Комесарот за транспорт на ЕУ, Апостолос Цицикостас, изјави дека Европската комисија ќе предложи да се ревидира планираната забрана на Унијата за 2035 година за нови автомобили со мотори со внатрешно согорување за да се вклучи улогата на е-горивата. Во интервју за деловниот весник „Ханделсблат“, Цицикостас рече дека Европската комисија ќе биде „отворена за сите технологии“ при преглед на постојното законодавство за ограничувањата на емисиите на CO2 за возните паркови.
Изјавата на комесарот доаѓа по месеци дебата низ ЕУ за подобрување на конкурентноста на европската автомобилска индустрија. Неодамна, по договорот за германската коалиција минатата недела, канцеларот Фридрих Мерц напиша писмо до Комисијата во кое бара измени во забраната за нови автомобили со мотори со внатрешно согорување од 2035 година. Писмото, кое го виде „Клин енерџи вајр“, повикува на „флексибилна и реалистична регулатива отворена за сите технологии“, која мора да ги исполни климатските цели „без да ги загрози иновациите и создавањето индустриска вредност“. Предложените измени вклучуваат броење на емисиите заштедени преку употреба на одржливи производи како зелен челик во производството на автомобили кон ограничувањата за емисии на CO2 на возниот парк и дозволување нови регистрации на хибридни автомобили по 2035 година. Цицикостас рече дека писмото на Мерц било примено „многу позитивно“ во Брисел.
Европската комисија ќе ги вклучи „сите технолошки достигнувања“ во новата регулатива за возниот парк, рече комесарот. Ова исто така ќе ја опфати „улогата на горивата без емисии и со ниски емисии и напредните биогорива“. Според Ханделсблат, други високи претставници на Комисијата потврдија дека ова би значело дека новите автомобили со мотори со внатрешно согорување сè уште би можеле да се регистрираат во ЕУ по 2035 година ако се напојуваат со биогорива или синтетички е-горива.
Комесарот за транспорт рече дека целта би била да се постигне „економски здрава и социјално фер“ транзиција кон климатски неутрални погонски системи во автомобилскиот сектор. „Сакаме да се држиме до нашите цели, но мора да ги земеме предвид најновите геополитички случувања“, додаде комесарот од Грција.
Ова би значело дека Европа мора да најде начини за зајакнување на својата автомобилска индустрија во претстојниот „автомобилски пакет“, кој ќе содржи правила за емисиите на CO2 од возилата, како и нови механизми за поддршка на електричните возила во флотите на службените автомобили. Цицикостас рече дека пакетот, кој првично беше закажан за објавување на 10 декември, сега веројатно ќе биде одложен за неколку недели.
Земјите-членки на ЕУ во 2023 година се согласија да воведат забрана за нови регистрации на возила што испуштаат CO2 за време на работата до средината на следната деценија, со што ефикасно ќе се забранат новите автомобили со мотори со внатрешно согорување. Целта беше да се намалат тврдоглаво високите емисии во автомобилскиот сектор, бидејќи ЕУ се движи кон климатска неутралност до 2050 година. Поранешната германска влада, исто така, инсистираше на улога на е-горивата, а Комисијата се согласи да даде предлог за регистрација по 2035 година на возила што работат исклучиво на CO2 неутрални горива, надвор од опсегот на ограничувањата за емисии на флотата. Сепак, нацрт-документот сè уште не е стапен во сила.
Новите предлози за тоа како да се регулираат емисиите од транспортниот сектор, дадени од Европската комисија, мора последователно да бидат одобрени од земјите-членки на ЕУ и од Европскиот парламент пред да стапат во сила. Транспортните невладини организации остро го критикуваа пристапот на германскиот канцелар, тврдејќи дека пресвртот во регулативата ќе го комплицира преминот кон електрични возила и ќе ги влоши изгледите за вработување во автомобилската индустрија.
(Фото: By European People’s Party – EPP Political Assembly 6-7 September 2021, Brussels, CC BY 2.0)
Аналитика








