ПОВЕЌЕ

    СТАРТУВА ЕРАТА НА КОМЕРЦИЈАЛНИ ЛЕТОВИ ВО ВСЕЛЕНАТА: Вирџин Галактик на Бренсон ги крена во небото првите патници

    Време зa читање: 5 минути

    Беа потребни само 20 години, но Сер Ричард Бренсон конечно започна со комерцијални операции со неговиот ракетен авион Virgin Galactic, Unity.

    Леталото се искачи високо над пустината Ново Мексико во четвртокот за да им овозможи на тројца Италијанци да спроведат научни експерименти во бестежински услови. Тоа беше првата „купена“ мисија, наспроти досегашните пробни летови. Сер Ричард сега ќе започне да испраќа околу 800 лица кои купиле билети за да се возат на Unity.

    72-минутната мисија полета од Spaceport America во 0830 часот по локално време (1430 GMT) и беше пренесувана во живо низ целиот свет. Нешто помалку од еден час во мисијата, откако достигна височина од 13.600 метри, авионот-превозник, Ева, потоа го пушти Unity за да го запали својот мотор и да се засили до работ на вселената. На врвот на неговото искачување, ракетниот авион беше на 85 километри.

    Американскиот мултимилионер Денис Тито стана првиот вселенски турист во 2001 година, плаќајќи пријавени 20 милиони долари; а неодамна вселенската компанија на Џеф Безос, Blue Origin, ја победи Virgin Galactic во трката да ги однесе патниците кои плаќаат со кратки скокови над атмосферата.

    Основачот на Амазон има систем за ракети и капсули што го нарекува Њу Шепард. Тоа е различен пристап кон Unity, но обезбедува слично искуство со летот.

    Некои од сопствениците на билети на Virgin Galactic чекаат повеќе од една деценија да ја добијат својата шанса да го посетат работ на вселената; и повеќето ќе имаат уште долго чекање.

    Unity може да превезува само неколку патници во исто време, а со стапка на мисии од еден излет месечно, ќе биде потребно извесно време да се справи со заостанатите работи.

    Темпото нема да се подобри додека Virgin Galactic не претстави нова класа на ракетни авиони кои се очекува да го имаат своето комерцијално деби во 2026 година. Овие возила ќе имаат брзина на летање еднаш неделно.

    По мисијата во четвртокот, Мајкл Колглазиер, извршен директор на компанијата на Сер Ричард, рече: „Овој историски лет беше нашиот прв комерцијален лет и нашата прва посветена комерцијална истражувачка мисија – воведувајќи нова ера на повторлив и сигурен пристап до вселената за приватни патници и истражувачи. ” Нивното воведување ќе биде од витално значење и за добивање на Virgin Galactic да профитира.

    Мисијата во четвртокот беше купена за италијанските воздухопловни сили и италијанскиот национален истражувачки совет. Полковникот Валтер Виладеи, потполковникот Анџело Ландолфи и инженерот Панталеоне Карлучи надгледуваа низа експерименти за време на нивниот лет, вклучително и студија за тоа како бестежинската состојба влијае на мешањето на течностите и однесувањето на биолошките клетки.

    Триото беше придружувано во патничката кабина од инструкторот за астронаут на компанијата Колин Бенет; и напред, на контролите на Unity, од пилотите Мајк Масучи и Никола Пециле.

    Virgin Galactic е основана во 2004 година за да ја искористи технологијата вградена во SpaceShipOne. Ова беше мал, експериментален, приватно финансиран ракетен авион кој освои награда од 10 милиони долари за лет во вселената двапати во рок од две недели. Тогаш, Сер Ричард мислеше дека може да воведе патнички вселенски брод заснован на концептот SpaceShipOne до 2007 година.

    Но, инженерските предизвици беа многу поголеми отколку што некој очекуваше, а проектот многу скоро беше преклопен кога првиот прототип на возило, наречен Ентерпрајз, се распадна за време на тест искачување во 2014 година, при што загина еден од двајцата пилоти во авионот. Дури во декември 2018 година, Virgin Galactic го доби наследникот, Unity, над 80 километри – надморска височина која некои организации ја сметаат за „надворешна вселена“.

    Самиот Сер Ричард конечно седна во авионот во јули 2021 година за искуство со летање што тој го опиша како „извонредно“.

    Мисијата во четвртокот беше означена како „Галактичка 01“ од компанијата со седиште во Калифорнија. Галактик 02, со кој ќе лета првиот од тие патници, со билети, е закажан за август.

    Рекламираната цена за возење со ракетен авион изнесуваше дури 450.000 долари.

    Јунити е суб-орбитално возило. Ова значи дека не може да ја постигне брзината и висината потребни за да се задржи во вселената за да ја обиколува земјината топка. Вселенскиот брод е дизајниран да им овозможи на своите патници неверојатни погледи на врвот на неговото искачување и да им овозможи неколку минути да доживеат бестежинска состојба.

    Единството прво се носи со многу поголем авион на височина од околу 15 километри, каде што се ослободува. Ракетниот мотор во задниот дел на Unity потоа се запали за да го лансира леталото кон небото.

    Максималната висина што може да ја постигне Unity е приближно 90 километри. На патниците им е дозволено да се откопчаат за да лебдат до прозорецот. Унити потоа ги превиткува крилата при спуштањето за да го стабилизира својот пад, пред да се лизне надолу, кон Земјата.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично