ПОВЕЌЕ

    СЕ БИЛО ГОТОВО ЗА ЧЕТИРИ МИНУТИ: Како се случи „филмската кражба“ на скапоцениот накит од париски Лувр?

    Време зa читање: 5 минути

    Во она што медиумите, но и полицијата веќе го нарекоа една од најдрските кражба на музеј во поновата историја, музејот Лувр во Париз беше цел на грабеж преку ден во недела, 19 октомври 2025 година. Според обвинителите и владините претставници, мал и високо подготвен тим крадци избегал со осум до девет непроценливи парчиња накит од галеријата во која се сместени скапоценостите меѓу кои била и круната на француските кралеви.

    Приближно во 9:30 часот наутро, кратко откако музејот се отворил за тој ден, крадците ја започнале својата операција. Цел: Галерија Аполо – раскошна сала во Лувр позната по тоа што ги чува француските крунски скапоцености.

    ШТО Е УКРАДЕНО ОД ЛУВР?

    Крадците успешно украле осум предмети од две витрини со висок степен на безбедност, потврди Министерството за култура на Франција доцна во неделата. Меѓу нив се парчиња што ѝ припаѓале на царицата Мари-Луиз, сопругата на францускиот император Наполеон I, и други што ѝ припаѓале на царицата Евгенија, сопругата на Наполеон III.

    Ова се предметите што биле украдени:

    Тијара од комплетот накит на кралицата Мари-Амелија и кралицата Хортенза

    Ѓердан од комплетот накит од сафир на истото дуо

    Една обетка од комплетот накит од сафир

    Ѓердан од смарагд од комплетот Мари-Луиз

    Пар смарагдни обетки од комплетот Мари-Луиз

    Брош познат како брош „реликвијар“

    Тијара на царицата Евгенија

    Уште еден голем брош на царицата Евгенија

    Круната на царицата Евгенија била пронајдена пред ѕидовите на музејот, соопшти министерството, каде што ја фрлиле крадците додека бегале. Круната содржи 1.354 дијаманти и 56 смарагди, според Лувр.

    Галеријата Аполо е дом на низа други непроценливи скапоцени камења, вклучувајќи три историски дијаманти – „Регент“, „Сенси“ и „Хортензија“ – и „величествената колекција садови од тврд камен на кралевите на Франција“, според веб-страницата на музејот.

    Важно е да се напомене дека некои од најпознатите скапоцени камења – како што е дијамантот „Регент“ – не биле украдени, факт што ги заинтригирал истражителите.

    КАКО СЕ ОДВИВАЛА „ФИЛМСКАТА“ КРАЖБА

    Според она што полицијата досега го реконструирала од настанот, натрапниците се приближиле кон фасадата на музејот од страната на Сена, каде што биле во тек градежни работи – локација што бандата очигледно ја избрала намерно.

    Тие користеле дигалка со корпа или платформа монтирана на камион за да добијат вертикален пристап до прозорец на првиот кат или на меѓукат. Алатите кои крадците ги користеле вклучувале аголни брусилки и мали моторни пили, што се користеле за брзо кршење на прозорците и стаклото од витрините.

    Грабежот, наводно, траел само четири до седум минути, при што крадците демонстрирале извонредна, речиси филмска умешност и брзина. Крадците потоа избегале со мотоцикли или скутери – овозможувајќи брзо заминување од местото на настанот.

    Медиумите шпекулираат со неколку фактори кои веројатно придонеле за ефикасноста на кражбата: Близина на градежна активност – бидејќи на фасадата на музејот од страната на брегот на Сена се одвивале градежни работи, крадците имале легитимна влезна точка (лифт за корпи, скеле) што веројатно го намалило сомневањето. Тие избрале страна од зградата која не била толку многу прометна од јавноста и можеби помалку обезбедена како главните туристички коридори.

    Крадците покажале висок степен на професионализам, сметаат властите. Тие веруваат дека бандата однапред извршила темелно набљудување на музејот – алатките, методот на влез, времето (утро кога биле присутни посетители) и патот за бегство укажуваат на искусни криминалци.

    Со брзо дејствување – за неколку минути – крадците го минимизирале времето за одговор на обезбедувањето. Витрините биле пробиени речиси веднаш по влегувањето, а патот за бегство бил однапред испланиран.

    На полицијата ѝ е очигледно дека многу од скапоцените експонати биле премногу лесно достапни за кражба. Дури и светски познат музеј како Лувр може да има структурни или архитектонски слаби точки кои крадците ги искористиле. Некои вработени претходно изразија загриженост во врска со инфраструктурата и персоналот.

    Крадците имале добра стратегија, се покажало и со тоа што го одбрале времето кога посетителите веќе биле во музејот, можеби имало одвлекување на вниманието, конфузија или едноставно одложена безбедносна реакција среде вообичаената врева на преполната галерија.

    Оваа кражба испрати шок бранови низ Франција и музејскиот свет. Лувр, кој пречека над 8,7 милиони посетители во 2024 година, е симбол на глобалното културно наследство. Премиерот и други официјални лица ја нарекоа кражбата напад врз националната историја.

    Француските власти започнаа широка истрага. Канцеларијата на парискиот обвинител ја презеде одговорноста; форензичките тимови анализираат алатки и опрема за лифтови; снимките од безбедносните камери се во фаза на преглед. Службениците се исто така загрижени дека украдениот накит може да биде скршен (камењата отстранети, поставките демонтирани), што го отежнува неговото пронаоѓање.

    Засега, нема јавно потврдени апсења, но полицијата изјави дека ги следи трагите, вклучувајќи ги и можните врски со организиран криминал или мрежи на нелегални собирачи.

     

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично