ПОВЕЌЕ

    ВО ЕПЛ УКРАЛ ТЕХНОЛОШКИ ТАЈНИ ЗА APPLE CAR, сега работи во кинеска конкурентска фирма

    Време зa читање: 4 минути

    Поранешен вработен во Apple, Веибао Ванг, е обвинет за кражба на трговски тајни од одделот за самоуправувачки автомобили на компанијата, вклучувајќи го и целиот извор на „автономниот“ код на Apple. Обвинението е подигнато речиси пет години откако побегнал во Кина.

    Според обвинителниот акт Веибао Ванг (35) украл илјадници досиеја со сопственички информации додека тајно работел за неименувана кинеска компанија. Ова е трет пат поранешен вработен во Apple да биде обвинет за кражба на автономни технолошки тајни за Кина.

    ШПИУНИРАЛ ВО ЕПЛ, СЕГА ДИРЕКТОРУВА ВО КИНЕСКА КОНКУРЕНТСКА ФИРМА

    Според Ројтерс и неколку профили на компанијата, Ванг сега работи како извршен директор во Jidu, заедничко вложување за електрични возила помеѓу кинеската интернет компанија Baidu и кинескиот производител на автомобили Geely.

    Владата на САД е загрижена дека Пекинг користи различни тактики за кражба на комерцијални информации од американски компании, вклучително и „корумпирани инсајдери“. Соопштението од вторникот беше дел од работната група на Министерството за правда дизајнирана да „се спротивстави на напорите на непријателските национални држави за незаконско стекнување на чувствителна американска технологија“.

    Федералните обвинители го обвинија Ванг дека се согласил да работи за американска подружница на кинески производител неколку месеци пред да го напушти Apple во 2018 година, и дека украл привилегирани информации кои се занимаваат со развојот на автономните системи на Apple, наводно да ги даде на неименувана кинеска компанија.

    Според оттогаш избришаниот профил на LinkedIn, откако Ванг го напуштил Apple, тој почнал да работи во здравствена компанија за вештачка интелигенција наречена Singularity.AI, која има канцеларии во Калифорнија и Кина. После тоа, тој работеше како главен директор за технологија во Неоликс, кинеска компанија за самоуправувачки автомобили. Во 2021 година, Ванг му се придружи на Џиду за да ги води напорите на компанијата за интелигентно возење.

    Во јуни 2018 година, службениците за спроведување на законот го претресоа станот на Ванг поради сомневањата на Apple дека тој ги зел внатрешните досиеја на компанијата. Ванг купил билет и истиот ден полетал за Кина, според пријавата во вторникот. Обвиненијата сугерираат дека Ванг повеќе не може да патува во САД без да ризикува апсење.

    Ванг е третиот поранешен вработен на Apple од Кина кој е обвинет за кражба на трговски тајни од одделот за самоуправувачки автомобили на Apple. Ксиаоланг Џанг, кој работел во Apple во исто време со Ванг, се изјасни за виновен за кражба на трговски тајни од Apple во август. И поранешниот вработен во Apple, Џиџонг Чен, исто така се соочува со обвиненија, но датумот на судење за неговиот случај допрва треба да се одреди.

    Ниту Џанг ниту Чен не можеа да ја напуштат земјата пред да бидат уапсени одделно во 2018 и 2019 година, а адвокатите на Apple во 2019 година изјавија дека се загрижени дека ќе побегнат во Кина.

    Apple наводно работи на самоуправувачки автомобил барем од 2015 година, иако никогаш јавно не разговарал за своите цели или планови и не е објавен автомобил. Најјавен знак за напорите на Apple е флота од автомобили со сензори за собирање податоци, кои можат да се забележат како возат низ некои населби во Калифорнија.

    Во февруари, Jidu ги потврди плановите да го испорача својот прв автомобил оваа година и дека ќе користи технологија слична на ChatGPT во своите возила.

    Канцеларијата на американското обвинителство за северниот округ на Калифорнија, која го гони случајот, одби да коментира. Претставник на Apple одби да коментира. Баиду и теренската канцеларија на ФБИ во Сан Франциско не одговорија веднаш на барањата за коментар.

    КАКОВ АВТОМОБИЛ РАЗВИВА ЕПЛ?

    Во 2014 година, Apple започна да работи на „Проектот Титан“, со повеќе од 1.000 автомобилски експерти и инженери кои развиваат електрично возило со ограничени можности за самоуправување на тајна локација во близина на седиштето на компанијата во Купертино.

    Проектот Apple Car се менуваше повеќе пати во текот на последните неколку години поради внатрешни несогласувања и проблеми со лидерството, но развојот е на вистинскиот пат. Иако гласините од 2016 година сугерираа дека Apple ги одложи плановите за автомобил, до 2020 година, тој се врати. Во 2022 година, беше откриено дека планот на Apple за целосно автономно возило нема да успее, бидејќи проектот беше намален.

    Сега се шпекулира дека Apple работи на полуавтономно самоуправувачко возило кое ќе може самостојно да вози по автопатите, но ќе бара рачно возење во итни ситуации и кога е на градски патишта. Apple првично планираше да има возило без волан или педали, но дизајнот сега повеќе ќе наликува на традиционално возило.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично