Секој ден расте шансата Европската унија и Велика Британија да се распаднат без да се договорат за идните економски врски.
Сè уште не е познато колку точно би чинело, но сигурно би било скапо.
Прогнозите се честопати неизвесни. Со поделбата меѓу Велика Британија и Европската унија, која Лондон одлучно ја турка, јасно е само едно: ако до 31 декември не биде постигнат и ратификуван договор за идни економски и трговски односи, тогаш правилата на Светската трговска организација (СТО) ќе важат за обете страни. А тоа значи гранични контроли, царини и други давачки.
Кога часовникот ќе удри на полноќ на новогодишната ноќ, дали ќе има колони од камиони кои веќе ќе бидат на границите помеѓу Кралството и Европската унија? Тоа би можело да се случи доколку нема договор меѓу Лондон и Брисел, а постигнувањето договор сега изгледа малку веројатно, пишува Дојче Веле.
Граничните контроли беа тестирани во Кале, на француската страна од Ла Манш. Затоа беше формирана колона од камиони од пет километри во Довер, од британска страна. Британската влада проценува дека 7.000 камиони ќе заглават на границата на 1 јануари.
Увозот на британски производи во ЕУ исто така ќе треба да биде во просек со 3,3 проценти царина. Но, постојат големи разлики во однос на видот на производот: за автомобили и земјоделски производи, тоа би било 10 проценти, за млечни производи дури 36 проценти.
Минатата година беа разменети стоки во вредност од 500 милијарди евра помеѓу Велика Британија и остатокот од ЕУ. Германскиот извоз во Велика Британија вредеше скоро 79 милијарди евра. Во исто време, Велика Британија веќе падна од третото место меѓу германските надворешно-трговски партнери од пред четири години на петтото место, што беше последица на референдумот на кој Британците гласаа за напуштање на ЕУ.
Тој тренд ќе продолжи, според многу аналитичари. Затоа не е изненадувачки што владата на Борис Џонсон е решена во тековните преговори, кои сè повеќе се претвораат во играта покер.
Бидејќи британската индустрија е многу позависна од меѓународните ланци на снабдување од другите. Според студијата на институтот Ифо во Минхен, британската индустрија увезува многу производи од ЕУ за кои нема алтернатива. Како резултат, цените ќе растат во Велика Британија.