Најновите податоци покажуваат дека Западна Европа забележа рекорден број на нови регистрации на електрични автомобили во вториот квартал.
Во Европа се продадени 2,3 милиони електрични возила од почетокот на годината, што претставува зголемување од 30% во споредба со истиот период во 2024 година, објави Electrek. Во првата половина од 2025 година во Европа биле регистрирани приближно 2,0 милиони продажби на електрични возила – зголемување од 26% во однос на претходната година.
Речиси 600.000 возила на батерии (BEV) се појавија на патиштата помеѓу април и јуни, што е знак за закрепнување на продажбата која претходно растеше побавно од очекуваното.
Продадените 2,3 милиони електрични возила во Европа од почетокот на 2025 година го одразуваат силниот пораст на потрошувачката и забрзаната електрификација. ЕВ ги надминуваат Plug-in електричните возилата и во растот и во вкупниот број, што сигнализира јасна промена кон целосно електрични погони.
Опсегот на годишен раст од 26-30% ја нагласува континуираната траекторија на електрични возила во Европа, водена од поволни политики, проширување на достапноста на модели и растечка јавна побарувачка.
Рекордните испораки, кои се очекува да бидат надминати во тековниот квартал, се резултат на попристапните модели што се појавуваат на пазарот и забрзувањето на продажбата. Според автомобилскиот аналитичар од Берлин, Матијас Шмит, овој тренд означува важна пресвртница. „За прв пат, електричните возила стануваат попристапни и попривлечни за приватните потрошувачи. Претходно, тоа беа само корпоративни клиенти, возачи на службени автомобили“, рече Шмит.
Растот е поттикнат од европските и кинеските производители. Европските производители на автомобили како што се Stelantis (сопственик на Citroen) и Renault се предводници во воведувањето попристапни модели за да привлечат купувачи чувствителни на цените и да се усогласат со прописите за емисии на ЕУ. Во исто време, континуираното проширување на мрежата за полнење низ Европа го намалува таканаречениот „анксиозност од досегот“, односно стравот на возачите дека нема да можат да најдат станица за полнење за време на нивните патувања, објавува Гардијан.
Продажбата на електрични возила произведени во Кина, исто така, бележи силен раст низ Европа. BYD, особено, се натпреварува со Tesla за позицијата најголем светски производител на електрични автомобили, со фокус на пазарите на Велика Британија, Шпанија и Италија. Во моментов, едно од десет електрични возила на европските патишта е произведено во Кина, и покрај тоа што ЕУ воведува царини до 35% за увоз на кинески електрични возила до крајот на 2024 година, нешто што Велика Британија не го направила.
Се очекува продажбата да добие дополнителен импулс во последните месеци од годината. Во Франција се обновува шемата за социјален лизинг, додека владата на Велика Британија повторно воведува субвенции што ќе ја намалат цената на некои електрични автомобили до 3.750 фунти.
Сепак, попустот во Велика Британија до 10% ќе биде достапен само за „најзелените“ автомобили со цена под 37.000 фунти. Ова значи дека ниту моделите на Тесла, кои почнуваат од околу 40.000 фунти, ниту автомобилите од кинески производители како што е BYD нема да имаат право на субвенција.
(Фото: Good Energy)