ПОВЕЌЕ

    ИЛОН МАСК ПОСЛЕДЕН СЕ СМЕЕ: Наспроти прогнозите, Tesla и натаму доминира во автомобилската индустрија

    Време зa читање: 5 минути

    Стана нешто како меѓународен спорт да се потсмеваш на сметка на Илон Маск откако тој ја загуби титулата најбогат човек на светот среде контроверзното преземање од 44 милијарди американски долари и големото преструктуирање на Твитер. Сега, сепак, се чини многу поверојатно дека Маск последен ќе се смее бидејќи степенот до кој неговата компанија за електрични возила Тесла треба да доминира на светските патишта станува очигледна.

    Во изминатата недела, Маск го доби и судскиот спор околу неговите коментари на Твитер од 2018 година дека финансирал за да ја добие приватно Тесла.

    Исто така, кон крајот на минатиот месец, Маск ја објави инвестицијата на Tesla од 3,6 милијарди американски долари во нејзината гига-фабрика во Невада, што доведе до зголемување на акциите на компанијата за повеќе од 30%.

    ТЕСЛА ИМА ВИСОКА ТРОШКОВНА ЕФИКАСНОСТ

    Масивната инвестиција во гига-фабриката беше она што навистина кристализираше колку е далеку понапред од пакетот Tesla во однос на масовното производство на батерии и трошоците. Маск изјави дека Тесла сега е лидер во индустријата во профитабилноста и ефикасноста на производството и ќе биде доминантен производител на автомобили во светот.

    Проширувањето на фабриката во Невада ќе вклучува производствени линии со голем обем за новиот полуелектричен камион на Тесла, но и доволно батерии за производство на 1,5 милиони лесни возила годишно – со цел да се зголеми уште пет пати.

    Тоа би предизвикало вистинска загриженост во остатокот од автомобилската индустрија со оглед на тоа што Tesla е веќе блиску до дното на кривата на трошоците за производство на батерии, што веќе ги принудува другите производители на автомобили да ги продаваат своите електрични возила за помалку од цената само за да се натпреваруваат.

    Падот на цените на автомобилите на Tesla, нешто што критичарите на Твитер го гледаа како знак на очај за финансирање на купувањето, беше навистина само знак дека Tesla е сè уште многу доминантна на пазарот за електрични возила и лесно може да ги намали своите масни маржи за да предизвика болка кај конкурентите. Tesla заработува 17% во маржите пред оданочување, што е приближно двојно од просекот за остатокот од индустријата.

    Аналитичарите, вклучително и Адам Џонас од Морган Стенли, кои ги разгледаа деталите за инвестицијата, пресметаа дека Тесла произведува капацитет за производство на батерии со околу една третина од цената на нејзините главни конкуренти.

    Тоа значи дека веќе ја намали својата инвестициска цена на батерии по GWh на половина и е на добар пат кон својата долгорочна цел да ги намали трошоците за производство на батерии за 69% од цените во 2020 година.

    ТОЈОТА ТРПИ ОД КОНКУРЕНЦИЈАТА НА ТЕСЛА

    Тоа е навистина застрашувачка вест за другите производители на ЕВ во Кина и САД, но е застрашувачка вест за производителите кои останаа зад себе во трката. Аналитичарите посочија дека Тојота е во сериозни проблеми поради недостатокот на успех во производството на ЕВ и се фокусира на автомобилите ICE (мотор со внатрешно согорување).

    И покрај тоа што на Toyota многу години и се восхитуваа на своето лидерство и контролата на трошоците во производството, сега има широко распространети шпекулации дека таа е толку далеку зад остатокот од светот во производството на електрични возила што ќе се бори да закрепне.

    Во исто време, неговите масивни производствени капацитети ICE би можеле да станат заглавени средства со опаѓачка вредност. Првите вистински знаци дека Тојота реагира на заканата дојдоа со најавата дека Акио Тојода ќе се повлече од функцијата извршен директор на најпродаваниот производител на автомобили во светот на 1-ви април, при што идниот извршен директор Коџи Сато ќе се соочи со задачата да го достигне EV производство практично од постојан почеток.

    Тоа е тешко прашање со оглед на падот на цените на ЕВ и фактот дека Тесла победува во трката против многу конкуренти со својата платформа од втора генерација, со третата генерација на пат – плус поевтини батерии и подобри перформанси и карактеристики.

    До моментот кога Тојота ќе го започне своето производство на ЕВ – што може да потрае – таа би можела да продава автомобили во свет со значителна понуда на поевтини и подобри електрични возила со цени што дури и најголемиот светски производител на автомобили би можел да се бори да ги достигне.

    ШТО Е СО ТВИТЕР?

    Што се однесува до Маск, неговото главно жалење може да биде што продаде премногу акции во Tesla за да ја поддржи неговата прескапа аквизиција на Twitter. Дури и таму, сепак, тој може да се насмее со многу шпекулации дека неговото експериментирање во живо со Твитер на крајот би можело да произведе и златен рудник.

    Шпекулациите вклучија платформата за социјални медиуми да стане супер-апликација, вклучувајќи ја и можноста за обработка на плаќања во нормална валута и потенцијално криптовалути. Тоа би го проширило приливот на приходи за Твитер подалеку од само рекламирање.

    Твитер веќе има можност да ги обработува плаќањата преку Интернет, а Маск беше ко-основач на PayPal, така што шпекулациите имаат многу логика, иако допрва треба да помине долг пат за да ја оправда извонредната цена за стекнување од 64 милијарди австралиски долари.

    Сепак, имаше многу исмејувачи во раните денови на SpaceX и Tesla, така што Маск има докажана историја на долгорочни инвестиции кои се исплатат.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично