ПОВЕЌЕ

    АМЕРИКАНСКИТЕ ВЛАСТИ ЈА СТАВИЈА ТЕСЛА ПОД ЛУПА: Се истражува дали компанијата на Маск ги мамела купувачите со сказни за „целосно автономно возење“

    Време зa читање: 6 минути

    Американските обвинители покренаа истрага против Tesla за можна измама со хартии од вредност или онлајн измама со донесување во заблуда на инвеститорите и потрошувачите за способностите за самоуправување на неговите електрични возила, изјавија за Reuters три лица запознаени со ова прашање.

    Системите за автопилот и целосно самоуправување на Tesla помагаат при управувањето, сопирањето и промената на лентата – но не се целосно автономни. Додека Tesla ги предупреди возачите да останат подготвени да го преземат возењето, Министерството за правда ги испитува другите изјави на Tesla и главниот извршен директор Илон Маск, кои сугерираат дека нејзините автомобили можат сами да возат.

    Американските регулатори одделно истражија стотици несреќи, вклучително и фатални, кои се случија со автомобили на Тесла со вклучен автопилот, што резултираше со масовно отповикување од страна на производителот на автомобили. Ројтерс ексклузивно ја објави американската кривична истрага за Тесла во октомври 2022 година и сега е првиот што ја пријави конкретната кривична одговорност што ја испитуваат федералните обвинители.

    Истражителите истражуваат дали Тесла извршил онлајн измама, што вклучува измама во меѓудржавните комуникации, со доведување на потрошувачите во заблуда за своите системи за помош на возачот, велат изворите. Тие, исто така, испитуваат дали Тесла извршил измама со хартии од вредност со измама на инвеститорите, велат два од изворите.

    Комисијата за хартии од вредност, исто така, ги истражува изјавите на Tesla за системите за помош на возачот пред инвеститорите, рече еден од луѓето.  Тесла не одговори на барањето за коментар.

    Минатиот октомври, во поднесокот откри дека Министерството за правда побарало од компанијата информации за автопилот и целосно самостојно возење. Одделот за правда одби да коментира.

    Истрагата, која не е доказ за погрешно постапување, може да резултира со кривични пријави, граѓански санкции или без дејствија. Обвинителите се далеку од одлучување како да постапат, рече еден од изворите, делумно поради тоа што ги разгледуваат обемните документи што Тесла ги достави како одговор на поканите.

    Ројтерс не можеше да ги утврди конкретните изјави што обвинителите ги разгледуваат како потенцијално нелегални. Маск агресивно ја промовираше моќта на технологијата за помош на возачот на Tesla речиси една деценија.

    Видеата на Tesla кои ја демонстрираат технологијата што остануваат архивирани на својата веб-локација, велат: „Лицето на возачкото седиште е таму само од правни причини. Тој не прави ништо. Автомобилот сам вози“.

    Инженер на Тесла сведочеше во 2022 година во тужба за фатална несреќа со автопилот дека едно од видеата, објавено во октомври 2016 година, имало намера да го покаже потенцијалот на технологијата и не ги прикажувала точно нејзините способности во тоа време. Маск сепак го објави видеото на социјалните мрежи, пишувајќи: „Тесла сам се вози (воопшто нема човечки придонес) низ урбаните улици до автопатските улици, а потоа наоѓа место за паркирање“.

    Во конференциски повик со новинарите во 2016 година, Маск го опиша Автопилотот како „веројатно подобар“ од човечки возач. За време на повикот во октомври 2022 година, Маск се обрати на претстојната надградба на FSD за која рече дека ќе им овозможи на клиентите да патуваат „до вашата работа, куќата на вашиот пријател, до самопослуга без да го допирате тркалото“.

    Маск е сè повеќе фокусиран на технологијата за самостојно управување бидејќи продажбата на автомобили и профитот на Tesla опаѓа. Tesla неодамна ги намали трошоците преку масовни отпуштања и ги откажа плановите за долгоочекуваниот модел од 25.000 долари за кој се очекуваше да поттикне раст на продажбата.

    „Одење „до даска“ во врска со автономното возење е апсолутно очигледен потег“, објави извршниот директор на милијардерот на својата социјална медиумска платформа Х во средината на април. Акциите на Tesla, намалени за повеќе од 29% досега оваа година, се зголемија кон крајот на април кога Маск ја посети Кина и постигна напредок кон одобренија за продажба на FSD таму.

    Маск повеќепати ветуваше возила Тесла со самоуправувачка опција околу една деценија. „Само неуспехот да се реализира долгорочна, аспиративна цел не е измама“, рекоа адвокатите на Тесла во судската пријава во 2022 година.

    Обвинителите кои ги испитуваат барањата за автономниот автомобил на Tesla постапуваат со претпазливост, препознавајќи ги правните пречки со кои се соочуваат, велат луѓето запознаени со истрагата. Тие ќе треба да покажат дека тврдењата на Тесла ја преминале границата од легална продажба до материјални и свесно лажни изјави кои незаконски им наштетиле на потрошувачите или инвеститорите, изјавија за Ројтерс тројца правни експерти кои не се вклучени во истрагата.

    Американските судови претходно пресудиле дека „фалбаџиството“ или „корпоративниот оптимизам“ во врска со барањата за производи не претставуваат измама. Во 2008 година, федералниот апелационен суд пресуди дека изјавите за корпоративен оптимизам сами по себе не покажуваат дека службеник на компанијата намерно ги завел инвеститорите.

    Претставниците на Министерството за правда најверојатно ќе бараат интерни комуникации на Тесла како доказ дека Маск или други знаеле дека даваат лажни изјави, рече Даниел Ричман, професор на Правниот факултет во Колумбија и поранешен федерален обвинител. Тоа е предизвик, рече Ричман, но безбедносниот ризик вклучен во препродажбата на системите за самоуправување, исто така, „зборува за сериозноста со која обвинителите, судијата и поротата би ги прифатиле изјавите“.

    Тврдењата на Тесла за Autopilot и Целосно самостојното возење (FSD) исто така привлекоа лупа во регулаторните истраги и тужби. Регулаторите за безбедност и судовите во последниве месеци покренаа загриженост дека корпоративните пораки за технологијата – вклучувајќи ги и брендовите Autopilot и Full Self-Driving – ги задоволуваат клиентите со лажно чувство на безбедност.

    Во април, државната патрола на Вашингтон уапси маж под сомнение за убиство со возило, откако неговата Тесла, со вклучен автопилот, удри и уби мотоциклист додека возачот гледаше во неговиот телефон, покажуваат полициските записи. Во изјавата за веројатна причина, еден војник го наведе возачот „признал невнимание на возењето, додека бил на режим на автопилот… верувајќи во машината да вози наместо него“.
    Во државата Вашингтон, возачот останува „одговорен за безбедното и легално работење на тоа возило“ без оглед на неговите технолошки способности, изјави портпаролот на државната патрола за Ројтерс.

    Истиот месец, американската Национална управа за безбедност на сообраќајот на патиштата NHTSA започна истрага за тоа дали повлекувањето на повеќе од 2 милиони возила на Tesla во декември соодветно ги реши безбедносните проблеми со Autopilot.

    NHTSA одби да коментира.

    Откако беше објавена оваа приказна, американскиот сенатор Едвард Марки, демократ од Масачусетс и долгогодишен критичар на системите за помош на возачот на компанијата, во изјава објавена на X рече дека му е „драго што гледа“ претставниците на NHTSA и Министерството за правда како „се строги кон Тесла над овие опасности“.

    Повлекувањето уследи по долготрајната истрага отворена од регулаторите откако автомобилите со вклучен автоматски пилот постојано удираа во возилата на сцените за итни случаи на првиот одговор. Регулаторите потоа испитаа стотици несреќи каде што беше вклучен Автопилот и идентификуваа 14 смртни случаи и 54 повредени.

    Тесла ги оспори наодите на NHTSA, но се согласи на повлекувањето, кое користеше надградби на софтвер преку интернет, наменети да ги предупредат невнимателните возачи.

    Истрагата на NHTSA откри „критичен безбедносен јаз помеѓу очекувањата на возачите“ за технологијата на Тесла „и вистинските способности на системот“, според записите на агенцијата. „Овој јаз доведе до предвидлива злоупотреба и несреќи што може да се избегнат“.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично