ПОВЕЌЕ

    Екс-вработен во OceanGate, творецот на исчезнатата подморница Титан, предупредил на небезбедност па го отпуштиле

    Време зa читање: 5 минути

    Директорот за поморски операции во OceanGate, компанијата чие подводно пловило исчезна во неделата на експедиција до Титаник во северниот дел на Атлантикот, бил отпуштен во 2018 година откако ја изразил загриженоста за квалитетот на нејзината изработка, објави TechCrunch. На Дејвид Лохриџ му бил раскинат договорот во јануари 2018 година, откако презентирал жесток извештај за контрола на квалитетот на бродот до високото раководство на OceanGate, вклучувајќи го основачот и извршен директор Стоктон Раш, кој се наоѓа на исчезнатиот брод.

    Според судското поднесување на Лохриџ, преамбулата на неговиот извештај гласел: „Сега е време правилно да се решат ставките што можат да претставуваат безбедносен ризик за персоналот. Вербалната комуникација за клучните ставки што ги имам објаснето во мојот приложен документ беше отфрлена во неколку наврати, така што чувствувам дека сега морам да го направам овој извештај за да има официјален запис“.

    Извештајот детализирал „бројни прашања што предизвикуваа сериозна загриженост за безбедноста“, според поднесувањето. Тие ја вклучија загриженоста на Лохриџ дека „видливите недостатоци“ во јаглеродните влакна доставени до OceanGate го зголемија ризикот од мали недостатоци да се прошират во поголеми солзи за време на „циклирањето на притисок“. Ова се огромните промени на притисокот што ќе ги доживее потопницата додека се движеше на својот пат и од длабокото океанско дно. Тој истакна дека претходно тестираниот модел на трупот има „распространети недостатоци“.

    Трупот за кој пишуваше Лохриџ беше направен од Spencer Composites, единствената компанија која претходно направи труп од јаглеродни влакна за потопни бродови со екипаж. (Тој потопник беше нарачан од истражувачот Стив Фосет за рекордно нуркање, но тој загина во несреќа на лесен авион пред да може да се користи.)

    Компанијата тврдеше дека оваа технологија, развиена од нивна страна, користи акустични сензори за да ги слуша звучните звуци на јаглеродни влакна во трупот што се влошуваат за да обезбеди „рано предупредување за пилотот со доволно време да го запре спуштањето и безбедно да се врати на површината.“ Лохриџ, пак, во тужбата тврди дека системот нема да открие недостатоци додека бродот не се спушти, а потоа може да обезбеди само „милисекунди“ предупредување пред катастрофална експлозија.

    Расел Мекдаф, ветеран океанограф и претседател на научната и истражувачката фондација на OceanGate три години, истакна дека контактот со Титан бил изгубен во неделата по само еден час и 45 минути. „Ова ми сугерира дека можеби сè уште биле во водената колона, спуштајќи се кон Титаник“, изјави за TechCrunch во телефонско интервју.

    Еден ден по поднесувањето на својот извештај, Лохриџ бил повикан на состанок со Раш и директорите за човечки ресурси, инженерство и операции на компанијата. Таму, се наведува во поднесувањето, тој исто така бил информиран дека производителот на напредната порта на Титан ќе го потврди само на длабочина од 1.300 метри поради експерименталниот дизајн на OceanGate. Во поднесокот се наведува дека OceanGate одбил да плати за производителот да изгради визир што би ја исполнил предвидената длабочина на Титан од 4.000 метри. Титаник се наоѓа на околу 3.800 метри под површината.

    Поднесокот, исто така, тврди дека во подморницата се користеле опасни запаливи материјали. На крајот на состанокот, откако рече дека нема да одобри никакви тестови со екипаж на Титан без скенирање на трупот, Лохриџ беше отпуштен, дури и присилно спроведен од зградата.

    Неколку месеци по отпуштањето на Лохриџ, компанијата објави блог пост во кој се наведени причините зошто Титан не е сертифициран од Американското биро за превоз или слична организација.

    „Огромното мнозинство на поморски (и авијациски) несреќи се резултат на грешка на операторот, а не на механички дефект“, се вели во него. „Како резултат на тоа, едноставното фокусирање на класифицирање на бродот не се справува со оперативните ризици. Одржувањето на оперативната безбедност на високо ниво бара постојан, посветен напор и фокусирана корпоративна култура – две работи кои OceanGate ги сфаќа многу сериозно и кои не се оценуваат при класификацијата“.

    По заминувањето на Лохриџ, Титан бил безбедно тестиран на сè подлабоки нуркања, вклучително и до 4.000 метри на Бахамите. Сепак, се чини дека една од грижите на Лохриџ наскоро ќе се откријат. Во јануари 2020 година, Раш даде интервју за GeekWire во кое призна дека трупот на Титан „покажал знаци на цикличен замор“. Поради ова, длабочината на трупот беше намалена на 3.000 метри. „Не е доволно за да се дојде до Титаник“, рече Раш.

    Во текот на 2020 и 2021 година, трупот на Титан беше или поправен или обновен од две државни компании од Вашингтон, Electroimpact и Janicki Industries, кои во голема мера работат во воздушната. Кон крајот на 2021 година, Титан го направи своето прво патување до потонатиот брод Титаник.

    Spencer Composites вели дека Титан не го користел својот труп од јаглеродни влакна на нуркањето во неделата. Веројатно, освен работата на трупот, еден извор запознаен со компанијата изјави за TechCrunch дека со Titan воопшто не се променило многу од 2018 година.

    Засега, подморницата Титан и понатаму се води како исчезната, а наводно во него биле Раш, францускиот нуркач Пол-Анри Наргеолет, британскиот милијардер Хамиш Хардинг, пакистанскиот бизнисмен Шахзада Давуд и неговиот син. Во тек е масовна операција за пребарување и спасување.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично