Porsche ги лансираше динамичните врвни серии со Panamera Turbo S E-Hybrid и Panamera GTS. Подесувањето на Panamera GTS фокусирано на перформансите поставува стандарди кога станува збор за пуризмот и агилноста. Turbo S E-Hybrid, пак, импресионира со опфатот на опсегот од луксузни возни својства до врвни перформанси на ниво на тркачка патека.
Porsche Panamera го редефинира сегментот на луксузни салони. Комбинира непречено возење удобно со својствата на спортски автомобил на Porsche на уникатен начин. Сега во палетата на модели се додадени две особено моќни и спортски варијанти. Ова се автомобили со различни фокуси: Panamera GTS е динамичен спортски салон кој го става емотивното возачко искуство во преден план. Panamera Turbo S E-Hybrid е позиционирана на самиот врв на серијата модели како најмоќниот, најбрзиот и најлуксузниот дериват. Овој врвен модел е нов рекордер во официјалното рангирање на автомобили со најбрзи мотори со согорување и хибридни луксузни салони на Нирбургринг Нордшлајфе.
Двата модели се управувани од дополнително развиениот 4,0-литарски битурбо V8 мотор (Panamera GTS (WLTP): Комбинирана потрошувачка на гориво: 12,7 – 12,0 l/100 km; CO2 комбинирани емисии: 288 – 274 g/km; класа CO₂: G; Panamera Turbo S E-Hybrid (WLTP): Комбинирана потрошувачка на гориво: 1,6 – 1,4 l/100 km Потрошувачка на гориво со истрошена батерија: 11,5 – 10,8 l/100 km Комбинирана потрошувачка на електрична енергија: 29,3 – 27,4 kWh; Комбинирани емисии на CO₂: 36 – 31 g/km пондерирана класа на CO₂ со потрошена батерија: G) која веќе се користи за напојување на Panamera Turbo E-Hybrid; Овој моќен мотор е подготвен за строгите барања на стандардот за издувни гасови Euro 7.
Промената од турбополнач со двојно скролување во турбополнач со едно лизгање ја скратува фазата на загревање на неговите катализатори. Температурите на издувните гасови до 1.000°C и поврзаното чисто согорување, како и зголемувањето на средниот врвен притисок до 140 бари во коморите за согорување, ја зголемуваат ефикасноста на погонот, особено во високодинамичниот опсег. 8-брзинскиот менувач со двојна спојка на Porsche (PDK) е фундаментално редизајниран. Со оптимизирани површини за пренос на моќност и поголем капацитет на топлинско оптоварување, тој може да го имплементира огромниот погонски вртежен момент на Panamera Turbo S E-Hybrid.
НАЈМОЌНАТА PANAMERA: Panamera Turbo S E-Hybrid
Во Porsche, ознаката на моделот Turbo традиционално го претставува врвот на перформансите меѓу моделските варијанти главно наменети за патишта. Во исто време, логото Turbo означува технолошко лидерство во соодветниот сегмент. Комбинацијата на високоефикасни мотори со согорување и електричен погон овозможува особено моќен погон и исклучителни перформанси.
Новата Panamera Turbo S E-Hybrid е најмоќната Panamera произведена во серија досега. Неговиот V8 битурбо мотор има моќност од 441 kW (599 КС), а моќноста на електричниот мотор целосно интегриран во куќиштето и во колото за ладење на PDK изнесува 140 kW (190 КС). Во споредба со неговиот претходник, моќноста на системот е зголемена за 75 kW (102 КС) на 575 kW (782 КС), а вртежниот момент на системот е зголемен за 150 Nm на 1.000 Nm. Panamera Turbo S E-Hybrid забрзува од нула до 100 km/h за 2,9 секунди и има максимална брзина од 325 km/h. Ова значи подобрување од 25 km/h и 0,5 секунди.
Во исто време, новата Panamera Turbo S E-Hybrid е ефикасна за возење. Во споредба со претходната генерација, неговиот хибриден погон нуди поголем електричен опсег, побрзо полнење и поагилна реакција. Со капацитет од 25,9 kWh (бруто), високонапонската батерија складира 45 отсто повеќе енергија отколку батеријата претходник. Ова и дава на најмоќната Panamera електричен досег до 88 km (WLTP EAER City). Со зголемување на моќноста за враќање на 88 kW, Panamera Turbo S E-Hybrid вози поефикасно од кога било во целосно електричен режим. При соодветен извор на енергија, вградениот AC полнач од 11 kW ја полни батеријата од нула до 100 проценти за околу два часа и 39 минути.
Porsche ја нагласува улогата на моделите Turbo како врвни изведувачи во нивните моделски линии со препознатлив заден браник и препознатлив преден дел во бојата на екстериерот. Назад, хромираните издувни цевки во темна бронза го комплетираат овој изглед. Стандардната опрема за Turbo S E-Hybrid ја вклучува и Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) со жолти клешти на сопирачките. Киселата зелена е достапна и како типична E-Hybrid боја.
Турбонитот, елегантниот металик сив тон, е исклучиво резервиран за моделите Turbo. Panamera Turbo S E-Hybrid ја има оваа боја на воздушните сечила на предниот дел од автомобилот, на лентата на задниот браник и на фалсификуваните 21-инчни Panamera Turbo S тркала со централно заклучување.
Порше користи и турбонит во внатрешноста, на пример на лентите за украсување и ремените, контролите во централната конзола и воланот. Контрастните шевови со турбонит се карактеризираат и на седиштата, облогата на вратата, контролната табла и патосниците. Поставата на покривот е целосно обложена со Race-Tex како велур.
БРЗИНСКИ РЕКОРДИ НА ПОРШЕ ПАНАМЕРА
Уште пред неговото лансирање, новата Panamera Turbo S E-Hybrid постави најдобро време. Тест-возачот на Порше, Ларс Керн (36) извозе круг на Нирбургринг Нордшлајфе (20.832 километри) за само 7:24.172 минути. Со ова време заверено на нотар, Porsche го постави рекордот за најбрз врвен салон со мотор со согорување и хибриден мотор на официјалното рангирање на Nürburgring 1927 GmbH & Co. KG. Новата Panamera го собори постоечкиот рекорд во оваа класа на автомобили за 3,62 секунди. Рекордниот круг го возеше Ларс Керн на 12 јули 2024 година. За да го заштити возачот, рекордната Panamera беше опремена со тркачко седиште и безбедносен кафез, но инаку одговараше на сериската верзија.
Ларс Керн веќе постави рекорди во класата Nordschleife во 2016 и 2020 година со Panamera, неодамна во Panamera Turbo S. Ова ново побрзо време на Panamera Turbo S E-Hybrid е доказ за постојаниот понатамошен развој на спортскиот автомобил со четири врати . Со новото време од 7:24.172, Ларс Керн го подобри својот рекорд од 2020 година за 5.64 секунди.
Со овој нов рекорд во класата, новата Panamera покажа на што е способна. Во голема мера, перформансите на автомобилот се должат на новиот Carbon Aerokit и специјално развиените UHP гуми од Michelin. TheAerokit е достапен за спортските модели на салон на Panamera Turbo и Turbo S E-Hybrid. Вклучува воздушни лопатки, странични прегради и заден дифузор изработен од јаглерод и ја оптимизира аеродинамичната рамнотежа за возење на тркачката патека. Предната усна на спојлер целосно го елиминира подигнувањето на предната оска. Во комбинација со капакот на Gurney на адаптивниот 4-насочен заден спојлер, неговиот нето ефект е да генерира надолна сила.
При брзина од 200 km/h, ја подобрува надолната сила за 60 килограми и овозможува постигнување на уште поголеми брзини во предизвикувачки серии на свиоци. Пневматиците Michelin Pilot Sport Cup 2 со ознаката N0 дополнително ја подобруваат влечната сила на автомобилот. Пневматиците Michelin Pilot Sport Cup 2 со димензии 275/35 ZR 21 напред и 325/30 ZR 21 назад беа специјално развиени за Panamera и за динамични ситуации на возење.
Порше го опреми врвниот модел од серијата Panamera со суспензијата Porsche Active Ride како стандард. Оваа иновативна шасија е поврзана со високонапонски систем од 400 V и затоа е технички изводлива само кај моделите на Panamera со E-Hybrid погон. Секој амортизер има хидраулична пумпа со електричен погон која активно генерира сили во насока на враќање или компресија. На овој начин, суспензијата речиси целосно ги компензира движењата на телото и го одржува автомобилот хоризонтално за време на динамични маневри за возење. Технологијата овозможува иновативни функции како што е прекумерна компензација на движењата за вртење и тркалање. Исто така, се совпаѓа со распределбата на оптоварувањето на тркалата до нивото на зафат, со што се оптимизира влечната сила. Сеопфатната палета на опрема достапна за Panamera Turbo S E-Hybrid ги вклучува и сите системи за контрола на динамиката на возење, управување на задната оска, Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) со сопирачки дискови од 440 милиметри напред и дијаметар од 380 милиметри на задниот дел, како и звучниот систем Bose®.
НAJАГИЛНАТА PANAMERA: Panamera GTS
GTS е кратенка за Gran Turismo Sport. Автомобилите на Porsche со оваа ознака на моделот нудат дополнителна порција на спортски и максимално задоволство при возењето, заедно со висока секојдневна употребливост. Во согласност со оваа филозофија, Panamera GTS се одликува и со шасија наместена за високи перформанси, ексклузивен пакет SportDesign и спортски, висококвалитетен ентериер. Тоа е особено директна и агилна варијанта на спортскиот салон од врвна класа. Моќниот, сеопфатно надграден V8 битурбо мотор игра главна улога во особено интензивното возачко искуство во Panamera GTS. Тој нуди линеарна испорака на моќност што е јасно забележлива дури и при брзини на моторот над 6.000 вртежи во минута.
Порше на стандардната воздушна суспензија со два вентили со двојна комора, вклучително и PASM во Panamera GTS, му даде особено спортско дотерување. Подолното тело од 10 милиметри и засилените шипки против превртување обезбедуваат значително подиректно искуство во возењето и пониска основна брзина на пружината. Електронски контролираната блокада на диференцијалот PTV Plus обезбедува оптимално распределување на вртежниот момент помеѓу тркалата. Во комбинација, овие мерки обезбедуваат поголема стабилност на каросеријата и намалено забивање и превртување низ целиот опсег на брзина. Оваа дополнителна динамика доаѓа без значително намалување на удобноста.
Како што е случај во сите линии на модели, моделите на Porsche GTS може да се препознаат по нивниот препознатлив спортски дизајн. Црните GTS логоа на страните и задниот дел на автомобилот, уникатниот преден дел, темните HD матрични LED фарови и задните светла, како и црвените клешти на сопирачките исто така ја прават Panamera GTS непогрешлива. Стандардниот спортски пакет, исто така, вклучува елементи за украсување на каросеријата во сатен-мат црна боја. Тие вклучуваат странични здолништа, влошки во предниот дел, облоги на страничните прозорци и задниот браник. Porsche ги задржа издувните цевки на спортскиот издувен систем во темна бронза за да создаде возбудлив контраст. Дополнителен акцент е додаден со 21-инчните Turbo S тркала со централно заклучување во антрацитна сива боја.
Во внатрешноста, Porsche е раскошен во користењето на Race-Tex како велур. Ја покрива поставата на покривот, потпирачите за раце и панелите на вратите, како и централните панели на прилагодливите спортски седишта со прилагодување во 18 насоки. Porsche нуди и два внатрешни пакети специфични за GTS во Carmine Red или Slate Grey Neo. Декоративните шевови и ремените исто така доаѓаат во бојата на избраното пакување. Достапен е и внатрешен пакет во карбон мат. Стандардната опрема на Panamera GTS вклучува и звучен систем Bose® и пакет Sport Chrono со стоперка и функција за притискање.