Бенетон, култниот италијански бренд за облека основан во 1965 година, е во средина на значајна криза. Некогаш прославен поради својата посветеност на различноста, инклузивноста и одржливоста, брендот сега се бори со сериозни финансиски тешкотии и променлив пејзаж на малопродажба. Слоганот на брендот, „сите бои на светот“, ја одразува неговата посветеност на социјалните причини како што се војната, расизмот и СИДА-та. Сепак, овој фокус не ја заштити од предизвиците со кои се соочува нејзиниот бизнис денес.
На почетокот на 2000-тите, брендот почна да губи сила. Промените во навиките на потрошувачите и подемот на „брзата мода“ значеа дека Бенетон не можеше повторно да се вклучи на пазарот, и иако тие се обидоа повторно да се измислат во неколку наврати, штетата беше веќе направена и беше многу тешко им е да се прилагодат на темпото на пазарот.
Но, како започна сегашната криза? Сè започна во неговите златни години, кога франшизите беа клучни за проширување на брендот на глобално ниво, но на долг рок тие станаа товар за брендот. Само во јужна Италија, долговите акумулирани од франшизите достигнаа и до 30 милиони евра, што направи јасно е дека тие имале сериозни проблеми со управувањето кои на крајот доведоа до поделби во самите лидери на компанијата.
Бенетон објави дека планира да затвори над 400 продавници на глобално ниво. До 2024 година веќе се затворени 180 продавници, а брендот очекува да достигне вкупно 420 затворања до крајот на годината. Ова означува значително намалување на неговото физичко присуство и ги одразува предизвиците со кои се соочи Бенетон при прилагодувањето на новите потрошувачки навики.
Во обид да се справи со овие предизвици, Бенетон започна план за реструктуирање. Планот е насочен кон спас на брендот, но неговиот успех зависи од способноста на компанијата да се прилагоди на модниот пазар кој брзо се менува. Иднината останува неизвесна, а компанијата ја чека тежок пат. Планот за реструктуирање може да доведе и до затворање на продавници во САД, иако тоа сè уште не е потврдено. Клиентите се охрабруваат да го проверат локаторот на продавницата за ажурирања за статусот на нивните најблиски локации.
И покрај предизвиците, постои надеж дека Бенетон може повторно да се измисли. Брендот играше значајна улога во социјалните прашања во текот на годините, а неговата способност да се развива со променливиот пазар може да биде клучна за неговото закрепнување. Сепак, ќе треба да го прилагоди својот бизнис модел и да остане релевантен за денешните потрошувачи со цел да обезбеди иднина во конкурентната глобална модна индустрија.
Основана во 1965 година и со седиште во Понцано Венето, Италија, Benetton Group Srl работи со мрежа од околу 5.000 продавници ширум светот. Тоа е подружница во целосна сопственост на холдинг компанијата Едизионе на семејството Бенетон. Иднината на компанијата ќе зависи од тоа колку добро ќе може да ги реши внатрешните проблеми и да се прилагоди на пазарот во развој.