ПОВЕЌЕ

    Сè што сакавте да знаете за јахтите, но премногу се плашевте да прашате

    Време зa читање: 10 минути

    Дури и со продажбата на бродови и чартерите во подем, јахтирањето останува енигма за повеќето луѓе.

    CNBC разговараше со неколку сопственици на јахти кои се согласија да одговорат на сите прашања – без теми надвор од границите – за начинот на живот на јахта и можеби уште поважно, колку чини.

    Сопственици

    Ним и Фабиола Хиршхорн се наоѓаат на Девствените острови на САД на бродот Луна, катамаран со 45 метри, 2019 лагуна 450С. Двојката управува со инклузивни екипажни чартери на Карибите.

    Софи Дарси и Рајан Елисон се наоѓаат во Азурските острови на „Поларниот печат“, „Бенето Океанис 40“ од 2007 година, опремен за пловење по океанот. Пред неколку години, двојката научи да плови, да се откаже од работата во компанијата и сега живее на море.

    Колку чини пристојна јахта?

    Н. Хиршхорн: Тоа зависи од неколку основни параметри. Дали е бродот половен или нов, која година е изграден, дали е монохул или катамаран, дали е јахта од поранешна чартер или секогаш била во приватна сопственост … дали сакате едноставно крстарење по крајбрежје или сакате да преминувате океани?

    Хиршхорнс водат чартери на Карибите, со четири ноќи патувања за двајца гости, почнувајќи од околу 12 000 американски долари.

    Луна беше купена нова за 650 000 американски долари; сепак, знаеме многу луѓе кои живеат на чамци што беа купени за 30.000-80.000 УСД.

    Во просек, можете да купите монохул од 45 стапки со среден опсег што може да плови низ целиот свет за 100 000 до 150 000 долари и катамаран со иста големина за околу 250 000 до 500 000 американски долари. Се разбира, има чамци на двата краја на спектарот и на секоја цена помеѓу нив.

    ВОДИЧ ЗА КУПУВАЧИТЕ НА ЈАХТИ, ШТО ТРЕБА ДА СЕ ЗНАЕ

    ЦенаГолеминаИзработенаШто да знаете
    5.000 - 20.000 УСД 20-30 стапки 1960-та до 1980-та Најверојатно ќе треба одржување што лесно може да чини колку бродот
    30.000- 60.000 УСД 30-40 стапки 1970-ва до 1980-та Малку е веројатно дека бродот ќе биде подготвен за крстарење; буџет најмалку 25% од вредноста на бродот за пост-купување поправки и надградби
    70.000- 110.000 УСД 40-50 стапки 1990-та до 2000-та Модерен брод на почетно ниво или постар поголем брод; тука цената е рамнотежа на возраста, големината и опремата

    Извор: Софи Дарси

    Дали има други трошоци за кои треба да се знае?

    Дарси: Куповната цена е само дел од буџетот што ви треба за да стекнете јахта. Откако го испорачавме нашиот брод, трошоците дојдоа побрзо отколку што знаевме!

    Американецот Рајан Елисон и Французинката Софи Дарси, кои сега се и двајца државјани на Шведска, го купија својот брод за 90.000 американски долари во 2016 година.

    Во првите три години кога поседувавме Polar Seal, потрошивме најмалку 40 000 УСД за да ја опремиме за крстарење и пловење по океанот, вклучително и:

    • Дограма за кабина за одржување на кокпитот сув: 7.000 УСД
    • Нови едра: 8.000 УСД
    • Гумен чамец и електричен вонбродски [мотор за гумен чамец]: 5.000 американски долари
    • Производител на вода за производство на слатка вода од морска вода: 2.000 УСД
    • Литиумски батерии и делови за напојување на апарати: 6.000 УСД
    • Нов автоматски пилот: 2.000 УСД
    • Спасувачки чамец: 2.500 американски долари
    • Безбедносна и комуникациска опрема: 3.000 УСД

    Ако сакате да купите брод, чувајте најмалку 30% од вашиот буџет за одржување, поправки и надградувања.

    Исто така, имаме годишни трошоци за осигурување на брод (помеѓу 1.000 и 4.000 УСД, во зависност од локацијата) и патничко и здравствено осигурување кога сме надвор од Европа (1.500 УСД), како и авионски билети за посета на нашите семејства (околу 2.000 УСД годишно).

    Колку треба да направите – или да заштедите – за да живеете на јахта неколку години?

    Н. Хиршхорн: Размислете што чини да се живее на копно – каков начин на живот живеете? Дали сакате да јадете надвор во фенси ресторани и да купувате убави работи? Шансите се дека ќе го сторите истото кога живеете на брод, што значи дека вашиот животен стил честопати ќе чини исто. Aко се закотвите – што е бесплатно – или ќе останете на марини? Ќе живеете саботно од заштеди или работите на тој пат? Дали сте семејство или двојка?

    Ним Хиршхорн рече дека плаќа 90 – 300 долари за една ноќ за да го закачи својот брод на марините на Карибите. Имаме пријатели кои живееја на монохол од 47 стапки во 1984 година две години со три деца. Бродот чинеше 90.000 УСД и тие живееја со 50.000 УСД годишно крстарејќи по Карибите и закотвувајќи се цело време.

    Лично, живееме со околу 100.000 УСД годишно. Јас познавам парови кои живеат со 1.000 долари месечно, и семејства кои живеат со 3000-6000 долари месечно. Не е невообичаено во нашата заедница да слушаме дека живеењето на брод и патувањето низ светот чини помалку отколку да се живее на копно.

    Колку локацијата влијае на трошоците?

    Дарси: Во 2019 година, ние ја поминавме зимата на марина во Шпанија, каде може да имаме корист од поволна стапка (300 УСД месечно). Но, храната беше многу евтина (300 УСД месечно). Го искористивме нашето време за да преземеме некои големи проекти за бродови и нашиот буџет за одржување се зголеми – 15.000 УСД ажурирања за шест месеци.

    Но, изнајмивме автомобил практично без никаков трошок, благодарение на локалниот договор, и нашиот буџет за „забавни активности“ скоро се сведе на нула, бидејќи уживавме во евтини ресторани и барови со пријателите низ цела јужна Шпанија.

    За споредба, кога направивме тринеделен заобиколен пат кон Бермуди, намирниците и рестораните беа многу скапи. Но, тие недели ги поминавме на сидро и не моравме да плаќаме марина. Ништо не потрошивме на одржување или поправка. Останатите недели од тој месец ги поминавме на море и бидејќи не потрошивме пари за тие две недели, го направивме нашиот буџет.

    Како влијаеше пандемијата на јахта?

    Н. Хиршхорн: Покомплицирано е… на некои земји им се затворени пристаништата за посета на јахти, а некои бараат протокол за влез што може да вклучува претходно одобрување и карантин до две недели на бродот.

    Некои земји не ги прифаќаат сите националности и патници од специфично потекло, што го отежнува кога може да имаме од три до четири националности на бродот. Другите земји ги пречекуваат само вакцинираните патници.

    Барањата за тестови на Ковид значат „не можеме повеќе островски хоп“, рече Ним, додавајќи дека честите промени на правилата и доцнењето на резултатите од тестот го направија јахтирањето логистички комплицирано.

    Дарси: Пандемијата го направи пловењето меѓу земјите малку потешко, но иако нашите опции беа крајно ограничени во 2020 година, имавме многу поголема среќа во 2021 година.

    Како и пазарот на домување, пазарот на бродови експлодираше во 2020 и 2021 година. Се чини дека сите и нивниот сосед сакаат да купат јахта… цените исто така се зголемија на начин кој не е виден порано. Нашиот брод се зголеми во вредност до тој степен што ако го продадевме денес, немаше да изгубиме ништо од капиталот што го вложивме во него.

    Дали за мали деца е компатибилно цело време на јахта?

    Ф. Хиршхорн: Нема причина зошто децата од сите возрасти не можат да живеат на јахта. Постојат многу семејства кои живеат на чамци на вода и тие обично се многу самоуверени, интелигентни и световни деца кои напредуваат во овој животен стил. Особено на Карибите, има стотици „детски чамци“ [чамци со семејства што живеат на нив].

    Дали има Wi-Fi на море?

    Н. Хиршхорн: Да, имаме неколку слоеви на услуга. Имаме услуга за мобилни податоци што може да собере сигнал до 20 наутички милји во морето. Бидејќи обично пловиме помеѓу карипските острови, обично сме секогаш поврзани. Имаме и два други сателитски базирани системи со ограничен Wi-Fi, но опфатен низ целиот свет.

    Дарси: Не бе! Имаме Wi-Fi само на пристаниште или на сидро, кога имаме план за податоци за земјата во која моментално пловиме. На отворено море, имаме сателитски интернет што ни овозможува да преземаме временски прогнози и основни е-пошта, но дефинитивно не гледате Netflix или слушајте Spotify!

    Дали морската болест е честа?

    Дарси: Многу морнари страдаат од морска болест, а јас сум особено склон кон тоа. Трикот е да се спречи тоа. Откако ќе се смири гадењето, не можете да се ослободите од тоа.

    Ним Хиршхорн
    Моите врвни совети се:

    Земете лекови ноќта пред поаѓање и спијте добро.
    Пијте многу вода и јадете многу повеќе отколку што вообичаено би јаделе; низок шеќер во крвта ја забрзува морската болест.
    Загревајте се; инвестирајте во пловење облека и опрема што ќе ве заштити од елементите, бидејќи студот ќе ве испрати во гаден пекол за кратко време.

    Дали е дозволено голотија?

    Н. Хиршхорн: Не, треба да се придржуваме до локалните закони и обичаи; сепак, во медитеранската голотија е многу почеста.

    Дарси: Не е реткост да бидеме сами на сидро, покрај пуст остров. Никој не гледа, затоа.

    Кое е најчестото прашање што ви го поставуваат?

    Н. Хиршхорн: Многумина нè прашуваат дали имаме дом на копно. Сакаме да го гледаме изненадувањето на нивните лица кога ќе објасниме дека Луна е нашиот дом.

    Европските земји се „лесни“ за патување меѓу нив, но Карибите може да имаат „архаични“ и скапи процеси за јахтите, рече Дарси.

    Дарси: Сите мои пријатели ме прашаа дали некогаш ме плаши да наидам на бура или големи мориња што ќе го превртат нашиот брод, и искрено пред да заминеме, јас бев!

    Но, сега знам дека секогаш го напуштаме пристаништето кога имаме добра временска прогноза. За три години, 13.000 наутички милји и два премини преку океанот, само еднаш испловивме низ ветрови со голема брзина и се справивме совршено добро.

    Која е најголемата заблуда на луѓето за начинот на живот на јахта?

    Н. Хиршхорн: Некои луѓе мислат дека сопственикот на јахта е милионер. Знаеме многу сопственици на бродови кои воопшто не се богати. Тоа е само поинаков начин на живот што доаѓа со многу бонуси, но и многу жртви.

    Дарси: Луѓето веруваат дека сме многу богати, дека потекнуваме од богати семејства или дека заработуваме многу пари. Ништо од ова не е точно. Заштедивме многу пари, направивме некои жртви и продолжуваме да го правиме тоа … и остануваме на буџетот.

    Кога бевме вработени со полно работно време, јас и Рајан донесовме дома пријатни плати и го живеевме сонот „два примања, без деца“. Сега правиме помалку од половина од заработеното тогаш и живееме со половина стар буџет … но нашите животи се многу побогати.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично