ПОВЕЌЕ

    Зошто Епл не е успешен во Индија?

    Време зa читање: 5 минути

    Епл продава милиони ајфони секоја година. Во последниот квартал од 2018 година, технолошкиот гигант објави продажба од 47 милиони уреди ширум светот. Но, тој успех не беше многу присутен во Индија. Иако поминаа повеќе од една деценија откако Епл започна со продажба на ајфон во Индија, компанијата нема голем залак на вториот по големина светски пазар на смартфони. Индија е многу чувствителна на пазарот, што значи дека луѓето обрнуваат многу внимание на тоа каква вредност излегува од цената што ја плаќаат за одреден производ.

    И во случајот со Епл, се плаќа многу голема цена за самата марка, и токму тука индискиот потрошувач кој е свесен за цените размислува за тоа, ако тие добиваат ист вид на карактеристики или спецификации од друг телефон. И Епл дефинитивно го чувствува притисокот. Самсунг и Ксиаоми учествуваа со најголем дел од продажбата на паметни телефони во Индија во 2018 година.

    Наспроти тоа, Епл сочинуваше само околу 1 процент од уделот на пазарот во смартфони во Индија, заостанувајќи зад кинеските производители на телефони „Виво“ и „Опо“. Исто така, вреди да се напомене дека премија цената на пазарот за паметни телефони на кој работи Епл, сепак сочинува помалку од 5 проценти од целокупниот пазар на смартфони во Индија. Повеќето од паметните телефони во Индија кои се продаваат, се под 200 долари и Епл нема улога во тој сегмент. На оваа околина конкурентите како Самсунг започнаа да се прилагодуваат. Јужнокорејската централа ги лансира своите евтини паметни телефони од серија Галакси М, за да им се допаднат на индискиот пазар. Спротивно на тоа, Епл не изгледа премногу заинтересиран за промена на стратегијата за Индија. 

    Сепак, некои технолошки инвеститори сметаат дека Епл е во допир со пазарот во Индија. Ајфон телефоните имаат специфичен недостаток на пазарот во Индија заради локалната регулатива. Има многу голема увозна должност на телефоните што не се произведуваат локално во Индија. Значи, за повеќето големи играчи на пазарот во Индија, тие се произведуваат локално, така што не треба да ја плаќаат таа висока увозна давачка. Самсунг произведува телефони во Индија од 2007 година и минатата година ја отвори најголемата светска фабрика за мобилни телефони во предградието на Њу Делхи. Кинеските производители на телефони Ксиаоми и Опо, исто така, инвестирале милиони долари за изградба на производствени погони во земјата. Тоа не значи дека Епл целосно ја игнорирал Индија. Техничкиот гигант веќе ги произведува своите поевтини модели iPhone SE и iPhone 6s локално, преку партнерство со тајванскиот производител Вистрон. Оваа година, Епл се очекува да го пренесе своето производство на серија iPhone X во фабриката на Фокскон во јужна Индија. 

    И покрај тоа, нема многу прилагодување што Епл го направи за индискиот пазар. Нема многу апликации кои специјално се грижат за пазарот во Индија. Минатите поплаки за „Епл мапс“ исто така вклучуваат недостаток на големи обележја и поседување многу ретки податоци за градовите и градовите. Но, повторно, Епл работи на решението. Компанијата ангажираше илјадници инженери во својот објект за мапирање во Хајдерабад за да ги подобри своите услуги. “Епл Pay” исто така не е опција во Индија, иако слични услуги за плаќање од Самсунг и Гугл веќе се испорачани.

    За разлика од повеќето други пазари, Епл не може да се потпира толку многу на своето признавање на брендот за да продава уреди во Индија. Друг предизвик за Епл во Индија е тоа што не може да има свои продавници за малопродажба или сопствени продавници на Епл заради некои регулаторни проблеми, што значи дека мора да има партнери, без разлика дали се работи за премија цена за продажба на Епл уредите, или со препродавачи на трети лица.

    За да има поголемо присуство на пазарот, Епл треба да има партнерства со илјадници од овие препродавачи, што во земја како Индија, може да биде предизвик. Епл сè уште е премиум статусен симбол за многу Индијци, но оној што е недостапен за мнозинството од населението. Со телефони од кинески брендови како „OnePlus“, кој беше најпродаваниот премиум бренд за паметни телефони во Индија веќе втор квартал по ред, нудејќи слични карактеристики по дел од цената.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично