Red Bull RB17 е потврден за откривање во 2024 година од директорот на тимот Кристијан Хорнер како првиот хиперавтомобил на марката. Хорнер, извршен директор на Ред Бул Рејсинг и неговиот огранок на напредни технологии, го потврди откривањето на благиот хибриден V8 хиперавтомобил со 1250 КС во интервју за Sky Sports.
Предвиден за испорака во 2025 година, автомобилот е дизајниран со минимум компромиси и е наменет првенствено за тркачките патеки.
Во одвоено интервју, Хорнер претходно изјави за Autocar дека возилото со затворен покрив може да биде легално на патиштата доколку сопствениците сакаат да ги пренаменат за да ги исполнат локалните сообраќајни прописи.
Планирано е ограничено производство од 50 единици, изградени по стапка од 15 годишно. Повеќето од нив се веќе продадени.
Хорнер го опиша возилото како „Ослободен од Адријан Њуи“, додавајќи дека дизајнерот на суперѕвездата на Формула 1 долго време сакал да изгради болид неограничен со спортските регулативи или законодавството за патни автомобили, па оттука и најновиот внатрешен проект на RBAT, првично со кодно име „Ета“.
Болидот е формално познат како RB17 – ознака што ја пополнува празнината во стратегијата за именување на болидите на Ред Бул во Ф1, откако тој број беше прескокнат поради промените во регулативите под Ковид. RB18 е автомобилот за сезоната 2024 година.
Се вели дека RB17 е природна прогресија од Астон Мартин Валкири, дизајнирана од Њуи, кој моментално е во рана фаза на испорака до клиентите по долготрајната подготовка.
Прашан како настанал RB17, Хорнер изјави за Autocar: „Адриан сакаше да направи автомобил [за нас] уште во 2014 година, и во тој момент во времето најдовме пат низ тоа правејќи ја целата дизајнерска работа за Valkyrie во партнерство со Астон Мартин“.
„Valkyrie е неверојатно возило и сигурен сум дека ќе има голем успех, но вие секогаш учите, без разлика дали во Формула 1 или на страната на напредните технологии“.
„[RBAT] сега постои речиси осум години и има ужасно многу знаење што е изградено во тоа време. Со ерата на буџетско ограничување [во Ф1], ако сакате да ги задржите ресурсите, треба да има проекти што можат да го оправдаат нивното постоење. Ова е совршен проект кој ги користи комплетите вештини што ги имаме, така што ќе ги надополни нашите Формула 1 активности наместо да го одвлекува вниманието од нив“.
Според техничкиот директор на RBAT, Роб Греј, хиперавтомобилот ќе биде претежно произведен во сопствената куќа, со аутсорсинг на предмети како што се стакло и кластери за опрема. „Има многу заедничко помеѓу овој болид и болидот на Формула 1 во однос на општите инженерски принципи што се користат за негово дизајнирање. Поголемиот дел од овој автомобил, јадрото, можеме да го изградиме во куќата. Затоа имаме толку низок волумен“ вели Греј. „Знаеме како да правиме возила со мал обем. Не сакаме да правиме масовно производство“.
Греј додаде дека придонесот на моќноста на хибридната единица ќе биде „значаен“, што укажува дека регенерираната енергија ќе достигне околу 150 КС. „Ние сакаме да го користиме хибридот за да го надополниме моторот со внатрешно согорување, наместо да доминираме со него“.
Хорнер одби да открие детали за погонската група, но рече дека енергетската единица ќе биде произведена според „наша спецификација од трето лице“, а не од зародишот оддел Red Bull Powertrains, кој моментално се подготвува за погонска единица F1 по 2025 година.