Германија ќе ја повика Европската Унија да ја укине планираната забрана за продажба на автомобили со мотори со согорување од 2035 година, изјави канцеларот Фридрих Мерц во петокот, додека Берлин се бори да ја зајакне својата проблематична автомобилска индустрија.
Мерц најави дека официјално ќе ѝ се обрати на Европската комисија за да ја замоли да дозволи продажба на хибридни и високо ефикасни автомобили со мотори со согорување по 2035 година, покрај електричните возила (EV). „Со ова писмо испраќаме вистински сигнал до Комисијата“, рече Мерц, додавајќи дека германската влада сака да ја заштити климата на „технолошки неутрален начин“.
Планираната забрана на ЕУ се соочи со поплаки од некои производители на автомобили дека е нефункционална со оглед на млакото прифаќање на електрични возила од страна на европските возачи.
ЕУ во септември изјави дека ќе го забрза преиспитувањето на своите планови за да им даде на производителите на автомобили поголема сигурност.
Мерц постојано се изјаснуваше против забраната – но требаше да разговара за ова прашање со своите коалициски партнери од централно-левичарската Социјалдемократска партија (SPD) пред да соопшти заеднички став до ЕУ.
Зборувајќи заедно со Мерц, вицеканцеларот и министер за финансии од СПД, Ларс Клингбаил, рече дека неговата партија се согласува со централнодесничарската ЦДУ на Мерц дека мора да има промени во забраната. „Идната одржливост на германската автомобилска индустрија, обезбедувањето работни места, тоа е клучниот аргумент за нас“, рече тој.
„Се согласуваме дека иднината на индустријата е електрична… (но) треба да бидеме отворени за повеќе технологии, ни треба флексибилност“, додаде Клингбаил.
Германскиот автомобилски сектор е во криза, соочен со трошоците за зголемување на инвестициите во електрични возила, како и со сè пожестоката кинеска конкуренција што ја гризе продажбата.
Зборувајќи заедно со Мерц и Клингбаил, шефот на баварската сестринска партија на ЦДУ, Маркус Зедер, рече дека владата ќе воведе субвенција до 5.000 евра за купување електрични или хибридни автомобили со компоненти во голема мера произведени во Германија, во обид да се поттикне автомобилската индустрија.
Во среда, потпретседателот на Европската комисија, Стефан Сежурн, изјави дека ЕУ е подготвена да покаже „флексибилност“ во начинот на кој се постигнува постепеното укинување на моторите со внатрешно согорување, пред соопштението на Комисијата што се очекува на 10 декември, објави Араб Тајмс.
(Фото: Diego Delso, Wikimedia Commons)
Аналитика








