ПОВЕЌЕ

    Дали авио-индустријата може да закрепне?

    Време зa читање: 3 минути

    Во април 2020 година, извршниот директор на Меѓународната асоцијација за воздушен сообраќај изјави дека авијациската индустрија „никогаш не изгледала полошо.“ На почетокот на новата деценија побарувачката за летање растеше низ целиот свет, поттикната од растечката средна класа во економиите во развој. Но, коронавирусот промени се. Многу авиокомпании и аеродроми го користат овој период на неактивност да се преиспитаат за нивната иднина. Со повторното отворање на економиите, авиокомпаниите спроведуваат низа мерки за да се обезбеди безбедноста на патниците.

    За таа цел, компаниите како „Американ ерлајнс“ и „Јапонија ерлајнс“ блокираат седишта на своите летови, додека „Емирати“ пре-распределува места меѓу индивидуалните патници или семејните групи. Но, што значи намалувањето на патничкиот капацитет за авиокомпаниите? Пред пандемијата, трендовите во воздушниот сообраќај посочија дека ќе има 8,2 милијарди воздушни патници во 2037 година, скоро двојно повеќе од 4,2 милијарди патници пријавени во 2018 година. Најголемата побарувачка за воздушно патување се предвидуваше да доаѓа од регионот на Азија и Пацификот. Кина беше подготвена да ги престигне Соединетите држави како најголем воздушен патнички авион до 2030 година.

    Изминативе неколку месеци беа најлошиот период низ кој се водеше авијацијата. Видовме дека воздушниот сообраќај е намален за 98% во однос на тоа каде беше една година порано. Очекувавме во втората половина од годината да забележиме закрепнување. Сметаме дека авиокомпаниите веројатно ќе загубат 84 милијарди американски долари во 2020 година. Целокупните приходи на патниците во 2020 година се очекува да паднат за 55% во однос на 2019 година, додека ќе има намалување од 48% на воздушниот сообраќај. Додека имало 0,8% повеќе летови во јануари 2020 година во однос на истиот период во 2019 година, тој број паднал за повеќе од 65% од година во година во јуни. 

    Покрај примената на препораките за безбедност од страна на ИАТА, „Катар ервејс“ ги разгледува и услугите за оброци за да го минимизираат контактот меѓу екипажот и патниците. Летањето сега е неопходност, а не луксуз. Нарушувањето на воздушниот сообраќај влијаеше и врз деловните активности и семејствата. Безбедносните препораки на ИАТА, направени во соработка со Меѓународниот совет на аеродромите, вклучуваат најдобри практики за авиокомпаниите, аеродромите и локалните власти да продолжат со комерцијалните летови. 

    Тоа што нема да се промени во авијацијата е фокусот на безбедноста и постојаното зголемување на автоматизацијата. Но сепак, со зголемувањето на трошоците и падот на приходите, може да дојде до консолидација во авиокомпанијата, вели професорот Кит Мејсон од Центарот за управување со воздушниот сообраќај. Додека оние што добиваат државна помош веројатно ќе преживеат, целосно независните авиокомпании ќе банкротираат. 

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично