ПОВЕЌЕ

    Свиркач – поранешен вработен во Tesla фрла сомнеж во безбедноста на возилата на компанијата

    Време зa читање: 4 минути

    Поранешен вработен во Тесла изјави за Би-Би-Си дека верува дека технологијата што ги напојува самоуправувачките возила на компанијата не е доволно безбедна за да се користи на јавни патишта. Лукаш Крупски објави податоци, вклучително и поплаки на клиентите за софтверот за сопирање и самостојно управување на Tesla, за германскиот весник Handelsblatt.

    Тој рече дека обидите внатрешно да се истакнат неговите грижи биле игнорирани.

    Тесла не одговори на барањата за коментар.

    Илон Маск, главниот извршен директор на Tesla, се залагаше за нејзината технологија за самоуправување. „Тесла ја има убедливо најдобрата вештачка интелигенција во реалниот свет“, рече г-дин Маск во објавата на X, порано Твитер, во саботата.

    Но, во своето прво интервју во Обединетото Кралство, г-дин Крупски му кажа на технолошкиот уредник на Би-Би-Си, Зои Клајнман, дека е загрижен за тоа како се користи вештачката интелигенција – за напојување на услугата за автопилот на Тесла.

    Функцијата за авто-пилот, на пример, вклучува помошно управување и паркирање – но, и покрај неговото име, сè уште бара некој на возачкото седиште со рацете на воланот. „Мислам дека хардверот и софтверот не се подготвени“, рече тој.

    „Тоа влијае на сите нас бидејќи ние во суштина сме експерименти на јавни патишта. Така, дури и ако немате Тесла, вашите деца сè уште одат по пешачките патеки“.

    Крупски рече дека нашол докази во податоците на компанијата кои сугерираат дека барањата во врска со безбедното работење на возилата кои имаат одредено ниво на автономна технологија или технологија за помошно возење не биле почитувани. Тој додаде дека дури и вработените во Тесла му зборувале за возилата што случајно сопираат како одговор на непостоечките пречки – познати како „фантомско сопирање“. Ова се појави и во податоците што ги добил околу поплаките на клиентите.

    Според сопствените податоци на Тесла, на крајот на 2022 година, американските клиенти кои користеле Автопилотот имале во просек по една несреќа каде што воздушното перниче се активирало приближно на секои 5 милиони поминати милји.

    Тврди дека возачите на Tesla кои не ја користеле во просек поминувале еднаш на секои 1,5 милиони милји. Вкупниот просек на американскиот возач бил еднаш на секои 600.000 милји. Би-Би-Си не може самостојно да ги потврди бројките на Тесла.

    Г-дин Крупски рече дека се чувствувал принуден да го сподели она што го нашол со органите за заштита на податоците.

    Американското Министерство за правда ја истражува Тесла во врска со нејзините тврдења во врска со неговите функции за асистирано возење од јануари. Тесла, исто така, се соочи со слични истраги и прашања од агенции, вклучително и Националната управа за безбедност на сообраќајот на автопатите за нејзиниот автопилот систем.

    Германскиот весник Handelsblatt ги објави „Датотеките на Тесла“ откако г-дин Крупски сподели 100 GB внатрешни податоци што ги откри.

    Органот за заштита на податоците во Холандија, каде што се наоѓа европското седиште на Тесла, потврди за Би-Би-Си дека е известено за прекршувањето на податоците и дека го разгледува барањето.

    „ЕДВАЈ СПИЈАМ НОЌЕ“

    Свиркачот Крупски изјави дека последните шест месеци и искуството да се биде свиркач биле „застрашувачки“. „Понекогаш едвај спијам навечер“, изјави тој за Би-Би-Си.

    Но, неговите постапки беа препознаени од другите – му беше доделена наградата „Блупринт за свиркање на слободен говор“.

    Џек Стилго, вонреден професор на Универзитетскиот колеџ во Лондон, кој истражува автономни возила, рече дека тврдењата на г-дин Крупски предизвикуваат поширока загриженост за технологијата. „Ова е еден вид тест случај на вештачка интелигенција во дивината, на отворен пат, опкружен со сите останати од нас“, рече тој.

    Владата на Обединетото Кралство ги објави плановите за нацрт-закон за автоматизирани возила за да ја претстави правната рамка за самоуправувачките автомобили во говорот на кралот на почетокот на ноември.

    „Ќе треба да видиме како што ќе се развие законот дали ќе се справи со сите нови работи во врска со технологијата“, додаде професорот Стилго.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично