Индустријата ги повикува креаторите на политиката да помогнат велејќи дека, ако ништо не се направи, потребната транзиција ќе биде скапа не само за производителите на автомобили, туку и за самата економија, како и загрозување на транзицијата на ЕУ кон нулта емисија.
Регистрациите на нови автомобили драстично паднаа за 18,3% во август низ ЕУ, бидејќи сите четири најголеми пазари покажаа пад на продажбата, со двоцифрени загуби во Германија (-27,8%), Франција (-24,3%), Италија (-13,4%) и Шпанија (-6,5%).
Пазарниот удел на електричните возила падна уште подраматично, за 43,9% во споредба со истиот период минатата година. Нивниот пазарен удел изнесуваше 14,4% во ЕУ во споредба со 21% пред една година.
Последната бројка беше во остар контраст со бројките од август 2023 година, кои беа извонредни и за продажбата на нови автомобили и за електричните возила, при што двата сегменти пораснаа за +21%. За првите осум месеци како целина, бројките изгледаат поперспективни. Регистрациите на нови автомобили покажаа скромен раст од 1,4% во споредба со минатата година. Француската и германската продажба беа малку пониски од минатата година, но шпанскиот и италијанскиот пазар покажаа подобрување со 4,5% и 3,8% зголемување соодветно во продажбата на нови автомобили.
Загриженоста расте бидејќи продажбата на ЕВ во Европа се намалува
Европските производители на автомобили се загрижени дека, иако продажбата на ЕВ е бавна, рокот до 2025 година за исполнување на одредени цели за намалување на емисијата на CO2 за автомобилите и комбињата е се поблиску.
Индустријата ги повикува креаторите на политиката да преземат итна акција за да помогнат, велејќи дека потребната транзиција, за да се постигне вкупна емисија на CO2 од 95 грама на километар до следната година, ќе биде скапа не само за производителите на автомобили, туку и за економијата.
„Европската автомобилска индустрија го поддржува Парискиот договор и целите на ЕУ за декарбонизација на транспортот до 2050 година и инвестираше милијарди во електрификација за да ги донесе возилата на пазарот“, се вели во соопштението на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA), која ги претставува 15-те главни европски базирани производители на автомобили, комби, камиони и автобуси.
„Ни недостасуваат клучни услови за да го постигнеме потребниот поттик во производството и усвојувањето возила со нулта емисија: инфраструктура за полнење и полнење на водород, како и конкурентна производствена средина, прифатлива зелена енергија, купување и даночни стимулации и сигурно снабдување со суровини. Материјалите, водородот и батериите, исто така, не се доволно развиени.
Предупредува дека, ако ситуацијата не се реши, производителите на автомобили ќе бидат принудени или да го запрат производството на околу два милиони автомобили или да се соочат со високи казни. „Ние сме подготвени да разговараме за пакетот краткорочно олеснување за целите на CO2 во 2025 година“, соопшти ACEA.