ПОВЕЌЕ

    Тесла ќе ја предводи транзицијата кон електрични возила во САД

    Време зa читање: 5 минути

    Американскиот претседател Џо Бајден ретко го спомнува производителот на електрични автомобили Тесла во јавноста. Но, приватно, неговата администрација се потпира на компанијата за да помогне во креирањето на нова политика за да им се овозможи на електричните возила да имаат корист од профитабилните субвенции за обновливи извори на гориво на нацијата, дознава Ројтерс.

    Администрацијата на Бајден стапила во контакт со Тесла на нејзиниот прв ден на функцијата за да им понудат соработка околу прописот познат како Renewable Fuel Standard (РФС) означувајќи го почетокот на серијата состаноци на тема меѓу федералните претставници и компаниите поврзани со индустријата за електрични возила во текот на месеците што следеа.

    ЦЕЛ: ДО 2030 ПОЛА ОД ВОЗИЛАТА САД ДА БИДАТ ЕЛЕКТРИЧНИ

    Овој потег на администрацијата на Бајден покажува дека тие бараат алатка за полесна транзиција кон електрификација на автомобилската флота на граѓаните е еден од приоритетите на Бајден во борбата против климатските промени. РФС, кој датира од 2005 година, е федерална програма која бара транспортното гориво што се продава во САД да содржи минимален волумен на обновливи горива. Досега тоа беше првенствено субвенција за етанол на база на пченка.

    Соработката на Белата Куќа со Тесла, исто така, покажува дека, и покрај јавната огорченост меѓу Бајден и основачот на Тесла, Илон Маск, тимот на Бајден рано се обиде да го вклучи производителот на автомобили во еден од неговите клучни политички турканици. Бајден ја објави својата цел – до 2030 година половина од сите нови продадени возила да бидат со нула емисии.

    Американската агенција за заштита на животната средина, која управува со РФС, се очекува да ги открие предложените промени во политиката во текот на годинава, дефинирајќи ги новите победници и губитници на пазарот од повеќе милијарди долари за кредити, кој досега ги поддржуваше одгледувачите на пченка и производителите на биогорива повеќе од една деценија.

    Ова се показатели дека администрацијата на Бајден се приклонува кон производителите на автомобили како Тесла, но, реформата би можела да ја прошири субвенцијата и на сродните индустрии, како што се компаниите за полнење автомобили и депониите кои снабдуваат обновливи биогас до електраните, според играчите во индустријата. Идејата за вклучување на електрични возила во РФС се разгледуваше со години. Транспортот сочинува повеќе од четвртина од емисиите на стакленички гасови во САД.

    Сегашниот RFS бара од рафинерите на нафта да мешаат етанол и други биогорива во базенот за гориво или да купуваат RIN од оние што го прават тоа. Таа политика поттикна економски бум во државите на Фарм Бет. Но, тоа, исто така, ги налути еколошките групи кои велат дека дополнителното производство на пченка им штети на земјата и водата додека ја продолжува ерата на моторите со внатрешно согорување.

    Еколошките здруженија критикуваат дека се работи за политика која не успеа да го зголеми производството на горива со помала количина на јаглерод од новата генерација, а истовремено и штети на животната средина. Таа, исто така, гледа на проширувањето на програмата како на лизгава патека кон зголемување на употребата на суровини за дрво и отпад од дрво, кои можат да генерираат електрична енергија. „РФС треба да се реформира за да се справи со подароците за валкан етанол од пченка. Не треба да се прошири за да вклучи нови подароци за фабричко земјоделство и дрвна биомаса“, изјави портпаролот на Пријатели на Земјата, Лукас Рос.

    БАЈДЕН СЕ СВРТЕ КОН ТЕСЛА

    Утрото на претседателската инаугурација на Бајден во јануари 2021 година, вработениот во ЕПА, Далас Буркхолдер, му испратил е-пошта на врвниот лобист на Тесла, Рохан Пател, да организира состанок за тоа како да се вклучат електричните автомобили во RFS, според документите разгледани од Ројтерс. Закажале состанок за една недела подоцна, покажуваат записите.

    Оттогаш, Бајден ЕПА има дополнителни состаноци на темата со Тесла, групи што ги претставуваат производителите на биогас како Waste Management  и Republic Services Inc и компании за станици за полнење како ChargePoint Holdings Inc  според документите.

    Белата куќа со Бајден е силен поддржувач на индустријата за електрични возила, положувајќи голем дел од своите климатски надежи за добивање повеќе електрични автомобили на патиштата. И покрај тоа, извршниот директор на Тесла, Илон Маск, честопати беше во несогласување со Белата куќа, испраќајќи остри твитови насочени кон Бајден. Во февруари, Бајден јавно ја призна улогата на Тесла во производството на ЕВ, откако Маск постојано се жалеше дека бил игнориран.

    Тесла бара промени во РФС кои ќе ѝ овозможат да заработува кредити за обновливи извори на гориво врз основа на киловат часови возење или слични метрики, според двајца извори запознаени со планот. Компанијата, исто така, истражуваше партнерства со производители на биогас за да им даде потпора на кој било пазар што ќе произлезе од новото правило, велат изворите.

    Метју Нелсон, лобист во Electrify America, трговска групација на компанија за полнење, ѝ напиша на ЕПА во октомври дека компаниите од групацијата ќе сторат повеќе за да се исполнат целите на Бајден за 2030 година за 500.000 станици за полнење и 50% продажба на електрични возила. Соединетите Американски Држави во моментов имаат околу 48.000 станици за полнење, концентрирани околу крајбрежните региони, според податоците на Министерството за енергетика.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично