ПОВЕЌЕ

    ТЕСЛА И БМВ КОНТРА ЕУ, ја тужат Унијата за царините за кинески електрични автомобили

    Време зa читање: 4 минути

    Тесла на Илон Маск и БМВ ја тужат извршната власт на Европската унија, придружувајќи им се на неколкуте кинеските производители на автомобили кои ја тужат Унијата за воведените царини кои достигнуваат и до 45 отсто за увоз на електрични возила во блокот.

    ЕУ во јуни ја објави својата одлука да воведе царини за целиот увоз на кинески електрични автомобили, тврдејќи дека кинеската влада обезбедила неправедни државни субвенции за производителите со цел да освои доминантна позиција во индустријата во развој. Водачите на ЕУ ги одобрија тарифите во октомври.

    Записите на веб-страницата на Европскиот суд на правдата покажаа дека Тесла (Шангај) го поднесе својот случај до комисијата во судот минатата среда. Не даде дополнителни информации.

    Тужбата на Илон Маск ги зголемува тензиите со ЕУ што ги поттикна најбогатиот човек во светот во последните месеци. Додека Маск ги вознемири европските политичари за неговата поддршка на десничарските партии како што е германската AfD, тој исто така беше на мета на ЕУ поради недостатокот на умереност на содржината на неговата платформа X.

    Tesla, предводена од главниот извршен директор, Илон Маск, произведува автомобили во Берлин, како и на својот домашен американски пазар. Сепак, таа сè уште увезува голем број автомобили во Европа од својата фабрика во Шангај, оставајќи ја изложена на царини. Производителот на автомобили треба да плати значително пониски тарифи од 7,8% од некои конкуренти, кои ќе се соочат со 35,3%.

    Неколку германски производители на автомобили, кои имаат заеднички вложувања во Кина, исто така ги критикуваа царините на ЕУ, тврдејќи наместо тоа за слободна трговија, што ќе им овозможи да продолжат да продаваат на огромниот кинески пазар. Германското BMW, кинеските производители на електрични возила BYD, Geely и SAIC и автомобилскиот сектор CCCME, исто така, пред судот ги оспорија увозните тарифи на ЕУ, според Ројтерс.

    БМВ во соопштението рече дека царините на ЕУ за електрични возила со батерии „не ја зајакнуваат конкурентноста на европските производители“, туку напротив „наштетуваат на бизнис моделот на глобално активните компании“ и „го ограничуваат снабдувањето со е-автомобили европските клиенти предизвикувајќи на тој начин застој во процесот на декарбонизацијата во транспортниот сектор“.

    Германската фирма соопшти дека сепак смета дека „пожелно е политичкиот договор да се бара преку преговори. Како што е наведено претходно, важно е да се избегне трговски конфликт кој на крајот има само губитници“.

    ЕУ досега забележа само ограничен напредок во преговорите со Кина за сеопфатен договор за замена на тарифите за ЕВ, објави Блумберг. Унијата го отвори патот за повисоки царини, гласајќи во октомври за воведување тарифи откако истрагата покажа дека Кина неправедно ја субвенционирала нејзината индустрија. Преговорите не успеаја да го решат трговскиот спор, што доведе до тоа Брисел да ги примени новите такси на постојната увозна давачка од 10 отсто.

    ЕУ воведе тарифи против субвенционирање од 7,8 отсто за Tesla, покрај давачката од 10 отсто. Увозот на БМВ беше погоден со царина од 20,7 отсто. Фирмата беше погодена затоа што нејзиниот електричен Mini Cooper и 100 отсто електричниот Mini Aceman се произведени во Кина, според веб-страницата за автомобили Autogear.

    Најтешко беше погодена државната компанија SAIC на МГ, со тарифи кои сега изнесуваат вкупно 45 отсто. Долго време најпродаваниот кинески производител на автомобили во Европа, некогашната британска марка на спортски автомобили, неодамна падна, забележувајќи пад на регистрациите за 58 отсто во ноември, врз основа на податоците обезбедени од Jato Dynamics, друга истражувачка фирма.

    „Подготвени сме да го браниме нашиот случај на суд доколку е потребно“, одговори Олоф Гил, портпарол на комисијата со седиште во Брисел.

    (Фото: Саут Чајна Морнинг Пост)

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично