ПОВЕЌЕ

    Како Финтек ја нарушува банкарската индустрија?

    Време зa читање: 3 минути

    Нарушувањето на банкарската индустрија од Финтек беше водено од промената на однесувањето на потрошувачите во последните три децении.

    Вашиот локален продавач би знаел кој зеленчук сте склони да го купувате; вашиот фармацевт би бил свесен за рецептите што ги земавте; и веројатно ќе имате личен однос со вашиот локален менаџер на банка. Ако не го донесовте паричникот во продавницата во околоната во која живете, можеби ќе можевте да купите на “вересија”.

    Сепак, не беше сè розево. Услугите со клиенти честопати се одвиваа бавно. Наместо тоа, ќе бидете во милост и немилост на времето на затворање на вашите локални продавници. Изборот на потрошувачот беше далеку поограничен.

    Интернетот го револуционираше, или поточно, дигитализирано, сето ова.

    Одеднаш можеше да нарачате преку Интернет. Не само што можевте да купите производи и услуги, туку и целиот свет беше пред вашиот “врата”. Вие би можеле да барате и да комуницирате со слични луѓе со исти интереси. И, кога ќе бидете подготвени да купите, можете да платите дигитално.

    Но, банките заостанаа. Тие се бореа да ги олеснат новите барања на потрошувачите на Интернет. Нивната застарена технологија на задната канцеларија не можеше да се справи и одеднаш нивните внатрешни култури мораа да претрпат драматични промени, нешто што честопати се покажуваше невозможно. И овие фактори играа своја улога во зголемувањето на првиот бран на финансиска технологија.

    Финтек 1.0

    Имаше три возачи кои го придвижуваа првиот бран на Финтек 1.0.

    Првиот беше подемот на Интернет. Постојаното подобрување на брзините и широко распространетиот пристап, значеше дека стотици милиони потрошувачи одеднаш ќе имаат пристап до дигиталните услуги.

    Вториот беше подемот на паметниот телефон. Овој хардвер го трансформираше однесувањето на потрошувачите до непрепознатливост. Апликациите и другите софтверски производи што обезбедуваат значителна вредност однапред, ги направија паметните телефони неопходни (само помислете на Shopify, Google Maps и Uber).

    Третиот двигател што го отвори патот до успехот на давателите на услуги на Финтек  беше финансиската криза во 2008 година. Не само што ова го доведе традиционалниот банкарски систем на работ на пропаст, туку потрошувачите далеку помалку веруваа во големите банки после тоа.

    Новата “раса” на даватели на финансиски услуги не беше врзана за традиционалните инфраструктури и со помали тимови и флексибилни ИТ-инфраструктури, тие беа поагилни. И ова им овозможи лесно да ги обиколат новите регулаторни барања и барања за усогласеност што беа воведени во пресрет на финансискиот пад.

    Давателите на Финтек се обидоа да ги решат проблемите што банките не можат. Или барем да го направат она што го прават банките, но подобро. Огромни нивоа на инвестиции влегоа во индустријата за финтек, бидејќи финтек компаниите го одзедоа бизнисот од банките.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично