X Corp во сопствеништво на Илон Маск се повлече од Твитер, но еден стартап со седиште во Вирџинија сега се обидува да го побара назад. Стартапот под име –Операција Блубрд – поднесе барање за откажување на трговските марки на Твитер, тврдејќи дека X Corp ги напуштила откако го избришала логото на сината птица и името на Твитер од сите производи.
Операцијата Блубрд поднесе петиција до Канцеларијата за патенти и трговски марки на САД на 2 декември, барајќи да се откажат трговските марки на Твитер за да може да ги користи „Твитер“ и „твит“ за конкурентска платформа наречена twitter.new.
Петицијата ја поднесе Стивен Коутс, генерален советник на Операцијата Блубрд и поранешен адвокат за трговски марки во Твитер.
Целосните ребрендирања без формално откажување од трговските марки создаваат правни ранливости каде што конкурентите можат да поднесат петиции за откажување за да ги побараат напуштените марки.
Компаниите што ги обновуваат трговските марки додека јавно ги напуштаат брендовите се соочуваат со одбрана на марки што повеќе не ги сакаат или губење на нив од конкурентите.
Елон Маск го купи Твитер во 2022 година за 44 милијарди долари и ја ребрендираше платформата во X во 2023 година. Тој набрзо објави дека компанијата ќе „се збогува со брендот Твитер и, постепено, со сите птици“.
Познатото лого на Bluebird исчезна, а платформата мигрираше од twitter.com на x.com.
Случајот покажува што се случува кога компаниите се ребрендираат без да одлучат дали да ги бранат старите трговски марки или да се откажат од нив.
Поднесоците на Operation Bluebird тврдат дека X го „искоренила“ брендот Твитер од своите производи, услуги и маркетинг.
Коутс тврди дека прашањето е „едноставно“ бидејќи X Corp законски се откажа од трговската марка Твитер откако престана да се користи во комерцијални цели.
Регистрацијата за обновување на трговската марка Твитер на X Corp за 2023 година беше одобрена минатата година, и покрај тековното ребрендирање. Ова создава необична правна ситуација каде што компанијата ги задржува правата на трговска марка на бренд што јавно го отфрлила.
Џош Гербен, адвокат за интелектуална сопственост кој не е вклучен во спорот, рече дека X ќе се соочи со пречки во одбраната на својата сопственост врз трговските марки доколку компанијата повеќе не ги користи комерцијално. Сепак, тој забележа дека X сè уште би можел да се обиде да го блокира комерцијалното користење на името на Твитер од страна на Operation Bluebird, дури и ако откажувањето е успешно.
Гербен го нарече оспорувањето на Operation Bluebird „интересен тест за тоа дали X ќе инвестира во заштита на бренд што повеќе не сака да го користи“.
Случајот покренува прашања за тоа како компаниите управуваат со портфолијата на трговски марки за време на големи ребрендирања.
Според американскиот закон за трговски марки, некористењето на трговска марка три последователни години се смета за доказ за напуштање. Доколку X Corp ја брани трговската марка и покрај тоа што не ја користи, компанијата ќе треба да објасни зошто ѝ се потребни права на бренд што намерно го елиминирала.
Доколку не ја брани, Operation Bluebird би можела да побара едно од најпрепознатливите имиња на брендови во историјата на технологијата.
(Фото: Martin Grasser, per source – GitHub, Apache License 2.0)
Аналитика








