ПОВЕЌЕ

    Прометот во маркетите во Македонија падна за 46% поради граѓанскиот бојкот

    Време зa читање: 2 минути

    По примерот на Хрватска, граѓаните од повеќе земји во поранешна Југославија, вклучително и Македонија, се приклучија на иницијативата за бојкот на големите трговски ланци. Наглото зголемување на цените во маркетите и зголемениот трошок на живот ги натера потрошувачите да испратат јасна порака за незадоволството од ценовните политики.

    Ефектите од бојкотот во Хрватска

    Во Хрватска, еднодневниот бојкот на маркетите, трговските ланци и бензинските пумпи, организиран на 24 јануари, резултираше со значително намалување на прометот. Според официјални податоци, прометот паднал за 29% во однос на истиот ден од претходната недела, а износот на сметките се намалил за 31%. Бројот на трансакции е намален за 43%, додека вредноста на сметките паднала за 50%.

    Бојкот и во Македонија – значителен пад на прометот

    Како одговор на зголемените цени, македонските граѓани организираа сличен бојкот на 31 јануари. Според податоците на Управата за јавни приходи (УЈП), регистрираниот промет во осумте најголеми ланци на маркети во државата изнесувал 114,3 милиони денари, што е значителен пад од 46,59% во споредба со 24 јануари, кога прометот бил 214 милиони денари. Во однос на претходниот ден, 30 јануари, падот на прометот изнесувал 46,29%.

    Овие бројки ја одразуваат силната порака на граѓаните кон трговските ланци и ценовните политики на пазарот. УЈП најави дека ќе продолжи со следење на трендовите и анализа на податоците, со цел информирање на јавноста за економските движења.

    Протестите во регионот отвораат прашања за влијанието на цените врз животниот стандард и можните мерки што властите би можеле да ги преземат за заштита на куповната моќ на граѓаните. Дали овој тренд ќе продолжи и ќе резултира со конкретни промени, останува да се види во наредниот период.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично