зачудувачки 70% од Французите над 15 години велат дека купиле барем еден производ на една од овие платформи во последните 12 месеци. И според истражувачката фирма Circana, токму на Shein и Temu француските потрошувачи најмногу ги зголемија своите трошоци во 2024 година, што ја илустрира потрагата по ниски цени во услови на ограничена куповна моќ.

    Францускиот предлог е дел од поширок развој на европската царинска рамка. Во мај 2023 година, Европската комисија започна далекусежна реформа на Царинската унија, опишана како најамбициозна од нејзиното создавање во 1968 година. Една од водечките одредби на оваа реформа е токму укинувањето на безцаринскиот пристап за пакети под 150 евра, моментално закажано за најдоцна до 2030 година во почетниот проект (Франција ја споменува 2028 година како цел). Од 2010 година, Европската Унија ги ослободува пратки со мала вредност од царински давачки со цел да го олесни протокот на трговија. Но, овој систем на отстапување се смета за застарен и штетен со оглед на колосалните количини што сега се вклучени.

    Во февруари 2024 година, комисијата официјално предложи да се укине овој безцарински додаток за мали пратки, наведувајќи неколку оправдувања: борбата против влезот на опасни производи или производи што не се во согласност со европските стандарди, потребата од враќање на даночната праведност помеѓу локалната трговија и увозот и разгледувањето на влијанието врз животната средина од овие милијарди пакети транспортирани на долги растојанија.

    Според Европската комисија, околу 65% од пакетите со ниска вредност што пристигнуваат во Европа моментално се потценети за да се избегнат увозни давачки – што е значителна загуба на приходи за владите. Затоа, ставањето крај на ослободувањето од давачки од првото увезено евро би овозможило ограничување на злоупотребите и подобрување на даночните текови без прекумерно казнување на локалните бизниси.

    Неколку гласови во Брисел бараат забрзување на спроведувањето на оваа мерка, без да се чека до 2028 или 2030 година. Некои предлагаат одвојување на крајот на додатокот од 150 евра од остатокот од големата царинска реформа за да се примени порано, иако правниот маневар е сложен.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично