Вкупниот број на продадени автомобили во Европската унија во првите шест месеци од годинава достигна 5,5 милиони, при што германскиот автомобилски гигант Фолксваген беше на водечката позиција во продажбата со 630.868 единици, што претставува 11,3% од пазарот, според бројките на Европската асоцијација на производители на автомобили ACEA, објави Анадолу.
Продажбата на нови автомобили во ЕУ се намали за 1,9% на годишно ниво во периодот јануари-јуни на 5,5 милиони. Бројката се намали за 7,3% на годишна основа на нешто над 1 милион единици во јуни.
НАЈПРОДАВАН ВО ЕВРОПА, ВОДЕЧКИ И НА ПАЗАРОТ НА ЕВ
Фолксваген беше најпродаван производител на автомобили во првите шест месеци од годината, по што следуваа Тојота со 427.500 продадени единици и пазарен удел од 7,7%, и Рено со 355.650 и удел од 6,4%.
Продажбата на автомобилите Шкода достигна 354.536, БМВ 324.667, Пежо 311.112, Дачија 288.196, Мерцедес-Бенц 276.936, Ауди 263.459 и Хјундаи 210.846 единици.
По првите 10 брендови следуваа Киа со 203.731, Ситроен со 179.131, Форд со 162.605, Опел со 156.083, Фиат со 143.309, Купра со 130.432, Волво со 126.890, Нисан со 113.133, САИК Мотор со 107.171 и Сеат со 99.825 продадени единици.
Водечкиот производител на електрични автомобили во Европа повеќе не е Тесла, поради наглиот пад на продажбата на брендот на Елон Маск во последните месеци. Новиот лидер сега е Фолксваген, благодарение на добрите продажни резултати на неговите возила ID.2, ID.4 и ID.7, кои продадоа повеќе од 119.000 единици во текот на првите шест месеци од годината на европскиот пазар, во споредба со 109.000 продадени од Тесла.
Компанијата со седиште во Долна Саксонија постигна лидерство во сегментот на електрични возила во Европа благодарение на продажбата на Volkswagen ID.3, ID.4 и ID.7.
Акциите на производителот на електрични возила (EV) Тесла паднаа за 43,7% во периодот јануари-јуни на 70.655 единици, додека неговиот пазарен удел во ЕУ падна од 2,2% на 1,3%.
Промената на лидерската позиција на Стариот континент се објаснува со опаѓачката спирала на Тесла, при што продажбата паѓа помеѓу 40% и 55% на клучните европски пазари, како што се Франција и Германија, и со сè поограничен опсег: Тесла повеќе не прифаќа нарачки за Модел С и неговото портфолио на производи на Модел С.
ШТО НАЈМНОГУ СЕ ПРОДАВА ВО ЕВРОПА?
Од вкупно продадените 5,5 милиони нови автомобили, хибридите сочинуваа 34,8%, бензинските автомобили 28,4%, електричните возила 15,6%, дизел автомобилите 9,4%, плаг-ин хибридите 8,4% и другите видови автомобили на гориво 3,3%, покажаа податоците.
Одделно, регистрациите на бензински автомобили низ ЕУ се намалија за 21,2% на годишно ниво во периодот јануари-јуни.
Најголем пад на регистрациите на бензински автомобили е забележан во Франција, со пад од 33,7%, по што следуваат Германија со 27,8%, Италија со 17,2% и Шпанија со 13,4%.
Продажбата на нови електрични возила во регионот скокна за 22% на 869.271 единици во исто време, што претставува 15,6% од пазарот на автомобили во ЕУ.
(Фото: Buzz.ie)