ПОВЕЌЕ

    Мајкрософт планира солено да наплатува за вештачката интелигенција во своите производи

    Време зa читање: 5 минути

    На одржаниот настан на Microsoft Inspire, компанијата ги објави цените за своите производи што наскоро ќе бидат објавени со вештачка интелигенција – и тие не се евтини. Вештачката интелигенција се најде на насловните страници оваа година и со добра причина. Дебито на ChatGPT и неговиот бренд на генеративна вештачка интелигенција (AI) обезбеди увид во придобивките од продуктивноста што беа можни за следниот бран на чет-ботови напојувани со големи јазични модели (LLM), а потенцијалот е запрепастувачки.

    Една од најчесто цитираните прогнози доаѓа од Кети Вуд’s Ark Investment Management, која проценува дека софтверот за вештачка интелигенција би можел да генерира приход од фантастични 14 трилиони долари до 2030 година.

    Инвестицијата на Мајкрософт од 13 милијарди долари во сопственикот на ChatGPT, OpenAI, помогна да се започне сегашната златна треска за вештачка интелигенција, а компанијата брзо ги интегрираше алатките за вештачка интелигенција низ својата огромна империја. Компанијата штотуку го објави првиот круг на цени за својата технологија со вештачка интелигенција – и таа нема да биде евтина.

    На настанот на Мајкрософт Inspire оваа недела, компанијата објави некои од можностите и првичните цени за некои од своите производи со вештачка интелигенција.

    Компанијата наскоро официјално ќе го претстави Microsoft 365 Copilot, за кој вели дека „поставува илјадници вештини на ваша команда… втемелени во вашите деловни податоци… тоа се сите ваши е-пошта, календар, разговори, документи и многу повеќе.“ Компанијата исто така даде примери за тоа како Copilot ќе ја зголеми продуктивноста:

    “Copilot може да генерира ажурирање од утринските состаноци, е-пошта и разговори за да ги испрати до тимот; да ве информираме за развојот на проектите од минатата недела; или креирајте SWOT анализа од внатрешни датотеки и податоци од веб“.

    Copilot ќе чини 30 долари по корисник месечно за корисниците на Microsoft 365 – претпријатие верзија на неговиот пакет производи за продуктивност на Office – за корисници на планови за претплата кои варираат по цена од 12,50 до 57 долари по корисник месечно.

    Ако се стави одреден контекст, компанијата наплаќа 36 долари по корисник месечно за компаниите на нејзиниот план E3, што речиси ќе ги удвои трошоците за оние кои сакаат да го додадат AI Copilot, според извештајот на The Verge. Планот за Business Standard е со цена од 12,50 долари по корисник месечно, така што додавањето вештачка интелигенција ќе го зголеми четирикратно постојниот трошок.

    Пристапот до Bing Chat for Enterprise, ботот за пребарување на компанијата со вештачка интелигенција, ќе биде релативно разумен за споредба, од 5 долари по лице месечно.

    Мајкрософт побрза да укаже дека овие алатки, кои се дизајнирани да ја подобрат и зголемат продуктивноста, се заштитени за да ги чуваат деловните информации доверливи. Компанијата забележува дека податоците за разговор не се зачувуваат, а вработените на Мајкрософт не можат да пристапат до заштитени податоци.

    Иако трошокот за користење на овие алатки за вештачка интелигенција може да изгледа неверојатно на прв поглед, тоа бара малку контекст. Обуката за LLM што ги поткрепува овие чет-ботови од следната генерација е премногу скапа за повеќето мали и средни бизниси. Истражувачите проценуваат дека GPT-3, LLM што го поткрепува ChatGPT, веројатно чини околу 5 милиони долари за обука, но тоа е веројатно само почеток. Извршниот директор на OpenAI, Сем Алтман, рече дека најновата верзија, GPT-4, чинела над 100 милиони долари за обука.

    Не сите тие трошоци ги направи Мајкрософт, но знаеме дека инвестираше најмалку 13 милијарди долари во OpenAI. Компанијата, исто така, ја плати сметката за интегрирање на ова знаење за вештачката интелигенција во своите производи и услуги, така што Мајкрософт несомнено ќе треба да ја врати својата почетна инвестиција. Конечно, ова не беше алтруистички потег од страна на компанијата – Мајкрософт трошеше пари за да заработи пари, а сега е на вториот дел од таа равенка.

    Во едно интервју, шефот за клауд и вештачка интелигенција на Мајкрософт, Скот Гатри, рече дека извршните директори на претпријатијата го преплавиле неговото сандаче, барајќи пристап до претстојните производи со вештачка интелигенција на компанијата. Ветувањето за добивки во продуктивноста помага да се забрза побарувачката за производи со генеративна вештачка интелигенција, а Мајкрософт е тука да одговори на повикот.

    Во разговорот објавен на веб-страницата на Мајкрософт минатиот месец, финансиската директорка Ејми Худ рече дека „идната генерација на бизнис со вештачка интелигенција ќе биде најбрзо растечкиот бизнис од 10 милијарди долари во нашата историја“. Главниот директор за технологија Кевин Скот отиде чекор подалеку, велејќи: „Бидејќи навистина е многу општа платформа, имаме многу различни начини на кои прво ќе се појават 10 милијарди долари годишен повторлив приход“.

    Мајкрософт без сомнение се насочува кон повисокиот крај на пазарот на претпријатија со првичното објавување на своите алатки за вештачка интелигенција.

    Премногу е рано да се каже како робусните цени ќе влијаат на побарувачката, но првичната реакција на Вол Стрит беше генерално позитивен. Ветеранот, технолошкиот аналитичар на Ведбуш, Ден Ајвс, рече дека Мајкрософт би можел „да ги зголемува приходите од облак годишно за 20% до 2025 година“. Тој продолжи да рече дека во текот на „следните три години, над 50% од инсталираната база на крајот“ ќе ја усвои оваа функција на вештачка интелигенција

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично