BMW објави дека профитот му се намалил за една третина во вториот квартал. Германскиот производител на премиум автомобили е силно погоден од падот на продажбата на клучниот пазар на Кина и царините на САД, објави AFP.
Нето добивката во периодот април-јуни се намалила за 32 проценти во однос на претходната година на 1,8 милијарди евра, соопшти компанијата.
Приходите се намалија за 8 проценти на 34 милијарди евра, бидејќи продажбата се намалила за 14 проценти во Кина, каде што германските производители на автомобили се соочуваат со силна конкуренција од локалните конкуренти, особено кога станува збор за електрични возила.
Даноците на САД за увоз на автомобили и автоделови, воведени од американскиот претседател Доналд Трамп во април како дел од неговиот тарифен блиц, исто така, ги погодија приходите, соопшти производителот, без да даде точна бројка.
Сепак, БМВ изјави дека очекува царините да ги намалат профитните маржи од продажбата на возила оваа година за 1,25 проценти.
Компанијата се држи до своите цели за 2025 година, прогнозирајќи профитни маржи помеѓу 5 и 7 проценти за продажбата на возила, слично на нивото од 6,3 проценти објавено минатата година.
БМВ е најновиот германски автомобилски гигант што објави слаба заработка во последните денови, а Фолксваген и Мерцедес-Бенц исто така беа погодени од царинскиот напад на Трамп и тековните проблеми во Кина.
И покрај лошите резултати, финансискиот директор на БМВ, Валтер Мертл, инсистира дека „бизнис моделот на производителот на автомобили останува недопрен“. „Нашето присуство во САД ни помага да го ограничиме влијанието на царините“, рече Мертл.
Концернот со седиште во Минхен има фабрика во Јужна Каролина. Сепак, продолжува да извезува околу половина од своите возила наменети за американски клиенти во САД, главно од Европа и Мексико.
Увозот на автомобили во САД е предмет на царина од 27,5% од април, иако таа ќе биде намалена на 15% од август откако Трамп и ЕУ постигнаа трговски договор.
Сепак, оваа стапка е многу повисока од онаа што се гледаше во минатото.