ПОВЕЌЕ

    КОНКУРЕНТИТЕ НА ТЕСЛА СЕ ЗДРУЖИЈА, ќе прават своја мрежа за полнење ЕВ во северна Америка

    Време зa читање: 5 минути

    За да ги направат електричните возила попривлечни и подостапни, седум големи светски производители на автомобили – БМВ, Џенерал Моторс (ГМ), Хонда, Хјундаи, Киа, Мерцедес-Бенц, Стеллантис – работат заедно за да ја развијат мрежата за полнење со голема моќност на северна Америка. Овие марки на автомобили досега претставуваа околу половина од продажбата на возила во САД, но се мал дел од пазарот на ЕВ, на кој доминира Тесла.

    Необичната коалиција на конкуренти соопшти дека новата компанија за заедничко вложување ќе има за цел да стане водечки снабдувач на брзо полнење во Северна Америка со цел да пушти 30.000 полначи, почнувајќи по главните автопати и во градовите. Засега е договорено сите компании заедно да вложат околу една милијарда долари во овој проект.

    Производителите на автомобили не прецизираа колку ќе инвестираат поединечно или колективно, но рекоа дека ќе бидат отворени за дополнителни инвестиции или учество од други компании, вклучително и надвор од автомобилската индустрија. Името за потфатот не беше објавено.

    Тие имаат за цел да инсталираат најмалку 30.000 точки за полнење со голема моќност „во урбаните локации и локациите на автопатиштата за да обезбедат клиентите да можат да полнат кога и каде им треба“, рекоа тие во заедничкото соопштение за печатот вчера (26 јули). Ќе бидат достапни и комбинираниот систем за полнење (CCS) и конекторите за северноамерикански стандард за полнење (NACS) на Tesla.

    „Вознемиреност од опсегот“, се нарекува стравот од неможност да се најдат полначи на долги патувања – особено брзи полначи што можат да ја надополнат испразнетата батерија за околу 30 до 45 минути – е голема пречка за усвојување на електричните возила. Со подобрување на пристапноста и практичноста, производителите на автомобили се надеваат дека ќе го забрзаат преминувањето на возила со нулта емисија. „Колку подобро искуство имаат луѓето, толку побрзо ќе расте усвојувањето на електричните возила“, вели извршната директорка на GM Мери Бара во изјавата.

    Првите станици, според планираното, треба да се отворат во САД во летото 2024 година, а во Канада во подоцнежна фаза.

    Tesla, која сочинуваше повеќе од 60 проценти од продажбата на електрични возила во САД минатата година, ја има најголемата моментална мрежа на брзи полначи со речиси 18.000 суперполначи во САД.

    Тесла на почетокот на оваа година рече дека ќе отвори дел од таа мрежа за полнење за ЕВ од ривалски брендови со цел да се квалификува за дел од финансирањето од 7,5 милијарди американски долари во федералните субвенции што се нудат за проширување на употребата на ЕВ.

    Водството на Tesla во изградбата на мрежа на полначи ѝ даде влијание во поставувањето на стандардите за тоа како идните ЕВ ќе се поврзуваат и ќе се напојуваат, нешто што помалите компании за полнење и другите производители на ЕВ гледаат со загриженост.

    GM, Mercedes и други потпишаа договор за прифаќање на технологијата за полнење што ја развива Tesla од 2025 година за да добијат пристап до поголем дел од своите Superchargers.

    Другите производители на автомобили – Stellantis, Hyundai, Honda и BMW – не се обврзаа на технологијата на Tesla позната како северноамерикански стандард за полнење (NACS) и имаат планови за производи кои се потпираат на ривал познат како Комбиниран систем за полнење (CCS).

    Новата компанија за полнење ќе ги поддржува и CCS и стандардот Tesla.

    „Силна мрежа за полнење треба да биде достапна за сите – под исти услови – и да биде изградена заедно со победнички дух“, рече извршниот директор на Stellantis, Карлос Таварес во изјавата.

    Во соопштението, извршните директори на седумте автомобилски марки рекоа дека мрежата за полнење изградена како бензински пумпи со тоалети, услуги за храна и малопродажни операции ќе поддржи побрзо пуштање во употреба на ЕВ возила, за кои рекоа дека очекуваат да надминат 50 отсто од продажбата во САД до 2030 година.

    Новата компанија ќе се натпреварува со етаблираните компании за полнење ЕВ, вклучувајќи ги Electrify America на Volkswagen, ChargePoint и EVGo, кои исто така се обидуваат да го забрзаат пуштањето во употреба на полначи со федерално финансирање.

    Администрацијата на Бајден постави цел да достигне 5.00.000 полначи до 2030 година, што е речиси четирикратно зголемување.

    До 2030 година се очекува само во САД да бидат потребни 182.000 брзи полначи за електрични возила за поддршка на 30-42 милиони приклучни возила што се очекуваат на патиштата до тогаш, според Националната лабораторија за обновлива енергија (NREL).

    Според истиот извор, се очекува до 2030 година 50% да биде уделот на електрични возила во вкупната бројка на продадени возила во САД.

    Веќе во последните неколку месеци, индустријата се здружуваше во усвојувањето на NACS на Tesla. Форд, кој беше првиот наследен производител на автомобили што го усвои NCAS на Tesla, недостасуваше на огласот. Во посебна изјава, 120-годишната компанија Дирборн, Мичиген, рече дека ќе продолжи да инвестира во сопствената мрежа, објави Њујорк Тајмс. Други гиганти како Volkswagen – главен акционер во Electrify America, втората по големина постоечка мрежа за полнење по Tesla – и Toyota, исто така, засега отсуствуваат од заедничкото вложување.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично