ПОВЕЌЕ

    ИМ ПОМИНУВА ЛИ МОДАТА НА ЕЛЕКТРИЧНИТЕ ВОЗИЛА: Менаџерите на авто-гигантите признаа дека се загрижени за иднината

    Време зa читање: 4 минути

    Со знаци на растечки залихи и забавување на продажбата, директорите на автомобилската индустрија оваа недела признаа дека нивните амбициозни планови за електрични возила се загрозени, барем во блиска иднина.

    Водечки раководни лица во некои од најголемите производители на автомобили изразија нова вознемиреност за растот на пазарот на електрични автомобили бидејќи загриженоста за одржливоста на овие возила ги става на ризик нивните стратегии за електрификација од повеќе милијарди долари.

    Помеѓу оние што се најзагрижените е и Мери Бара од Џенерал Моторс GM, историски една од најнапредните извршни директори во автомобилската индустрија за иднината на електричните возила. Џенерал Моторс беше рано двигател на пазарот на електрични автомобили, продавајќи го Шевролет Болт седум години и правејќи храбри предвидувања за целосно електрична иднина на компанијата долго пред во тие планови да се вклучат нејзините конкуренти.

    Но, оваа недела на повикот за заработка на GM за третиот квартал, Бара и ГМ имаа многу повоздржан тон. Компанијата со своите квартални резултати објави дека се откажува од своите цели за производство на 100.000 ЕВ во втората половина на оваа година и уште 400.000 до првите шест месеци од 2024 година. GM не знае кога ќе ги постигне тие цели.„Како што навлегуваме понатаму во трансформацијата во електрични возила, патот е се понерамен“, рече таа.

    Иако ваквиот став на GM беше донекаде изненадувачки за инвеститорите, автомобилската компанија од Детроит не е осамена во овој нов поглед на иднината на електричните возила. Дури и Илон Маск од Tesla предупреди на неодамнешниот повик за заработка дека економските грижи ќе доведат до намалување на побарувачката за возила, дури и за долгогодишниот лидер на пазарот на ЕВ.

    Во меѓувреме, Mercedes-Benz – кој мораше да ги поевтини своите ЕВ за неколку илјади долари само за да бидат заинтересирани клиентите – не одбира зборови за состојбата на пазарот на електрични возила. „Ова е прилично брутален простор“, рече финансискиот директор Харалд Вилхелм на повикот на аналитичарите. „Тешко дека можам да замислам дека сегашната статус кво е целосно одржлива за секого“.

    ЕВ СЕ ПОТЕШКО СЕ ПРОДАВААТ

    Но, Мерцедес не е единствениот; Речиси сите актуелни модели на електрични возила деновиве се продаваат по пониски цени на налепниците, а згора на тоа, за некои ЕВ возила стимулациите на производителот достигнуваат речиси 10%.

    Како што се акумулираат залихите кај дилерите, расте и разочарувањето. Само неколку месеци откако дилерите почнаа да се огласуваат во јавноста со предупредувања за забавување на побарувачката за електрични возила, се чини дека производителите ја достигнуваат таа реалност. Ford беше првиот што се преклопи, откако дилерите почнаа да ги одбиваат распределбите на Mach-E. Во јули, компанијата го продолжи својот самонаметнат рок за да го достигне годишното производство на електрични возила од 600.000 возила за една година и се откажа од целта за 2026 година да произведе 2 милиони ЕВ.

    Објавувајќи укинување на плановите кои ги имаа со GM за заеднички развој на електрични возила од 30.000 долари, извршниот директор на Honda, Тошихиро Мибе, рече дека е тешко да се измерат трендовите на околината за електрични возила. „Откако го проучувавме ова една година, решивме дека ова ќе биде тешко како бизнис, така што во моментов го завршуваме развојот на евтино електрично возило“, рече Мибе во интервју за Блумберг оваа недела.

    За некои, ова повлекување не е изненадување. „Луѓето конечно ја гледаат реалноста“, рече претседателот на Toyota Motor, Акио Тојода на саемот за мобилност во Јапонија, објави Волстрит журнал. Тојода долго време беше скептичен за чисто електричните скици на неговите колеги.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично