ПОВЕЌЕ

    ШТРАЈК: Околу 13.000 работници од фабриките на Форд, Џенерал Мотор и Крајслер од Детроит бараат поголеми плати

    Време зa читање: 3 минути

    Околу 13 илјади фабрички работници, членови на американскиот синдикат на Обединетите авто работници (UAW) утринава започнаа симултани штрајкови во три фабрики во сопственост на Џенерал Моторс, Форд и Стелантис, фирмата-мајка на брендот Крајслер, кои се сметаат за најголеми во САД во последните децении. Трите фабрики во кои е почнат штрајкот се од клучно значење за производството на некои од најпрофитабилните возила на „Тројката од Детроит“, вклучувајќи ги и Ford Bronco, Jeep Wrangler и Chevrolet Colorado пикапот.

    Тоа беше првпат во 88-годишната историја на Унијата да ги напушти сите три компании истовремено откако четиригодишните договори со компаниите истекоа во четвртокот. Активноста е координирана од претседателот на UAW, Шон Фејн. Тој најави дека има намера да започне серија ограничени и насочени „стандардни“ напади за затворање на поединечни фабрики за автомобили низ САД.

    Доколку штрајковите потраат, трговците со автомобили би можеле да останат без возила и цените би можеле да се зголемат. Откажувањето дури може да биде фактор кој ќе одигра улога на претседателските избори следната година со тестирање на гордото тврдење на Џо Бајден дека е најпријателскиот претседател на синдикатот во американската историја.

    „Работниците ширум светот го гледаат ова“, рече Лиз Шулер, претседател на AFL-CIO, федерација од 60 синдикати со 12,5 милиони членови.

    Штрајкот е далеку поинаков од оние за време на претходните преговори за UAW. Наместо да тргне по една компанија, синдикатот, на чело со неговиот лут нов претседател, Шон Фејн, ги удира сите три. Но, не сите од 146.000-те членови на UAW во погоните на компанијата се излезени на штрајк, барем не, засега.

    Наместо тоа, UAW таргетираше неколку фабрики за да ги поттикне преговарачите на компаниите да ги подигнат нивните понуди, кои беа далеку пониски од барањата на синдикатот за зголемување на платите од 36% во текот на четири години. GM и Ford понудија 20%, а Stellantis, поранешен Chrysler, понуди 17,5%.

    UAW има штрајкувачки фонд од 825 милиони долари, кој треба да им компензира на работниците 500 долари неделно додека се на штрајк и може да ги поддржува сите свои членови околу три месеци.

    Ограничениот штрајк, исто така, може да ја намали потенцијалната економска штета од стравот на економистите и политичарите дека ќе биде резултат на широко распространето, долготрајно затворање на операциите во Детроит Три.

    Stellantis има на залиха џипови за повеќе од 90 дена, а градеше теренци и камиони прекувремено, според податоците на Cox Automotive. Но, еднонеделното затворање на фабриката на Jeep на Stellantis во Толедо може да ги намали приходите за повеќе од 380 милиони долари, врз основа на податоците од финансиските извештаи на компанијата.

    Се проценува дека штрајкот ќе го запре производството на околу 24.000 возила неделно.

    Работниците ги наведоа минатите отстапки и огромниот профит на големата тројка во расправата за нивните барања. Профитот на автопроизводителите скокна за 92% од 2013 до 2022 година, со вкупно 250 милијарди долари. Во истиот временски период, платите на главниот извршен директор се зголемија за 40%, а речиси 66 милијарди долари беа исплатени во дивиденди на акции или откуп на акции на акционерите.

    Индустријата, исто така, треба да добие рекордни стимулации на даночните обврзници за преминување кон електрични возила.

    И покрај овие финансиски остварувања, саатниците за работниците се намалени за 19,3%, земајќи ја предвид инфлацијата од 2008 година.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично