ПОВЕЌЕ

    BYD МУ ОДРЖА ЛЕКЦИЈА НА МАСК: Кинезите ја симнаа Тесла од тронот како најпродаван бренд на светот

    Време зa читање: 4 минути

    Кинескиот производител на автомобили BYD официјално ја симна од тронот Tesla како водечки продавач на ЕВ во светот. Во 2024 година, BYD објави неверојатни приходи од 107 милијарди долари, продавајќи 4,27 милиони возила ширум светот – повеќе од двојно повеќе од 1,79 милиони испораки на Tesla. Спротивно на тоа, Tesla оствари приход од 97,7 милијарди долари, доживувајќи го првиот годишен пад на продажбата од 1,1%.

    А, бидејќи бројките не лажат – BYD сега ги диктира правилата на играта на светскиот пазар.

    BYD МУ ГО УКРАДЕ ШОУТО НА ТЕСЛА

    Како BYD ја надмина Тесла во глобалната продажба на ЕВ? Успехот на BYD произлегува од комбинацијата на агресивни цени, врвна технологија и силна основа во Кина – најголемиот светски пазар на автомобили. Еве што ги издвојува:

    Стратегија за прифатливи цени: За разлика од Tesla, која се фокусира на премиум електрични возила, BYD нуди буџетски опции кои се грижат за пошироката публика. Почетната цена на едно на BYD електрично возило сега започнува од помалку од 10.000 долари во Кина. Моделот 3 на Tesla, неговиот најевтин модел, чини три пати повеќе од 32.000 долари.

    Стратегија за хибридни и EV модели: BYD не продава само целосно електрични возила, туку доминира и на хибридниот пазар, правејќи ги неговите понуди подостапни за потрошувачите кои се двоумат околу целосното усвојување на EV.

    Масовен пазарен удел во Кина: BYD управуваше со 32% од кинескиот пазар на нови енергетски возила во 2024 година, додека Tesla имаше само 6,1%.

    Брза експанзија на пазарите во развој: BYD влезе во Индија пред Тесла и го зголемува своето присуство во региони како Бразил и Југоисточна Азија.

    Една од најголемите предности на BYD е нејзината немилосрдна иновација. Компанијата неодамна претстави ултра-брзо систем за полнење од 1.000 kW што може да додаде 250 милји досег за само пет минути, што е далеку од суперполначите на Tesla, на кои им се потребни 15 минути за да обезбедат домет од 200 милји. Само ова откритие ја менува играта за усвојување на ЕВ.

    Дополнително, BYD воведе напреден систем за помош на возачот (ADAS) наречен „Божје око“ во повеќето свои модели – бесплатно. Во меѓувреме, услугата Целосно самостојно возење (FSD) на Tesla останува скапа претплата (99 долари месечно или 8.000 долари однапред) и се соочува со регулаторни пречки во Кина.

    ПРОДАЖБАТА НА ТЕСЛА ВО КОЛАПС ВО КИНА, ИНДИЈА, ЕВРОПА

    Маките на Тесла во Кина се добро документирани. Неговата продажба во земјата падна за 50% во 2024 година, главно поради регулаторните доцнења во воведувањето на FSD и зголемената конкуренција од локалните производители на електрични возила. Доминацијата на BYD на нејзиниот домашен пазар го направи речиси невозможно Тесла да продолжи.

    Во Европа, работите не се многу подобри. Продажбата на Tesla падна за 40% во февруари 2025 година во споредба со претходната година, бидејќи конкуренцијата од европските и кинеските производители на електрични возила се интензивираше. Потрошувачите, исто така, гравитираат кон подостапни опции за ЕВ, што дополнително го стиска пазарниот удел на Тесла.

    Индија е трет по големина автомобилски пазар во светот, а BYD е веќе напред. BYD Atto 3 е на индиските патишта од 2022 година, а компанијата испорача над 700 единици од јануари 2023 година.

    Во меѓувреме, Тесла помина години во преговори со индиската влада за високите увозни давачки и барањата за локално производство, без вистински напредок. Ова доцнење му даде на BYD почеток, овозможувајќи му да го воспостави својот бренд пред Tesla воопшто да влезе на пазарот.

    BYD не е единствениот кинески конкурент што го намалува пазарниот удел на Tesla. Во Европа, продажбата на Tesla опадна за 44% во февруари, додека кинеските брендови се зголемија за 82%, според извештајот на JATO, кој ги анализира податоците од пазарот на автомобили.

    Дел од тој пад беше поврзан со празнината во ремонтот на Tesla на неговиот најпродаван Model Y, рече аналитичарот на JATO, Фелипе Муњоз. Но, поддршката на Маск за екстремно десничарската германска партија обвинета дека сочувствува со нацистите веројатно не помогна – продажбата во Германија, најголемиот европски пазар на автомобили, падна за 75% минатиот месец.

    Маск многу го потцени BYD, што значи „Изградете ги вашите соништа“, во 2011 година, кога го отфрли прашањето на интервјуер на Блумберг за кинескиот производител на автомобили што претставува закана за Тесла. „Дали сте го виделе нивниот автомобил? – праша Маск тогаш реторички.

    Но, повеќе од една деценија подоцна, BYD го надмина Tesla по годишен приход и го подобри глобалниот пазар за електрични возила. Тесла останува најпродаваниот производител на ЕВ во САД, благодарение на националните царини насочени кон заштита на производството во САД. Без тие трговски бариери, BYD може брзо да стане кошмар на Маск, заклучува во својата анализа Си Ен Ен.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично