ПОВЕЌЕ

    АКО ВАШИОТ АВИОН ПОЧНЕ ДА МИРИСА НА ПОМФРИТ, НЕ ПАНИЧЕТЕ- Ербас А380 леташе на масло за јадење за помало загадување

    Време зa читање: 3 минути

    Најголемиот патнички патнички авион во светот заврши тест лет, користејќи масло за јадење како гориво. Авионот Ербас А380, масивен авион со широко тело што го користат меѓународните комерцијални авиокомпании како Бритиш Ервејс, Емирати и Корејски Ер, слета во петокот по успешниот пробен лет од француското седиште на Ербас во Тулуз.

    Авионот беше напојуван од „одржливо авионско гориво – САФ“ (Sustainable Aviation Fuel) што претставува мешавина од искористено масло за јадење, земјоделски остатоци и CO2 од нефосилно потекло, кои го одржуваа единствениот Rolls-Royce Trent 900 мотор на авионот во текот на тричасовното патување.

    Ербас всушност правеше пробни летови со чист САФ претходно, иако со помали авиони. Во март минатата година беше тестиран Ербас 350, а во октомври следеше многу помал авион со еден колосек А319нео. И двата теста беа успешни, при што главниот инженер за тестирање на летот на Ербас откри „нема разлика во однесувањето на моторот“.

    Како што соопштија од компанијата, ветувачки е дека многу поголем комерцијален патнички авион, очигледно, може да работи непречено со 100 проценти САФ гориво. Речиси сите емисии на авиокомпании се поврзани со согорувањето на авионското гориво, глобална еколошка загриженост што САФ можеби ќе може да ја реши. Стручњаците тврдат дека САФ испушта само 20 проценти од CO2 кој е емитиран од авиони кои користат традиционално гориво и тоа има помало влијание врз квалитетот на локалниот воздух.

    Има придобивки и за авиокомпаниите: САФ тестирањето покажа дека е 1,5 -3 проценти поефикасно од традиционалното гориво, што резултира со повисоки услови за носивост и продолжен опсег. Со оглед на тоа што комерцијалните авиони согоруваат околу пет галони гориво по милја, ова може да им помогне на авиокомпаниите прилично да заштедат.

    Иако авионите на Ербас во моментов се сертифицирани да летаат со само 50 проценти САФ (останатите 50 проценти се состојат од традиционален керозин), компанијата се надева дека ќе добие сертификат за користење 100 проценти САФ до 2030 година. Врз основа на статистиката од извештајот Waypoint 2050, користејќи САФ може да ги намали емисиите на јаглерод на Ербас до 71 отсто – витален елемент за постигнување на целта на индустријата за нето-нула емисии на јаглерод до 2050 година.

    За оние кои се загрижни за климатските промени, ова е добар знак, посебно во контекст на она што го прават другите компании за да се намалат емисиите на штетни материи кои ги испуштаат моторите на авионите. Јунајтед тестираше патнички летови напојувани од САФ, а Данска работи на целта до 2030 година да врши само домашни летови без фосилни горива. Како заклучок: ако вашиот авион почне да мириса на помфрит, не се вознемирувајте.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично