ПОВЕЌЕ

    РАСТЕ ПРОДАЖБАТА НА ЕЛЕКТРИЧНИ ВОЗИЛА ВО СВЕТОТ: Секој петти продаден автомобил во 2023 година бил електричен

    Време зa читање: 6 минути

    Продажбата на електрични автомобили се приближи до 14 милиони во 2023 година, од кои 95% беа во Кина, Европа и САД. Според податоците, 14 милиони нови електрични автомобили беа регистрирани на глобално ниво во 2023 година, со што нивниот вкупен број на патиштата достигна 40 милиони, внимателно следејќи ги прогнозите за продажба од изданието на Global EV Outlook (GEVO-2023) за 2023 година.

    Продажбата на електрични автомобили во 2023 година беше за 3,5 милиони повисока отколку во 2022 година, што е зголемување од 35 отсто на годишно ниво. Ова е повеќе од шест пати повисоко отколку во 2018 година, само 5 години порано. Во 2023 година имало над 250.000 нови регистрации неделно, што е повеќе од годишниот вкупен број во 2013 година, десет години порано.

    Електричните автомобили сочинуваа околу 18% од сите продадени автомобили во 2023 година, што е повеќе од 14% во 2022 година и само 2% 5 години порано, во 2018 година. Овие трендови покажуваат дека растот останува стабилен додека созреваат пазарите на електрични автомобили. Електричните автомобили со батерии сочинуваа 70% од залихите на електрични автомобили во 2023 година.

    Додека продажбата на електрични автомобили се зголемува на глобално ниво, тие остануваат значително концентрирани на само неколку големи пазари. Во 2023 година, нешто помалку од 60% од регистрациите на нови електрични автомобили беа во Кина, нешто помалку од 25% во Европа,2 и 10% во Соединетите Американски држави – што одговара на речиси 95% од глобалната електрична продажба на автомобили комбинирана.

    КИНА – ШАМПИОН ВО ПРОИЗВОДСТВОТО И ИМЛЕМЕНТАЦИЈАТА НА ЕЛЕКТРИЧНИТЕ ВОЗИЛА

    Во овие земји, електричните автомобили заземаат голем дел од локалните пазари на автомобили: повеќе од една од три регистрации на нови автомобили во Кина беа електрични во 2023 година, над една од пет во Европа и една од десет во САД. Сепак, продажбата останува ограничена на друго место, дури и во земјите со развиени пазари на автомобили како Јапонија и Индија.

    Како резултат на концентрацијата на продажбата, глобалната залиха на електрични автомобили е исто така сè поконцентрирана. Сепак, Кина, Европа и Соединетите Американски Држави, исто така, претставуваат околу две третини од вкупната продажба и залихи на автомобили, што значи дека транзицијата на ЕВ на овие пазари има големи реперкусии во однос на глобалните трендови.

    Во Кина, бројот на нови регистрации на електрични автомобили достигна 8,1 милиони во 2023 година, што е зголемување за 35% во однос на 2022 година. Зголемената продажба на електрични автомобили беше главната причина за растот на вкупниот пазар на автомобили, кој се намали за 8% за конвенционалното (внатрешно согорување мотор) автомобили, но вкупно порасна за 5%, што покажува дека продажбата на електрични автомобили продолжува да се одвива како што пазарот созрева. 2023 година беше првата во која кинеската индустрија за нови енергетски возила (NEV) работеше без поддршка од националните субвенции за набавки на ЕВ, кои го олеснија проширувањето на пазарот повеќе од една деценија.

    Даночното ослободување за купување возила и нефинансиската поддршка остануваат во сила, по продолжувањето, бидејќи автомобилската индустрија се смета за еден од клучните двигатели на економскиот раст. Одредена поддршка и инвестиции предводени од провинцијата, исто така, остануваат на место и играат важна улога во пејзажот за електрични возила во Кина. Како што созрева пазарот, индустријата влегува во фаза обележана со зголемена ценовна конкуренција и консолидација. Покрај тоа, Кина извезла над 4 милиони автомобили во 2023 година, што ја прави најголемиот извозник на автомобили во светот, меѓу кои 1,2 милиони биле електрични возила. Ова е значително повеќе од претходната година – извозот на автомобили беше речиси 65% поголем од 2022 година, а извозот на електрични автомобили беше 80% поголем. Главните извозни пазари за овие возила беа Европа и земјите од азиско-пацифичкиот регион, како Тајланд и Австралија.

    Во Соединетите Држави, регистрациите на нови електрични автомобили достигнаа вкупно 1,4 милиони во 2023 година, што е зголемување за повеќе од 40% во споредба со 2022 година. Додека релативниот годишен раст во 2023 година беше побавен отколку во претходните две години, побарувачката за електрични автомобили и апсолутниот раст останаа силни. Ревидираните квалификации за Clean Vehicle Tax Credit, заедно со намалувањата на цените на електричните автомобили, значеа дека некои популарни модели на EV станаа подобни за кредит во 2023 година.

    Продажбата на Tesla Model Y, на пример, се зголеми за 50% во споредба со 2022 година, откако стана подобна за целосниот даночен кредит од 7 500 УСД. Севкупно, новите критериуми утврдени со Законот за намалување на инфлацијата (IRA) се чини дека ја поддржаа продажбата во 2023 година, и покрај претходните загрижености дека построгите домашни барања за содржина за производство на електрични возила и батерии би можеле да создадат непосредни тесни грла или одложувања, како на пример за Ford F-150 Молња. Од 2024 година, новото упатство за даночните намалувања значи дека бројот на подобни модели падна на помалку од 30 од околу 45,4, вклучително и неколку нивоа на опременост на Tesla Model 3 кои станаа неподобни.

    Сепак, во 2023 и 2024 година, деловните модели на лизинг им овозможуваат на електричните автомобили да се квалификуваат за даночни олеснувања дури и ако не ги исполнуваат целосно барањата, бидејќи изнајмените автомобили може да се квалификуваат за помалку строг даночен кредит за комерцијални возила и овие заштеди даночни кредити може да се поминат на имателите на закуп. Ваквите стратегии, исто така, придонесоа за одржливо воведување на електрични автомобили.

    3,2 МИЛИОНИ НОВОРЕГИСТРИРАНИ ЕВ ВО ЕВРОПА

    Во Европа, регистрациите на нови електрични автомобили достигнаа скоро 3,2 милиони во 2023 година, што е зголемување за речиси 20% во однос на 2022 година. Во Европската унија, продажбата изнесуваше 2,4 милиони, со слични стапки на раст. Како и во Кина, високите стапки на продажба на електрични автомобили забележани во Европа сугерираат дека растот останува стабилен додека пазарите созреваат, а неколку европски земји достигнаа важни пресвртници во 2023 година. Германија, на пример, стана третата земја по Кина и САД што забележа половина милион нови регистрации на електрични автомобили со батерии во една година, при што 18% од продажбата на автомобили се електрични на батерии (и уште 6% plug-in хибрид).

    Сепак, укинувањето на неколку субвенции за купување во Германија го забави вкупниот раст на продажбата на ЕВ. На почетокот на 2023 година, субвенциите за PHEV беа постепено укинати, што резултираше со помала продажба на PHEV во споредба со 2022 година, а во декември 2023 година, сите субвенции за ЕВ завршија по пресудата за Фондот за клима и трансформација. Во Германија, уделот во продажбата на електричните автомобили падна од 30% во 2022 година на 25% во 2023 година. Ова имаше влијание врз целокупниот удел во продажбата на електрични автомобили во регионот. Во остатокот од Европа, пак, продажбата на електрични автомобили и нивниот удел во продажбата се зголемија. Околу 25% од сите продадени автомобили во Франција и Обединетото Кралство беа електрични, 30% во Холандија и 60% во Шведска. Во Норвешка, продажните удели се зголемија благо и покрај севкупното намалување на пазарот, а нејзиниот удел во продажба останува највисок во Европа, со речиси 95%.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично