Глобалната продажба на Tesla падна втор квартал по ред и покрај намалувањето на цените и понудите за финансирање со ниски камати, што е уште еден знак за слабеење на побарувачката за производите на компанијата и електричните возила во целина, пишува британски Гардијан.
Компанијата во Остин, Тексас, во вторникот соопшти дека продала 436.956 возила од април до јуни, што е за 4,8% помалку од 466.140 продадени возила истиот период пред една година. Продажбите беа подобри од бројката од 436.000 што ја очекуваа аналитичарите.
Побарувачката за ЕВ ширум светот забавува, но тие сè уште растат за повеќето производители на автомобили. Tesla, со стареење модели и релативно високи просечни продажни цени, се мачеше повеќе од другите производители. Сепак, ја задржа титулата на најпродаваниот производител на електрични возила во светот. За првата половина од годината, Tesla продаде повеќе од 910.000 возила ширум светот, победувајќи го кинескиот BYD, кој продаде 726.153.
Тесла, исто така, продаде над 33.000 возила повеќе во текот на вториот квартал отколку што произведе, што би требало да го намали залихата на компанијата при рака во нејзините продавници.
Тесла не даде објаснување за падот на продажбата. Компанијата ќе објави заработка во вториот квартал на 23 јули. Падот на продажбата на електричниот производител на автомобили доаѓа бидејќи конкуренцијата се зголемува од наследените и стартап производителите на автомобили, кои се обидуваат да го намалат пазарниот удел на компанијата. Повеќето други производители на автомобили ќе ги пријават бројките за продажбата во САД подоцна во вторник.
Речиси целата продажба на Tesla дојде од помалите и поевтини Models 3 и Y, при што компанијата продаде само 21.551 од своите поскапи модели кои ги вклучуваат X и S, како и новиот Cybertruck.
Падот на продажбата дојде и покрај тоа што Tesla ги намали 2.000 долари од цените на три од петте модели во САД во април. Компанијата ги намали цените на Model Y, најпопуларниот модел на Tesla и најпродаваното електрично возило во САД, а исто така и на Models X и S. Систем за целосно самостојно возење“ – кој не може сам да вози и затоа возачите мора да останат будни и подготвени да интервенираат.
Џесика Калдвел, раководител на увид за Edmunds.com, рече дека Tesla има проблеми на пазарот каде што повеќето рани корисници веќе имаат електрични возила, а главните купувачи се поскептични дека електричните автомобили можат да ги задоволат нивните потреби.
„Тесла“, исто така, има низа уникатни проблеми, главно моделска постава што не изгледа многу поинаку од пред неколку години, рече Калдвел. Со намалувањето на цените на Tesla, цените на половните возила паднаа. Секој што сака Tesla може да добие далеку подобра зделка ако купи половен, рече Калдвел. „Ако ги гледате месечните исплати, тешко е да се натпреварувате“, рече таа.
Калдвел не гледа некој голем катализатор оваа година што би ја зголемил продажбата на Tesla, освен ако цените на бензинот не растат. Новиот Cybertruck се продава само во мал број, а остатокот од поставата е стар. „На повеќето луѓе би им било тешко да сфатат која е понова, а која постара“, рече таа.
Аналитичарот на Wedbush, Ден Ајвс, напиша во белешка до инвеститорите во вторникот дека продажбата во вториот квартал е „огромно враќање“ за Tesla. „Накратко, најлошото е во ретровизорот за Тесла“, напиша тој. Компанијата, напиша тој, намали од 10% до 15% од својата работна сила за да ги намали трошоците и да ја зачува профитабилноста. „Се чини дека сега претстојат подобри денови бидејќи се враќа приказната за растот“, напиша Ајвс.
Во своето писмо до инвеститорите во јануари, Tesla предвиде „забележително помал“ раст на продажбата оваа година. Акциите на Tesla беа намалени за повеќе од 40% претходно во годината.