ПОВЕЌЕ

    Адидас и ГЕП го прекинаа партнерството со раперот Канје поради антисемитските изјави

    Време зa читање: 5 минути

    Адидас во вторникот го прекина партнерството со Је, порано познат како Канје Вест, откако музичарот даде серија навредливи и антисемитски коментари. Неколку часа подоцна, Гап а потоа Foot Locker рекоа дека веднаш ќе ги отстранат производите на Yeezy од неговите продавници.

    „Foot Locker, Inc. не толерира каква било форма на антисемитизам или однесување со омраза и дискриминација. Додека ние остануваме партнер со adidas и носиме широк асортиман на нивните колекции – нема да поддржуваме никакви идни производи на Yeezy“, рече портпаролот на Foot Locker.

    Gap, исто така, го затвори YeezyGap.com, кој сега се пренасочува на веб-страницата на Gap. „Антисемитизмот, расизмот и омразата во која било форма се неоправдани и не се толерираат во согласност со нашите вредности“, рече Гап, која во септември објави дека ќе го прекине партнерството со Је. Трговецот на облека во тоа време рече дека ќе продава преку преостанатиот залихи на Yeezy.

    АНТИСЕМИТИЗМОТ ЌЕ ГО ЧИНИ СТОТИЦИ МИЛИОНИ ДОЛАРИ

    Изјавите на Гап и Фут Локер го повторија она што претходно го кажа Адидас. „Адидас не толерира антисемитизам и кој било друг вид говор на омраза. Неодамнешните коментари и постапки на Је се неприфатливи, со омраза, опасни и ги нарушуваат вредностите на компанијата за различност и вклученост, меѓусебно почитување и правичност“, велат од компанијата. „По детален преглед, компанијата донесе одлука веднаш да го прекине партнерството со Ye, да го прекине производството на производите од брендот Yeezy и да ги запре сите плаќања на Ye и неговите компании. Адидас веднаш ќе го запре бизнисот со Адидас Јези“.

    Одлуката на Адидас го чинеше и неговиот статус на милијардер. Форбс проценува дека без договорот со Адидас, неговата нето вредност паднала на 400 милиони долари, што доаѓа од неговиот музички каталог, недвижности и неговиот удел од 5% во компанијата за облека на поранешната Ким Кардашијан, Скимс. Форбс оцени дека неговиот договор со Адидас додава 1,5 милијарди долари на неговата нето вредност.

    Германскиот гигант за спортска облека се соочи со притисок од јавноста и своите вработени да ги прекине врските со Је, кој на подкаст на 16 октомври рече: „Можам да кажам антисемитски работи, а Адидас не може да ме остави. И, сега, што?”

    Повици до Адидас имаа и од најмалку три правни организации, како и од групи против расизам. Петицијата на Change.org, формирана од Кампањата против антисемитизмот, со која се повикува Адидас да ги прекине врските со Је, собра 169.100 потписи до вторник наутро.

    Лигата против клеветата, Стоп-антисемизмот и Меѓународниот правен форум го поздравија потегот на Адидас во вторникот.

    „На крајот, акцијата на Адидас испраќа моќна порака дека антисемитизмот и фанатизмот немаат место во општеството“, се вели во соопштението на АДЛ.

    Агенцијата за таленти АЦВ потврди дека го отфрлила Је како клиент во понеделникот, а тој беше пуштен од Баленсијага минатата недела.

    Твитер и Инстаграм го блокираа поради антисемитски забелешки. Конзервативната платформа за социјални медиуми Парлер тогаш објави дека Је се согласил да ја купи.

    CNBC контактираше со претставници за Ye и допрва треба да добие одговор.

    ВЛИЈАНИЕ ВРЗ БИЗНИСОТ НА АДИДАС

    Адидас рече дека ова ќе има краткорочно негативно влијание до 250 милиони евра на нето приходот во 2022 година поради високата сезонска состојба во четвртиот квартал. Се додава дека е „единствениот сопственик на сите права за дизајн на постоечките производи, како и на претходните и новите бои во рамките на партнерството“ и ќе обезбеди повеќе информации за заработката од третиот квартал на 9 ноември.

    Акциите на Адидас паднаа за 4% во утринското тргување во Франкфурт, Германија, откако Блумберг во почетокот на денот објави дека планира да го прекине партнерството. Компанијата започна со преглед на партнерството на 6 октомври, но оттогаш беше широко критикувана за нејзината неактивност.

    Во пост во понеделникот на LinkedIn, вработената во Адидас со седиште во САД, Сара Камхи, напиша: „Поминаа 14 дена откако Канје почна да исфрла антисемитска реторика и адидас остана тивок; и внатрешно за вработените, како и надворешно за нашите клиенти“. Директорот за трговски маркетинг додаде: „Треба да се подобриме како бренд. Треба да направиме подобро за нашите вработени и треба да направиме подобро за нашите заедници. Додека Адидас не заземе став, јас нема да застанам со Адидас“.

    Германската компанија започна да работи со Ye во 2013 година, а во 2016 година потпиша договор за производство и дистрибуција на предмети од неговата линија за облека Yeezy. Адидас претходно изјави дека партнерството имало „огромно влијание“ врз нејзиниот бизнис и е една од најуспешните соработки во историјата на неговата индустрија.

    Сепак, Је јавно го критикуваше Адидас, заедно со некои негови други корпоративни партнери, како што е трговецот на мало Гап, во последните месеци. Тој изјави за CNBC дека Адидас ги „копира“ неговите идеи, а исто така објави тиради на социјалните мрежи против компанијата, конкретно насочени кон главниот извршен директор Каспер Рорстед и членовите на одборот.

    Брендот Yeezy заработува речиси 2 милијарди долари годишно за Adidas, 10% од приходите, според аналитичарот на Morningstar, Дејвид Сварц.

    „Тоа беше важна производна линија за Адидас и помогна да се врати нејзиниот бизнис во Северна Америка на релевантност. Тоа го направи Адидас релевантен на колекционерскиот пазар и веројатно му дозволува да постигне демо што го пропушти“, изјави Сварц претходно за CNBC. „Адидас се бори да се натпреварува со Најк за врвни спонзорства, така што Yeezy беше една голема предност“, додаде тој.

    Во белешката во вторникот пред објавувањето, аналитичарите на Credit Suisse изложија различни ризици за компанијата, вклучително и неодамнешното предупредување за добивка што беше поголемо од очекуваното.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично