ПОВЕЌЕ

    ЕНЕРГЕТСКАТА КРИЗА УДИРА И ПО ГИГАНТИТЕ: Фолксваген размислува да го пресели производството надвор од Германија

    Време зa читање: 4 минути

    Фолксваген размислува да го префрли производството од Германија во земји со подобар пристап до гас. Групацијата би можела да го префрли производството надвор од Германија и од источна Европа доколку продолжи недостигот на природен гас, што е најнов знак дека енергетската криза предизвикана од руската инвазија на Украина се заканува да го разниша европскиот индустриски пејсаж. Фолксваген во четвртокот соопшти дека преместувањето на производството е една од опциите достапни за него на среден рок, доколку недостигот на гас трае многу повеќе од оваа зима.

    Германскиот автомобилски гигант има големи фабрики во Германија, Чешка и Словачка, кои се меѓу европските земји кои најмногу зависат од рускиот гас. „Како среднорочни алтернативи, ние се фокусираме на поголема локализација, преместување на производниот капацитет или технички алтернативи, слично на она што е веќе вообичаена практика во контекст на предизвиците поврзани со недостигот на полупроводници и други неодамнешни нарушувања на синџирот на снабдување“, рече Генг Ву од Фолксваген Консалтинг, внатрешна консултантска компанија на производителот на автомобили, се вели во соопштението.

    Југозападна Европа или крајбрежните зони на северна Европа, и двете имаат подобар пристап до товарите со течен природен гас преку море, би можеле да бидат корисници на каква било промена во производството, рече портпаролот на Фолксваген Фолксваген управува со фабрики за автомобили во Португалија, Шпанија и Белгија, земји кои се домаќини на терминали за LNG.

    Фолксваген рече дека треба да биде во можност да го одржи производството во следните 5 до 6 месеци ако Германија продолжи да ги пополнува резервите на гас, но зголемените цени на енергијата и нестабилноста во мрежите на синџирот на снабдување претставуваат ризик за глобалното производство.

    ДОБАВУВАЧИТЕ СООЧЕНИ СО РИЗИК

    Добавувачите во енергетски интензивните области, како што се стаклото и хемикалиите, нема да можат долго време да се справат со поскапувањата на гасот и електричната енергија, предупредија раководителите на Фолксваген. Иако повеќето делови за автомобили произведени во Европа се користат од европските погони, некои се испорачуваат во погоните во странство. Само едно парче што недостасува може да го запре производството, како што е прикажано со последиците од недостигот на полупроводници во последните години.

    Фолксваген соопшти дека е загрижен за ефектот што високите цени на бензинот може да го имаат врз добавувачите. „Политичарите, исто така, мора да ја спречат моментално неконтролираната експлозија на цените на гасот и електричната енергија“, рече Томас Стег, шеф за надворешни односи на компанијата. „Во спротивно, особено малите и средните енергетски интензивни компании ќе имаат големи проблеми во синџирот на снабдување и ќе мора да го намалат или стопираат производството“, рече тој.

    НАЈГОЛЕМИТЕ ПРОБЛЕМИ СО ЕНЕРГЕНСИ СЕ ОЧЕКУВААТ ДОГОДИНА

    Одделно, друг извршен директор на Фолксваген, Мајкл Хајнеман, кој е портпарол на VW Kraftwerk, изјави на медиумскиот повик дека производителот на автомобили ќе го намали внесот на природен гас за над 20 проценти, минимумот што го постави владата. Севкупно, може да ја намали својата потрошувачка низ европските локации за средно двоцифрена процентуална бројка, додаде тој, без да наведе точен број.

    Одлуката на Русија да ја намали испораката на гас во Европа како одговор на европските санкции против Москва поради инвазијата на Украина, ја зголеми загриженоста дека Германија може да биде принудена да го рационализира горивото. Сепак, неодамнешните вести дека нивото на складирање на гас достигна 90 проценти пред предвиденото, ги смири стравувањата од акутен недостиг оваа зима, но Германија се соочува со предизвик да ги надополни исцрпените резерви следното лето без придонеси од Русија.

    Европските складишта за гас сега се полни 85,6 отсто, а залихите во Германија се близу 90 отсто, покажаа податоците од Гас Инфраструктура Европа, но како ќе изгледа сликата по зимата е помалку јасна. Доколку испораките на гас за Германија од Русија преку гасоводот Северен тек 1 не продолжат, Фолксваген очекува недостиг на природен гас од јуни 2023 година.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично