Вообичаена секојдневна глетка е толпата туристи пред Саграда Фамилија во Барселона кои позираат за селфи. Тие го преполнуваат тротоарот пред познатата базилика дизајнирана од Гауди, па дури и излегуваат на коловозните ленти за подобар агол. Бркањето добра фотографија за на Инстаграм, меѓутоа, пречи во секојдневниот живот на жителите.
Повеќе од една деценија, локалното население критикува дека толпата посетители го попречуваат преминувањето на пешаците и го спречуваат сообраќајот околу верскиот локалитет.
Градските власти на Барселона сега ги открија плановите за собирање на посетителите што прават селфи во посебен дел за да се олесни метежот. Ова е најновата мерка од официјалните лица за регулирање на туризмот за една од најпосетуваните дестинации во Барселона и во цела Шпанија.
Градскиот совет на Барселона објави дека ќе изгради посебна зона покрај Саграда Фамилија каде посетителите ќе можат да здивнат – и да направат селфи – пред да влезат во црквата.
Просторот од 6.200 квадратни метри ќе се наоѓа помеѓу фасадата на Христовото раѓање на базиликата и плоштадот Гауди на Карер де ла Марина.
До неодамна, Плаза Гауди беше претрупувана од туристи за тренд на TikTok што предизвика значително нарушување.
Тоа вклучуваше посетители кои ги местеа своите телефони на ескалаторите на метрото за да се снимаат себеси додека иконскиот споменик се појавува во позадина. Трендот доведе до тоа туристите да ги затнат излезите на станиците и на крајот беше забранет.
„Новиот проект помага да се реши просторот каде што е тешко да се помират употребите помеѓу посетителите на храмот и соседството“, се вели во соопштението на градскиот совет.
Изградбата на зоната за сликање треба да започне по летото и да биде завршена до април 2026 година за да се совпадне со 100-годишнината од смртта на Гауди.
Проектот вреден 2,7 милиони евра е дел од поширокиот план од 15,5 милиони евра за подобрување на инфраструктурата и управувањето со посетителите околу светото место.
Саграда фамилија привлекува 4,7 милиони посетители годишно и е втора најпосетувана локација во Шпанија, по Алхамбра во Гранада.
БАРСЕЛОНА ПОВЕЌЕ НЕ ПОВИКУВА: ПОСЕТЕТЕ НЕ’
Со преку 32 милиони посетители годишно, Барселона лани воведе неколку мерки за спречување на прекумерниот туризам. Во 2024 година, градот започна план од 44 милиони евра за регулирање на гужвите во 16 туристички жаришта со распоредување на повеќе чистачи и полицајци за одржување на редот и безбедноста.
Минатиот јули, градот го напушти својот слоган „Посетете ја Барселона“ од 15 години во корист на новата „Ова е Барселона“, означувајќи ребрендирање што ја оддалечува дестинацијата од масовниот туризам.
Барселона, исто така, вети дека до 2028 година ќе го забрани краткорочното изнајмување апартмани на туристи и ќе го забрани испуштањето на крстаречките бродови.
Говорејќи по објавувањето минатата година, градоначалникот на градот Жауме Колбони рече дека одлуката дошла како одговор на ризикот Барселона да стане „тематски парк“ без жители.
„Туризмот треба да му служи на моделот на градот, а не спротивното“, додаде тој.
(Фото: Виатор)