ПОВЕЌЕ

    ОЛЕСНУВАЊЕ ЗА ЕВРОПСКАТА АВТОМОБИЛСКА ИНДУСТРИЈА: Комисијата се согласи да ги намали целите за емисиите на гасовите

    Време зa читање: 4 минути

    Европската комисија соопшти дека ќе го промени начинот на кој ги пресметува целите за емисиите за производителите на автомобили во обид да и помогне на проблематичната индустрија.

    Извршната власт ќе поднесе амандман со кој ќе се овозможи целите да се засноваат на тригодишен просек наместо на овогодинешните продажби – што ќе ѝ олесни на индустријата да ја постигне целта без да се соочи со големи казни.

    „Потребна ни е предвидливост и правичност за оние кои успешно ја завршија домашната задача“, рече претседателката на Комисијата Урсула фон дер Лајен по нејзиниот втор состанок со најголемите автомобилски производители и добавувачи во блокот оваа година. „Мораме да се држиме до договорените цели, но треба да ги слушаме гласовите кои бараат повеќе прагматизам и технолошка неутралност.

    Сегашната регулатива бара од производителите на автомобили да ги намалат своите емисии  за 15 проценти  во 2025 година од основната линија во 2021 година или да бидат казнети со 95 евра по грам јаглерод диоксид по испуштен километар над целта за секое неусогласено возило продадено во блокот.

    Индустријата се пожали дека секторот може да биде погоден со казни до 15 милијарди евра.

    Според последниот предлог на извршната власт, производителите на автомобили ќе треба да ги исполнат намалувањата на емисиите во текот на 2025-2027 година, наместо само во 2025 година.

    Шемата беше предложена од Европската народна партија (ЕПП), која е дел од политичкото семејство на Фон дер Лајен и е најголемата групација во Европскиот парламент. Секоја измена на законот ќе треба да биде одобрена и од Парламентот и од Европскиот совет.

    Фон дер Лајен ќе поднесе амандман за брзо одобрување подоцна овој месец.

    Зелените групи брзо ја осудија одлуката.

    „Слабеењето на правилата за чисти автомобили на ЕУ ги наградува заостанатите и прави малку за европската автомобилска индустрија, освен што ја остава понатаму зад Кина во однос на електричните возила“, рече во изјавата Вилијам Тодс, извршен директор на зелената невладина организација „Транспорт и животна средина“.

    Амандманот е дел од поширокиот акционен план за автомобилска индустрија на Комисијата. Идеите за тоа како да се извлечат производителите на автомобили на континентот од спиралната криза предизвикана од транзицијата кон електрични возила и растечката конкуренција со Кина ќе бидат претставени на јавноста во среда.

    Другите компоненти на планот вклучуваат зголемување на побарувачката за електрични возила и создавање на сектор за батерии во ЕУ.

    Целта на емисиите за 2025 година е дел од поширокиот напор на Зелениот договор за намалување на емисиите од транспортот со ставање крај на продажбата на нови возила со мотори со согорување од 2035 година. Прегледот на законот е поставен за 2026 година, но Комисијата во понеделникот рече дека ќе го „забрза“ тој преглед и ќе ја вклучи „технолошката неутралност како основен принцип“.

    ЕПП и инсајдерите во индустријата побараа ревизија на законот да се спроведе во 2025 година, што би можело да го зајакне нивниот аргумент за дотерување на поширокото законодавство бидејќи прегледот потоа ќе се заснова на слабите бројки за продажба на ЕВ во 2024 година.

    Неколку земји-членки, предводени од Италија и Чешка, лобираат за биогоривата и е-горивата да бидат вклучени во законот и понатаму бидејќи горивата може да работат во постоечките мотори.

    Додека блокот дебатира за иднината на моторите со согорување, кинеските производители на автомобили напредуваат со ЕВ, произведувајќи поевтини модели опремени со подобра технологија од нивните европски врсници.

    Економското забавување во Кина води до пораст на извозот, бидејќи локалните компании за електрични возила бараат нови пазари, што предизвикува натамошно отежнување на рацете во Европската Унија. Комисијата воведе нови давачки за автомобилите на батерии произведени во Кина во 2024 година, како дел од истрагата против субвенциите.

    Фон дер Лајен по вторпат се сретна со извршните директори на најголемите европски производители на автомобили, добавувачи и индустриски групи во понеделникот пред објавувањето.

    „Да нагласам дека денеска не беше крај на дијалогот со индустријата“, рече таа, додавајќи дека третата средба ќе се одржи пред летните одмори.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично