ПОВЕЌЕ

    Ролс-Ројс и easyJet успешно тестираа авионски мотор што работи на водород

    Време зa читање: 3 минути

    Ролс-Ројс соопшти дека работи на мотор на авион на водород, што се смета дека е прво светско за воздухопловната индустрија, која размислува да го користи горивото за да го декарбониизира воздушниот сообраќај. Инженерската компанија рече дека тестирањето на земјата е „голем чекор кон докажување дека водородот може да биде воздухопловно гориво со нула јаглерод во иднината“, во заеднички проект со авиокомпанијата easyJet.

    Тестот се одржа на отворено во Боскомб Даун, британски воен објект во Вилтшир. Користеше конвертиран Rolls-Royce AE 2100-A мотор на регионален авион кој генерално се користи за напојување на авиони со турбопропирање. Турбопроп моторите се користат за возење на пропелер при летови на кратки релации со помала брзина, наместо за возење на вентилаторот потребен за поголеми брзини кај млазните мотори. Изградбата и одржувањето на млазни мотори е главната деловна линија на Rolls-Royce.

    Воздухопловството се соочува со еден од најстрогите тестови на која било индустрија за декарбонизација, бидејќи светот се обидува да премине на нето нула емисии на јаглерод до 2050 година, со цел да се спречи катастрофално глобално загревање од повеќе од 1,5 Целзиусови степени над прединдустриските нивоа. Алтернативни извори на енергија веќе постојат за повеќето форми на транспорт, но барањата за енергетска густина за авионите ја отфрлија сегашната технологија за батерии за сите патувања, освен за најкратките патувања.

    Индустријата ги развива моторите со водород, кој произведува само вода кога согорува, како можен извор на енергија за некои летови, иако многу аналитичари имаат сериозни сомневања дали тој некогаш би можел да биде остварлив за подолги патувања. Мајкл Либрејх, основачот на Bloomberg New Energy Finance, пресметал дека за џамбо-џет Боинг 747 би биле потребни повеќе од милион литри водород за да испорача еквивалентен опсег од 250.000 литри авионско гориво.

    Резервоарите за гориво со таа големина – кои исто така треба да се чуваат под висок притисок – веројатно ќе бараат целосен редизајн на авионот. Како и да е, производителите на авиони Ербас и Боинг, клиенти на Ролс-Ројс, прават првични напори за развој на технологија за водород. На пократок рок тие се надеваат на таканаречено одржливо воздухопловно гориво за да ја декарбонизира индустријата.

    Зелениот водород за тестовите на Ролс-Ројс беше обезбеден од Европскиот центар за морска енергија, генериран со користење на обновливи извори на енергија во објектот за производство на водород и плима во центарот на Едај на островите Оркнеј крај северниот брег на Шкотска.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично