Американскиот автомобилски гигант Џенерал Моторс се соочува со финансиски удар од 1,6 милијарди долари како директна последица од неодамнешните пресврти во политиката на владата предводена од Доналд Трамп, за слабеење на федералната поддршка за електрични возила. Производителот на автомобили ја потврди состојбата, наведувајќи го укинувањето на клучните даночни стимулации и стандардите за емисии како главни причини за промените на неговата стратегија за производство на електрични возила.
Според Џенерал Моторс, влијанието ќе се одрази во претстојните квартални резултати на компанијата. Од вкупно 1,6 милијарди долари, околу 1,2 милијарди долари претставуваат трошоци за неготовинско оштетување – сметководствено прилагодување што ја намалува книговодствената вредност на средствата поврзани со производството на електрични возила на Џенерал Моторс. Тие вклучуваат фабрики, опрема и други долгорочни инвестиции кои сега изгледаат помалку профитабилни според новата политичка средина. Дополнителни 400 милиони долари произлегуваат од надоместоци за раскинување на договори, спогодби и други комерцијални трошоци поврзани со откажани или намалени проекти за електрични возила.
Акциите паднаа за помалку од 2% пред отворањето на берзата во вторник.
Даночниот кредит за електрични возила заврши минатиот месец. Даночниот кредит за чисти возила вредеше 7.500 долари за нови електрични возила и до 4.000 долари за половни.
Иако бројките се значителни, загубата не е директен резултат на намалувањето на продажбата на автомобили. Наместо тоа, таа одразува стратешка рекалибрација. Џенерал моторс го прошири својот капацитет за производство на електрични возила и презеде долгорочни обврски за снабдување, претпоставувајќи дека федералната влада ќе продолжи да субвенционира купување електрични возила преку даночни кредити во вредност до 7.500 долари по нов автомобил. Овие стимулации – заедно со регулаторниот притисок за забрзување на преминот од моторите со внатрешно согорување – помогнаа електричните модели да станат финансиски одржливи и за потрошувачите и за производителите.
Но, со намалувањето на целите за емисии од страна на администрацијата на Бајден и елиминирањето на некои субвенции за електрични возила, финансиската равенка се промени. Аналитичарите од индустријата велат дека новата политичка насока остро ги намали стимулациите на потрошувачите за купување електрични возила, принудувајќи ги производителите на автомобили како Џенерал моторс да ги преиспитаат амбициозните планови за раст направени под многу различни пазарни претпоставки.
Во меѓувреме, Агенцијата за заштита на животната средина на САД работи на ублажување на правилата насочени кон намалување на емисиите на издувни гасови, додека администрацијата на Трамп се обидува да ги поништи стимулациите за производителите на автомобили да преминат на електрични возила.
Претседателот Доналд Трамп, исто така, ги запре федералните средства за инфраструктура за полнење електрични возила и ја блокираше забраната во Калифорнија за продажба на нови возила на бензин.
Џенерал моторс тврди дека повеќето од загубите се неготовински и нема директно да влијаат на нивната ликвидност. Сепак, одлуката ја нагласува кршливоста на транзицијата кон електричните возила во САД – сектор длабоко испреплетен со јавната политика. Без даночни олеснувања, електричните модели стануваат помалку конкурентни по цена во однос на традиционалните автомобили, забавувајќи го усвојувањето од страна на потрошувачите и обесхрабрувајќи ги понатамошните инвестиции од производителите на автомобили.
Компанијата со седиште во Детроит сè уште не објави кои од нејзините проекти ќе бидат намалени, но раководителите потврдија дека неколку фабрики и партнерства посветени на производство на батерии и компоненти за електрични возила се во фаза на разгледување. Овој потег следи по поширокото заладување на американскиот пазар на електрични возила, каде што и побарувачката на потрошувачите и владината поддршка омекнаа по години брза експанзија.
Најновиот финансиски удар на GM би можел да сигнализира поширока промена во индустријата. Други производители на автомобили, вклучувајќи ги Ford и Stellantis, веќе ги прилагодија производствените цели и ги одложија лансирањата на новите електрични модели како одговор на променливите стимулации и двоумењето на потрошувачите.