Илон Маск вели дека кинеските марки на електрични автомобили би можеле да ги „уништат“ ривалите бидејќи приходите на Tesla паѓаат. Тесла стана највредниот производител на автомобили во светот, ветувајќи неспоредлив раст на продажбата. Но, соочени со растечката продажба на ЕВ од страна на ривалските брендови, Тесла во средата ги намали своите поранешни агресивни продажни цели.
Тесла ги намалува цените повеќе од една година за да ја зголеми продажбата во услови на поголема конкуренција. Како резултат на тоа, испораките на компанијата во 2023 година беа зголемени за 38% во однос на претходната година. Иако тоа би можело да звучи како голем скок, компанијата претходно изјави дека бара годишна стапка на раст од 50% во просек во текот на неколку години.
Во средата предупреди дека нејзината „стапка на раст може да биде значително помала“ во 2024 година отколку што беше минатата година. Акциите на Tesla (TSLA) паднаа за 7,5% во претпазарната трговија во четвртокот.
Четвртиот квартал го означи првиот пат кога компанијата го загуби водството во глобалната продажба на ЕВ пред кинескиот производител на автомобили BYD.
Извршниот директор Илон Маск им рече на аналитичарите дека кинеските производители на автомобили се „најконкурентни автомобилски компании во светот“ и „ќе имаат значителен успех надвор од Кина“.
Забелешките доаѓаат бидејќи BYD, поддржан од Ворен Бафет, не само што го освои својот терен, туку и навлегува на други пазари. Таа вети дека во декември ќе отвори фабрика во Унгарија, нејзина прва производствена фабрика за патнички автомобили во Европа.
Зголемената конкуренција од BYD и другите кинески производители на автомобили предизвика антидампинг истрага од претставници на ЕУ што може да доведе до наметнување повисоки царини. А Маск – кој некогаш се потсмеваше со кинеските брендови на електрични возила – верува дека тие сега претставуваат егзистенцијална закана.
„Искрено, мислам дека ако не се воспостават трговски бариери, тие во голема мера ќе ги уништат повеќето други автомобилски компании во светот“, рече Маск.
Целта на Tesla за раст на продажбата од 50% беше клучен фактор за зголемување на акциите и правење на компанијата највредниот производител на автомобили на планетата, и покрај тоа што испорачува многу помалку возила од повеќе етаблирани производители на автомобили.
Компанијата рече дека нејзината побавна стапка на раст ќе дојде бидејќи „нашите тимови работат на лансирање на возилото од следната генерација“.
Возилото од следната генерација, најверојатно модел со пониска цена, допрва треба да биде претставено од компанијата и возилата на Tesla често се соочуваат со одложувања пред да излезат на пазарот.
Компанијата предупреди дека зголемувањето на производството на нејзиното најново возило, долго одложуваниот пикап Cybertruck што стапи во производство на крајот на 2023 година, „ќе му треба подолго време од другите модели со оглед на неговата сложеност на производството“. Маск пред три месеци изјави дека може да биде потребно повеќе од една година за Cybertruck да биде профитабилен за компанијата.
Новата цел за раст дојде како дел од севкупниот разочарувачки извештај за заработка. Tesla објави приспособена заработка од 71 центи по акција, што е само помалку од 74 центи по акција предвидени од аналитичарите анкетирани од Refinitiv, но намалена за 40% во однос на претходната година.
Тоа беше втор последователен квартал кога компанијата не ги исполнува предвидувањата за заработка, по низата извештаи за заработка подобри од очекуваните кои се проширија на почетокот на 2021 година.
Приходите во кварталот достигнаа 25,2 милијарди долари, што е само 3% повеќе во однос на претходната година и покрај поголемиот пораст на испораките и знак за влијанието на пониската просечна продажна цена во пресрет на нејзините повторени намалувања на цените. Приходите исто така се под прогнозите од 25,6 милијарди долари. Акциите паднаа за 5% во тргувањето по работното време.