ПОВЕЌЕ

    Што мислат главните извршни директори на САД за можна рецесија во 2023 година?

    Време зa читање: 4 минути

    Како што се приближува 2023 година и се наѕираат изгледи за рецесија, корпоративна Америка се подготвува за забавување на потрошувачката. Зголемените каматни стапки, рекордната инфлација, геополитичкиот притисок и други фактори би можеле да се спојат во рецесија, изјави JPMorgan Chase извршниот директор Џејми Димон за CNBC. Заштедите и владината помош за време на пандемијата помагаат да се одржат стабилни паричниците на потрошувачите, но инфлацијата и зголемувањето на стапките „еродираат сè“, рече тој.

    Извршниот директор предвиде дека зголемената потрошувачка на потрошувачите во 2022 година нема да трае многу долго и го нагласи ризикот од зголемувањето на каматните стапки додека ФЕД работи на ограничување на инфлацијата.

    Овогодишниот геополитички пресврт, вклучително и војната во Украина и затегнатата трговија со Кина, се исто така меѓу „олујните облаци“ што ги гледа Димон. Како што зајакнува доларот, тој истакна дека меѓународната трговија за нешто како нафтата ќе продолжи да поскапува бидејќи послабите валути се принудени да одговараат на разликата. „Кога гледате напред, тие работи може да ја попречат економијата и да предизвикаат оваа блага до тешка рецесија за која луѓето се загрижени“, рече Димон. „Може да биде ураган. Едноставно не знаеме“.

    Извршниот директор на Џенерал Моторс, Мери Бара, предвидува спротивставени економски ветрови следната година, но сè уште не алармира за рецесија. „Нема да наречам рецесија, тоа треба да го направат економистите“, изјави Бара за CNBC. „Но, во моментов, сè уште гледаме прилично силен потрошувач“.

    И покрај тоа, производителот на автомобили продолжува со претпазливост да биде подготвен за потенцијален колапс на побарувачката, слично на она што го забележаа другите индустрии. За време на пандемијата, кога потрошувачите трошеа помалку на патувања и услуги, некои индустрии забележаа зголемена побарувачка и беа фатени на стража кога таа побарувачка подоцна исчезна.

    Бара рече дека GM подготвува „прилично конзервативна 2023 година“ според трошоците за да избегне да биде заслепена, но дека сè уште гледа „затворена побарувачка“ која се задржува од пандемијата. Бара, исто така, очекува проблемите од пандемијата, како што се недостигот на полупроводници и затегнатите синџири на снабдување, да продолжат до 2023 година и покрај подобрувањата секој квартал.

    Извршниот директор на Волмарт, Даг МекМилон не сака рецесија, но смета дека можеби е неопходно зло да се намали инфлацијата за неговите клиенти. „Имаме некои клиенти кои се повеќе свесни за буџетот, а кои се под притисок на инфлација сега со месеци“, рече Мекмилон. „Дали Банката на федерални резерви треба да го направи она што треба да го направи, дури и ако тоа е многу потешко слетување отколку што би сакале? Мислам дека треба да се справи со инфлацијата“.

    Иако Walmart сè уште гледа силно трошење, Мекмилон забележа поконзервативно трошење во одредени категории како електроника и играчки.

    Волмарт виде дека нејзините кадровски прашања од ерата на пандемијата почнаа да се намалуваат бидејќи ги зголеми платите, но Мекмилон истакна дека сè уште има притисок за вработување на ниво на касиер. Доколку дојде до тешка рецесија, Мекмилон се погрижи Волмарт да не се сврти кон намалување на персоналот. „Потребно е да се услужат клиентите и членовите, така што тоа ќе го зголеми бројот на нашите вработени. Растот веројатно ќе продолжи “, рече Мекмилон.

    Извршниот директор на Јунајтед Eрлајнс, Скот Кирби, изјави за CNBC дека неговата компанија влегува во годината со оптимизам, но дека во 2023 година може да дојде до „блага рецесија предизвикана од ФЕД“. Деловните патувања уживаат во постојано враќање од колапсот во ерата на пандемијата, но Кирби рече дека побарувачката на патници расте, што може да укаже на „предрецесиско однесување“.

    И покрај тоа што индустријата е во фаза на закрепнување на ковид, Кирби рече дека сè уште се бори со проблемите останати од пандемијата, како што се недостигот на пилоти и скапото гориво. Засега, авиокомпаниите ги искористија придобивките од хибридната работа, со зголемувањето на работата на далечина што им дава на луѓето поголема флексибилност за патување, рече Кирби.

    Јунајтед сè уште одржува позитивна перспектива бидејќи неговите бројки на приходи продолжуваат да растат. Кирби рече дека компанијата „се враќа на речиси сите  профитни маргини“.

    Извршниот директор на Union Pacific Railroads Ленс Фриц изјави за CNBC дека потрошувачките трошоци се намалуваат и економијата се затегнува. „Пазарот на домување очигледно е забавен, а пакувањето на пакетите е јасно забавено и тоа го гледаме кај пратките на хартија и пакети“, рече тој.

    Фриц остави на Банката на федерални резерви да одлучи дали да се изврши притисок врз паричникот на потрошувачот – и потенцијално да предизвика рецесија во 2023 година – вреди да се забави инфлацијата. Како што стапките продолжуваат да растат, тој рече дека трошоците и побарувачката сигурно ќе се намалат.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично