ПОВЕЌЕ

    НАПАДИТЕ ВРЗ ТАНКЕРИТЕ ВО ЦРВЕНО МОРЕ го поттикнуваат порастот на цените на нафтата

    Време зa читање: 4 минути

    Нападите на комерцијалните бродови во Црвеното Море ризикуваат да ја зголемат цената на нафтата и другите стоки, предупредуваат аналитичарите. Неколку фирми ги прекинаа пратките низ рутата откако бродовите беа нападнати од бунтовниците Хути во Јемен.

    Нападите на бродовите се интензивираа во последните денови, што доведе до тоа бродските фирми да го прекинат патувањето низ теснецот што се наоѓа помеѓу Јемен на Арапскиот Полуостров и Џибути и Еритреја на африканскиот брег.

    Тоа е рутата по која бродовите можат да стигнат до Суецкиот канал од југ.

    Нафтениот гигант БП ќе ги паузира сите испораки на нафта низ Црвеното Море по неодамнешните напади врз бродови од бунтовниците Хути. Фирмата тоа го образложи со „влошената безбедносна ситуација“ во регионот, бидејќи Хутите поддржани од Иран целат бродови за кои веруваат дека се насочени кон Израел.

    Многу товарни фирми ги прекинаа патувањата додека продолжуваат нападите.

    По објавата на БП, САД соопштија дека ќе водат меѓународна поморска операција за заштита на бродовите долж рутата. Земјите кои и се придружуваат на безбедносната група се Велика Британија, Канада, Франција, Бахреин, Норвешка и Шпанија.

    Втората по големина бродска линија во светот, Maersk, во вторникот соопшти дека ќе пренасочи некои од своите бродови околу африканскиот Рт на Добрата надеж.

    Како што соопшти американскиот секретар за одбрана Лојд Остин: „Неодамнешната ескалација на непромислените напади на Хутите кои потекнуваат од Јемен го загрозува слободниот проток на трговија, ги загрозува невините морнари и го крши меѓународното право“.

    Црвеното Море е една од најважните патишта во светот за испорака на нафта и течен природен гас, како и за стоки за широка потрошувачка. Тој е резервиран од теснецот Баб ал-Мандаб – исто така познат како Порта на солзите – на југ и Суецкиот канал на север.

    Нафтениот гигант БП во понеделникот соопшти дека привремено ќе ги паузира сите испораки на сурова нафта преку клучниот трговски пат. Ривалскиот енергетски гигант Шел допрва треба да ја коментира ситуацијата.

    Алтернативната рута, околу ртот Добра Надеж на крајниот југ на Африка, додава околу 3.500 наутички милји на патувањето и трае околу 10 дена подолго.

    Во моментов промените на цената на нафтата се минимални. Цените се зголемија за 1% во понеделникот, но во вторник тие беа малку променети со референтната тргување на суровата нафта од типот Брент на околу 78 долари за барел.

    Сепак, Ричард Мид, главен и одговорен уредник на весникот Лојдс Лист, за програмата на Би-Би-Си денес изјави: „Она што ќе биде многу интересно е ако танкерите продолжат со пренасочување и очигледно вчера видовме дека БП почна да пренасочува некои од нивните бродови. и околу Кејп Добра Надеж.

    „Тоа е многу пофино избалансиран пазар што може да има сериозни импликации за глобалниот синџир на снабдување“.

    Но, пренасочувањето ќе влијае повеќе од само нафтата. „Зборувате дека 12% од глобалната трговија се одвива преку Црвеното Море, тоа е стока во вредност од околу 1 трилион долари годишно“, рече г-дин Мид.

    „Повеќето од главните носачи на контејнери – тоа се оние што носат готови производи, телевизори, електроника, тренери – тие речиси сите почнаа да се пренасочуваат“

    S&P Global Market Intelligence соопшти дека скоро 15% од стоките увезени во Европа, Блискиот Исток и Северна Африка биле испорачани од Азија и Заливот по морски пат. Тоа вклучува 21,5% од рафинираната нафта и повеќе од 13% од сурова нафта.

    Зголемувањето на цената на нафтата може да доведе до повисока инфлација, која го мери темпото на пораст на цените. Инфлацијата паѓа во ОК и моментално изнесува 4,6%.

    Новите податоци во средата ќе покажат дали продолжи да опаѓа, но, на сегашното ниво, сè уште е двојно повеќе од целта на Банката на Англија од 2%. Банката, до последните месеци, ги зголемуваше каматните стапки за да ја олади инфлацијата.

    Бунтовниците Хути изјавија дека го поддржуваат Хамас и рекоа дека се насочени кон бродови кои патуваат за Израел, користејќи беспилотни летала и ракети против бродови во странска сопственост.

    Сепак, некои фирми, како што се Investor Chemical Tankers, чиј брод „MT Swan Atlantic“ беше нападнат во понеделникот, рекоа дека нивниот брод немал врски со Израел, кој е во војна со Хамас по нападите на 7 октомври.

    Сал Меркољано, поморски историчар од Универзитетот Кембел, изјави за Би-Би-Си дека бродовите чекаат да видат какво ниво на безбедност ќе добијат. „Балистичките ракети се навистина тешки. Ова е првпат да видиме бродови погодени од ваков тип на оружје“, рече тој.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично