ПОВЕЌЕ

    Што можеме да научиме од Цезар за личното брендирање

    Време зa читање: 3 минути

    Гај Јулиус Цезар со право се смета за најголем Римјанин. Сепак, иако не заврши сè одлично за Цезар, неговиот живот, владеење, научно и книжевно дело се предмет на истражување веќе два милениума. И навистина, можеме многу да научиме од него и од другите како него.

    Она што можеме да го научиме од Цезар за личното брендирање можеби на прв поглед звучи бесмислено, но штом ќе завршите со читање на овој текст, сигурни сме дека ќе се премислите. Големите војсководци ги поставија темелите на управувањето. Задолжително читање на секој модерен менаџер е Владетелот на Макијавели или Уметноста на војната – Sun Cu. Но, да се занимаваме со еден посебен детал од биографијата на Цезар…

    Што знаеше Цезар за брендирањето

    Тоа не е салата. Не доликува на царот да го памети по салата со малку пилешко и многу зеленило. Таа не е именувана по него, туку по Цезар Кардини, италијанско-мексикански готвач и хотелиер. Кога имал 23 години, бил во подем, но сè уште е релативно неважен во Рим.

    Додека пловел со неговата свита кон Егејското Море, биле нападнати и освоени од група сицилијански пирати. Побарале откуп од 20 таланти сребро (стара мерка, 1 талант = 30 кг), за да ги ослободат. Цезар им се насмеа во лице! Им кажа дека најмалку 50 таленти се согласуваат. На пиратите не им било јасно што се случува. Дотогаш сите нивни притворени се обидуваа да поминат што поевтино, но повторно, ако некој сака да им даде повеќе богатство, зошто да одбијат?

    Пиратите ја испратија придружбата на Цезар во Рим за да побараат откуп од властите. Таму биле изненадени од бараната сума. Никој никогаш не бил толку вреден улов –  Јулиј Цезар мора да биде навистина посебен.

    Сепак, тие се согласија. Не доликува функционер на толку моќна држава да биде во заробеништво. Богатството го дале за откуп, а приказната за „специјалниот“ притвореник не стивнувала. Во тоа време се траеше, едноставно, растојанијата беа големи, а сите начини на транспорт беа бавни. Кога Цезар пристигнал во Рим, тој веќе бил познат. Тоа беше првиот голем чекор во неговото доаѓање на власт.

    Неговата популарност беше загарантирана

    Две илјади години подоцна, Торстен Веблен, норвешко-американски економист во својата класа на теорија на слободно време, зборувајќи за видната потрошувачка, тој зборува за купувачите на скапи производи кои се обидуваат да се изборат за статус во општеството преку купување материјал. Веблен ефектот стана доста познат и означува феномен во кој клиентите сметаат дека производите се поскапи и вредат повеќе само затоа што чинат повеќе. Има многу брендови кои станаа статусен симбол токму вака, иако всушност не се супериорни во однос на поевтините алтернативи (Rolex часовници, телефони Vertu, шампањ Cristal, Hermes и така натаму), пренесува порталот Poslovne.com.

    Патем, што се однесува до Јулија и пиратите. Кога го платил откупот, се заканил дека ќе се одмазди, дека ќе ги фати и ќе ги распне. Заробен, играше со најдобрата рака од поделените карти, но воопшто не му беше грижа што се случи. Како и многу други големи луѓе, Цезар на крајот го одржа своето ветување.

    13,495Следи нè на facebookЛајк

    слично