ПОВЕЌЕ

    ВО ОБИД ДА ГО НАДМИНЕ GOOGLE: Мајкрософт го надградува пребарувачот Bing и веб-прелистувачот Edge со вештачка интелигенција

    Време зa читање: 6 минути

    Microsoft Corp го надградува својот пребарувач Bing и веб-прелистувачот Edge со вештачка интелигенција, соопшти компанијата во вторникот, сигнализирајќи ја нејзината амбиција повторно да го преземе водството на пазарите за потрошувачка технологија каде што заостанува.

    Производителот на оперативниот систем Windows ја заложува својата иднина на вештачката интелигенција преку инвестиции од милијарди долари и директно го предизвикува Google на Alphabet Inc, кој со години го надминува Мајкрософт во технологијата за пребарување и прелистувачи.

    Сега, Мајкрософт нуди интелигентен чет-бот за да живее заедно со резултатите од пребарувањето на Bing, поставувајќи вештачка интелигенција што може да резимира веб-страници, да синтетизира различни извори, дури и да составува е-пошта и да ги преведе во рацете на повеќе потрошувачи. Мајкрософт очекува дека секој процентен поен удел што ќе го добие ќе донесе уште 2 милијарди долари приход од рекламирање од пребарувањето.

    Работејќи со стартапот OpenAI, Мајкрософт има за цел да го надмине својот ривал од Силиконската долина и потенцијално да бара огромни приходи од алатките кои генерално го забрзуваат создавањето содржина, автоматизирајќи ги задачите, ако не и самите работни места. Тоа би влијаело на производите за бизнис, како што се алатките за облак-компјутери и соработка што ги продава Мајкрософт, како и на потрошувачкиот интернет.

    Оваа технологија ќе ја преобликува речиси секоја категорија на софтвер“, изјави извршниот директор на Мајкрософт, Сатја Надела за новинарите на брифингот во седиштето на компанијата во Редмонд, Вашингтон.

    Уделот на компанијата во пребарувањето досега е околу десетина од пазарот. Сепак, многу инвеститори ја гледаат новата технологија како победа за сите играчи. Акциите на Мајкрософт се затворија за 4,2% повисоко во вторникот, додека Alphabet пораснаа за 4,6%.

    Моќта на таканаречената генеративна вештачка интелигенција, која може да создаде буквално каков било текст или слика, се појави во јавноста минатата година со објавувањето на ChatGPT, сензацијата за четбот од OpenAI. Нејзините човечки одговори на секое барање им дадоа на луѓето нови начини да размислуваат за можностите за маркетинг, пишување термински трудови или ширење вести или како да бараат информации на интернет.

    Новиот пребарувач Bing на Microsoft е во ограничен преглед на десктоп компјутерите и ќе биде достапен за мобилни уреди во наредните недели. Компанијата се надева дека повратните информации од корисниците ќе ја подобрат нејзината вештачка интелигенција, за која претставниците на Мајкрософт велат дека сепак може да произведе фактички неточни информации познати како халуцинација. Во меѓувреме, таа продолжи да работи за заштита од злоупотреба на својата технологија.

    PROMETHEUS ПОДОБАР ОД ChatGPT

    Во основата на новиот Bing е она што Мајкрософт го нарекува модел Prometheus – најмоќната технологија на OpenAI, информирана според потребите од веб-податоците во реално време од Bing. Тоа значи дека четботот на Bing може да ги информира потрошувачите за тековните настани, чекор подалеку од одговорите на ChatGPT кои моментално се ограничени на податоци од 2021 година.

    Џорди Рибас, корпоративниот потпретседател за пребарување и вештачка интелигенција на Мајкрософт, изјави за Ројтерс дека технолошкиот напредок на кој неговиот тим бил сведок минатото лето ја охрабриле компанијата да продолжи напред со Bing кој е вграден со вештачка интелигенција.

    Главниот финансиски директор на Мајкрософт, исто така, рече дека технологијата на „новата, следната генерација“ на OpenAI го напојува неговиот пребарувач, иако официјалните лица одбија да прецизираат дали тоа вклучува многу очекувана надградба на стартапот позната како GPT-4.

    ОД БИЗНИС ДО ПОТРОШУВАЧ

    Мајкрософт има за цел да ја пласира технологијата на OpenAI, вклучително и ChatGPT, на своите клиенти во облак и да ја додаде истата моќ на целиот свој пакет производи, а не само на пребарувањето.

    Во блиска иднина, аналитичарот на Гартнер Џејсон Вонг рече дека „партнерството на Мајкрософт со OpenAI е порелевантно за неговите деловни клиенти“. Сепак, рече тој, тоа би можело да предизвика попречување и во потрошувачките бизниси. „Освен за игри, Мајкрософт не беше лидер во клучните технологии за потрошувачи, како што се пребарувањето, мобилните и социјалните медиуми“, додаде тој.

    Гугл сепак го забележа предизвикот на Мајкрософт. Во понеделникот го претстави својот чет-бот наречен Bard, додека планира да објави сопствена вештачка интелигенција во потрага што може да синтетизира материјал кога нема едноставен одговор на интернет.

    Одлуката на Microsoft да го ажурира својот прелистувач Edge исто така ќе ја засили конкуренцијата со Chrome на Google. Сепак, компанијата со седиште во Редмонд очекува на крајот да го претстави ажурираниот Bing на други прелистувачи. Ривалството во потрагата сега е меѓу најголемите во технолошката индустрија, бидејќи OpenAI го основа Мајкрософт да го прошири својот удел од 9% на сметка на Google, рече Даниел Ајвс, аналитичар во Wedbush Securities.

    За кварталот што заврши на 31 декември, Alphabet објави 42,6 милијарди долари во Google Search и други приходи, додека Microsoft објави 3,2 милијарди долари од рекламирање за пребарување и вести.

    ПРАКТИЧНА УПОТРЕБА

    Директорите на Мајкрософт тврдат дека новиот Bing ќе го промени начинот на кој луѓето наоѓаат информации на интернет. На пример, чет-бот може да им помогне на корисниците полесно да ги усовршат барањата и да даваат порелевантни, ажурирани резултати.

    Пребарувачот управуван од вештачка интелигенција ќе може да дава јасни одговори на едноставен јазик, синтетизирајќи го она што Бинг го нашол на интернет и во сопствените сефови за податоци, наместо едноставно да исфрла линкови до веб-локации. Прашањата за тековните настани ќе црпат повеќе од податоци во живо на интернет.

    На брифингот со новинарите, главниот директор за маркетинг на потрошувачи на Мајкрософт Јусуф Мехди покажа како пребарувачот зајакнат со вештачка интелигенција, исто така, може да го олесни купувањето. Тој покажа како Бинг може да процени, на пример, дали одреден тип на седиште може да се смести во задниот дел на автомобилот со собирање на веб-податоци за димензиите на возилото и за предметниот производ за купување.

    Во рамките на прелистувачот Edge, вештачката интелигенција на Bing може да прикаже информации за финансиски резултати или други веб-страници, исто така, со цел да ги спаси читателите од потребата да разберат долг или комплициран документ, рече Мајкрософт. Може да предложи и компјутерски код.

    Зад овие напори стои планот на Мајкрософт да инвестира во развој на суперкомпјутери и поддршка за облак, така што OpenAI може да објави уште пософистицирана технологија и да се насочи кон нивото на машинска интелигенција сонувано во научната фантастика. Резултатите од оваа соработка веќе се манифестираат надвор од пребарувањето. Минатата недела Мајкрософт објави дека вештачката интелигенција на стартапот ќе генерира белешки за состаноци во Teams, неговиот софтвер за соработка, како и ќе предложи одговори на е-пошта до продавачите користејќи ја неговата претплата за Viva Sales.

    13,495Следи нè на facebookЛајк

    слично