ПОВЕЌЕ

    Како Сингапур се справува со кризата?

    Време зa читање: 5 минути

    Помислете на Сингапур и можеби ќе помислите на раздвижен финансиски центар. Главен производствен центар. Просперитетен рај на технологијата. Но, кога коронавирусот се појави на почетокот на 2020 година, таа слика дојде до застој. Сингапур, како и поголемиот дел од светот, беше вовлечен во метежот на пандемијата, принудувајќи ги бизнисите да затвараат. Да се остане затворен не беше опција. Како седиште во Азија за многу големи корпорации, обезбедувањето на деловен континуитет е од клучно значење. Разгледуваме како клучните индустрии го поддржуваат тој погон за заживување на економијата.

    Дури и пред пандемијата да ги погоди бреговите на Сингапур, островската југоисточна азија се позиционираше како стратешки деловен центар, во свет кој сè повеќе е полн со трговски тензии и проблеми со ланецот на снабдување. Но, кога скокот во случаите на Ковид-19 ја доведе земјата во осумнеделна блокада, властите брзо се приближија кон ублажување на влијанието, воведувајки над 73 милијарди американски долари стимул, додека земјата ја издржа својата прва рецесија од 2009 година. Иако кризата ја погоди земјата тешко, таа претстави можности за фирми за производство и услуги, кои се клучни компоненти на економијата на Сингапур. Во 2019 година, производствениот сектор само придонесе со 20,9% од номиналниот БДП на Сингапур.

    Индустријата за услуги, која вклучува сектори како што се бизнис, информации и комуникации, финансии и осигурување, сочинува близу 70%. Во екот на пандемијата, производството беше единствениот сектор што растеше, предводен од побарувачката за биомедицински добра. Мултинационалниот производител 3M беше меѓу компаниите кои беа најактивни, претворајќи ги своите производствени линии во погони кои работат 24/7 и удвојувајќи го глобалното производство на респиратори N95. 

    Во првата половина на годината, компанијата произведе над 800 милиони респиратори на глобално ниво, вклучително и од нејзината фабрика во Сингапур, која беше во центарот на вниманието на администрацијата на Белата куќа, обидувајќи се да даде приоритет на набавките за американскиот пазар.

    За време на тој период, Малезија ги затвори своите граници поради пандемијата, влијаејќи на малезиските работници во 3М кои секојдневно патувале кон Сингапур. Компанијата мораше тесно да соработува со властите во Сингапур за привремено враќање на вработените во Малезија во Сингапур, бидејќи затворањето на границата се закануваше да влијае на производството. 

    Бидејќи економијата беше страшно погодена од пандемијата, централните банки мораа да работат со приватни заемодаватели, како што се банките, за да добијат поддршка. Тоа вклучува мерки за олеснување на ограничувањата на протокот на пари за илјадници мали и средни бизниси или МСП, во земјата. 

    Тие, пред сè и најзначајно, се одговорни за многу економски активности на една земја, и затоа вработуваат и многу луѓе. МСП сочинуваат 99% од деловните субјекти во Сингапур и 72% од работната сила. За време на пандемијата ДБС – најголемата банка во Југоисточна Азија – обезбеди 3,5 милијарди американски долари привремени заеми за да се задржат многу од нив, со акцент на ранливите микро-претпријатија.

    Сè на сè, одобрени беа околу 8.600 заеми, околу 4,9 милијарди долари, од кои околу 7.500 заеми – околу 2 милијарди долари – се за микро и помали МСП. Променетиот економски пејзаж исто така доведе многу бизниси брзо да се прилагодат на новите начини на работа, вклучително и преместување на голем дел од нивното работење преку Интернет. Тоа е нешто со што Мајкрософт помагаше од седиштето во Азија Пацифик во Сингапур, преку своите производи како што се Azure cloud computing и Microsoft Teams. 

    Додека овие случувања се случија од неопходност, Сингапур со години инвестираше многу во напорите за дигитализација во јавниот и приватниот сектор. Забрзувањето на дигитализацијата на овие МСП, можеше да доведе до побрзо закрепнување на економијата. Неодамнешното истражување спроведено на повеќе од 1.400 мали и средни претпријатија во Азија Пацифик, покажа дека многу компании сè уште се во рана фаза на дигитална трансформација или се рамнодушни кон неа.

    Се проценува дека до 2024 година, дигиталната трансформација на малите и средни бизниси во Азија-Пацифик може да додаде 2,6 трилиони долари до 3,1 трилиони долари кон БДП на регионот – и тоа беше пред пандемијата. 

    Овие суштински промени исто така го променија однесувањето на луѓето, поттикнати многу од нив да бараат нови начини на водење личен и професионален бизнис. Тоа значи дека деловните субјекти мораат да ги поттикнат вработените да најдат нови начини на работа. Користењето на тимовите се зголеми за 500%. За ДБС, тоа беше случај на проширување на неговиот дигитален банкарски систем за да им овозможи на повеќе луѓе да управуваат со своите финансии од далечина. Имаше 30% зголемување на усвојувањето на Дигибанк од година во година. 

    Но, работата за бизнисите што се прилагодуваат во нова нормала не завршува тука. Бидејќи економијата на Сингапур тргнува по патот на закрепнување, компаниите исто така имаат важна општествена улога во приближувањето на заедницата заедно со нив. 

    13,495Следи нè на facebookЛајк

    слично