ПОВЕЌЕ

    Made in Britain: Економската криза го враќа производството дома

    Време зa читање: 6 минути

    Во централна Англија, некогаш родното место на индустриската револуција, фабриките одново зујат, се прават делови за автомобили, авиони и медицински машини кои порано се правеа во Азија. По две години глобално нарушување на синџирот на снабдување и со темни облаци на хоризонтот, производителите околу вториот британски град Бирмингем велат дека се преплавени со нарачки, помогнати од нови и стари домашни клиенти кои враќаат дел од производството дома.

    Со децении, одлуките за добавувачи главно се засноваа на цената. Но, пандемијата и растечките геополитички тензии го поткопаа моделот на масовно аутсорсинг, поттикнувајќи некои купувачи да изградат алтернативни производствени линии поблиску до дома, и покрај тоа што е долг процес што може да ги зголеми трошоците.

    Во Британија, овој тренд на „подобрување“ е поттикнат и од воведувањето целосни гранични проверки по излегувањето на земјата од Европската Унија. „Потребен беше вистински сеизмички шок за да се натераат компаниите да ја преоценат стратегијата“, рече шефот на производството Тони Хејг. „Но цената станува прилично ирелевантна ако не можете да ги набавите работите“.

    Во последните две години, неговата PP Control & Automation, која се наоѓа северно од Бирмингем, освои работа вредна повеќе од 2 милиони фунти (2,4 милиони долари) што претходно се работеше надвор од Британија, а неговата книга на нарачки е зголемена за 25% во тоа време.

    Истражувањето на индустриската групација Маке ОК на 132 компании, спроведено непосредно пред руската инвазија на Украина, покажа дека над две петтини ја зголемиле својата британска база на снабдување, а речиси една петтина го опишува како „значително пренасочување на маршрутата“. Оваа промена би можела да се покаже значајна во Британија, каде што колапсот на тешката индустрија од доцните 1970-ти наваму, наруши многу вештини кај работната сила, празнина што почнува да се пополнува со роботиката, автоматизацијата и 3D печатењето.

    Таквото обновување и приближување на производството во земјите поблиску до дома, се повторува низ целиот свет – иако без комплексноста на Брегзит – во растечки тренд што може да влијае на локалните работни места и економии, како и на животната средина.

    Истражувањето на повеќе од 1.500 глобални лидери во синџирот на снабдување од страна на групата за вештачка интелигенција Интерос, во првиот квартал од 2022 година, покажа дека повеќе од половина изјавиле дека планираат да ги доближат добавувачите до нивните операции. Товарниот гигант XPO Logistics изјави за Ројтерс дека, исто така, гледа клиенти во текстилот и автомобилската индустрија да префрлаат дел од производството од Азија во Мароко и во Источна Европа.

    Сепак, додека нарачките може да се слеваат во британските фабрики, многу производители се соочуваат со сопствени нарушувања на синџирот на снабдување од различен степен во набавката на суровини и делови од странство, што го забавува нивното производство.

    Постојат опасности кои се вклучени во скапиот и долготрајниот процес на инвестирање во нови машини, наоѓање нови добавувачи за материјали и градење на логистички синџири, сето тоа со потенцијална рецесија на хоризонтот.

    Во обид да се ублажат некои од овие ризици и да се заштитат од пресврт на среќата доколку глобалното нарушување се намали, некои британски производители ги заклучуваат клиентите во повеќегодишни договори за да ги оправдаат трошоците за вработување и инвестиции.

    НЕМА ДЕЛОВИ – НЕМА АВТОМОБИЛИ

    Роуан Крозиер од групата за прецизно штанцување Брандауер во Бирмингем рече дека новите клиенти сакаат да ги отстранат операциите. Со оглед на тоа што неговите нарачки за алатки се удвоија во текот на изминатите две години, тој отвори втор сајт и ги натера неговите најголеми клиенти да се согласат на договори од пет до шест години.

    Иако во претходните години не можеше да се натпреварува со кинеските фабрики кои можеа да произведуваат производи со брзина, тој вели дека инвестициите во автоматизација, роботика и обука на персоналот ја промениле динамиката.

    Тој вели дека сега може да произведува високопрецизна алатка за печат со прогресија – што се користи за производство на електрични конектори кои влегуваат во печатените кола – во куќата за околу 5-15% над цените на квалитетните кинески производители на алати. Пред шест години разликата во цените беше поблиску до 30-50%.

    Десет милји подалеку, Алукаст на Тони Сарториус добива повици и од клиенти кои го преселиле своето производство во Индија, Кина и Кореја во раните 2000-ти, прашувајќи дали може да помогне. И тој инсистира на долгорочни договори. „Од крајот на 90-тите и до скоро неодамна, цената беше движечка сила“, рече тој. „Но, ако не ги добиете вашите делови, не ги правите вашите автомобили, а тоа е штетно“.

    Постојат одредени компании кои отсекогаш се обидувале да го задржат своето производство во Британија, обично произведувачи на премиум и луксузни производи.

    Pashley Cycles, која произведува класични англиски велосипеди кои можат да чинат околу 1.000 фунти, како и велосипеди за испорака на товар и циклуси за шеми за споделување на градот, како што е во Лондон, беше помалку погодена од другите за време на пандемијата бидејќи набавуваше и произведуваше толку многу од своите производи дома.

    Управниот директор на Пешли, Адријан Вилијамс, рече дека во изминатите години бил пречекан со зачуденост кога се обидел да купи делови од локалните фабрики, кои би прашале зошто тој доаѓа кај нив и не купувал само во странство како и сите други. Сега, додава тој, има зголемена соработка во регионот.

    Пешли и неколку фабрики во Бирмингем работат со непрофитни организации како што се WMG, академски оддел на Универзитетот во Ворвик и Силверстоун технолошкиот кластер, кој промовира напредно инженерство.

    Пешли набавува делови развиени во британската воздушна индустрија и други врвни сектори.

    Марк Годфри-Валенс, главен инженер во WMG, кој ги поврзува добавувачите со клиентите и промовира иновации, рече дека создавањето нови синџири на снабдување за производство на производи како електрични возила, исто така, го поттикнува духот на соработка. „Можностите постојат и ако не ги искористиме во Велика Британија, можам да гарантирам дека луѓето на други места ќе ги направат“, рече тој.

    Џон Глен од Chartered Institute of Procurement & Supply, глобално индустриско тело, рече дека европските производители имаат прозорец да докажат дека можат да се натпреваруваат со ривалите со пониска цена во Азија, додека глобалното движење на стоки останува скршено.

    Но, како што се подготвува светска економска бура, и остануваат изгледите дека синџирите на снабдување би можеле да закрепнат, производителите во Британија би можеле да бидат изгорени доколку не обезбедат долгорочни договори.

    Набавките во Обединетото Кралство се зголемија меѓу ноември минатата година и мај оваа година, пред малку да попуштат во јуни и јули, според податоците на Конфедерацијата на британската индустрија. Иако обновувањето на одредено производство веројатно нема да го зголеми придонесот на производството во британската економија од сегашните 10%, тоа би можело да ја зголеми продуктивноста во земја која многу заостанува на тој фронт од финансискиот крах во 2007-2009 година.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично