Toyota и Joby Aviation го обновуваат своето партнерство, во износ од половина милијарда долари. Toyota инвестира уште 500 милиони долари во Joby Aviation за да го поддржи сертификацијата на стартапот за воздушно такси и комерцијалното производство на авиони eVTOL (електрично вертикално полетување и слетување) за употреба во услугата за возење на авиони. Производителот на автомобили сега има инвестирано вкупно 894 милиони долари од 2018 година.
Инвестицијата на Toyota ќе дојде во форма на две транши од 250 милиони долари, од кои првата ќе биде завршена оваа година, а втората во 2025 година. Производителот на автомобили, исто така, ќе воспостави производствен сојуз со Joby за првата фаза на комерцијализација. Компаниите потпишаа договор во 2023 година да ѝ дозволат на Toyota да произведува компоненти на погонската група за воздушното такси на Joby.
Авиокомпанијата Joby Aviation со седиште во Калифорнија ја води ЏоБен Бевирт, кој ја основа компанијата во 2009 година. Компанијата работеше под радар до нејзиниот голем инвестициски круг од 100 милиони долари во 2018 година, кој вклучуваше учество на Intel, Toyota и JetBlue.
„Оваа инвестиција се надоврзува на речиси седумгодишна соработка меѓу нашите компании“, рече Бевирт во новата изјава. „Знаењето и поддршката што ја сподели Toyota беа клучни за успехот на Joby и со нетрпение очекуваме да ја продлабочиме нашата врска додека ја испорачуваме нашата заедничка визија за иднината на воздушниот сообраќај.
„Со оваа дополнителна инвестиција, возбудени сме да видиме како Joby ги сертифицира нивните авиони и се префрла на комерцијално производство“, рече Тетсуо „Тед“ Огава, кој го потпиша договорот во име на Тојота. „Го споделуваме ставот на Joby дека одржливиот лет ќе биде централен за ублажување на денешните постојани предизвици за мобилност“.
Целосно електричниот авион на Joby има шест ротори и пет седишта, вклучувајќи го и пилотот. Возилото може да полета вертикално, како хеликоптер, а потоа да се префрли во лет напред користејќи ротори за навалување. Joby вели дека може да достигне максимална брзина од 200 милји на час, да патува 150 милји со едно полнење на батеријата и е 100 пати потивок од конвенционален авион.
Компанијата неодамна изведе неколку изложбени летови на Менхетен и планира да започне да превезува комерцијални патници на места како Њујорк и Лос Анџелес во 2025 година .